הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החשוד בפיגוע הדקירה במונסי כפר באשמה, התביעה שוקלת לדרוש עונש מוות
עוזר התובע הפדרלי בניו יורק העלה את הסוגיה ואמר כי משרדו עדיין שוקל את צעדיו. במקביל, גרפטון תומאס הכחיש את המיוחס לו ועורך דינו ביקש לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית

גרפטון תומאס, המואשם כי דקר חמישה בני אדם במהלך אירוע הדלקת נרות חנוכה בביתו של רב במונסי שבניו יורק, הובא אתמול (שני) לבית המשפט הפדרלי במדינה, שם הכחיש את המיוחס לו וכפר באשמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תומאס לאחר מעצרו (צילום: AP / Getty Images)

 

מעבר לחמישה סעיפים של ניסיון לרצח, בכתב האישום החמור שהוגש נגד החשוד מופיעים גם חמישה סעיפים של ביצוע פשע שנאה וחמישה סעיפים של שיבוש חופש הדת. כזכור, תומאס נעצר בעיר ניו יורק שעות בודדות לאחר שנכנס לבית הרב במונסי והחל במסע הדקירות. 

אחד הפצועים, יוסף נוימן בן ה-71, עדיין מאושפז במצב קשה ומשפחתו חוששת שהוא לא יצליח להחלים מהפגיעה הקשה שספג בראשו: "גם אם יחזור להכרה, הוא יהיה משותק באופן חלקי ויהיו לו בעיות בדיבור", נמסר מהמשפחה בתחילת החודש.

ההחלטה להגיש נגד החשוד כתב אישום בגין פשע שנאה התקבלה לאחר שהתביעה הפדרלית טענה כי הוא "מונע מדעותיו האנטישמיות". מהלך חיפוש בביתו נמצאו יומנים שבהם הביע את עמדותיו כנגד יהודים. במכוניתו של תומאס נמצאו ראיות נוספות, לרבות סכין המצ'טה שבעזרתה תקף את החוגגים, כתמי דם וטלפון נייד. לפי כתב האישום, בין החיפושים האחרונים שבוצעו בעזרת הטלפון היו שאילתות כגון "בתי כנסת באזור שלי" ו-"למה היטלר שנא את היהודים?".

 

גרפטון הובא אתמול לבית המשפט בניו יורק (איור בית המשפט: רויטרס)

 

עורך הדין מייקל זוסמן טען בבית המשפט כי תומאס נטל תרופות בעת התקיפה, וביקש מהשופטת קאת'י סיבל להורות לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית. בקשה זו היא המשך ישיר של טענות המשפחה, לפיהן תומאס סובל מ"היסטוריה ארוכה של בעיות נפשיות ואשפוזים".

לאחר מעצרו טען זוסמן כי "הוא לא מעורב בשום דבר אנטישמי, והוא גדל בבית שלימד אותו לקבל ולכבד אנשים מכל דת וגע. הוא לא שייך לאף ארגון. המשפחה סבורה שהפשעים שבהם הואשם, אם הוא אכן ביצע אותם, הם תוצר של המחלות הנפשיות שממנו הוא סובל. גרפטון עבר הרבה טיפולים פסיכיאטריים"

 

נוימן בן ה-71 על רקע זירת פיגוע הדקירה בניו יורק (צילום: מש' נוימן / AP)

 

עוזר התובע הפדרלי, מייקל קראוזה, העלה במהלך הדיון את האפשרות כי משרדו ידרוש להטיל עונש מוות על החשוד, וזאת על אף שלא היו הרוגים באירוע: "אחד הקורבנות נותר בתרדמת לאחר שלהב הסכין של החשוד חדר למוחו. אנו שוקלים האם לבקש להטיל על הנאשם עונש מוות אם יורשע", אמר קראוזה והתייחס למצבו של נוימן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE