הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עצוב לי שמישהו מחפש להתנכל וגרם לכל הדבר הזה"
כתבה שפורסמה בתחילת השבוע באתר חדשות מקומי על מציאת גללי מכרסמים וסגירת מסעדת מוצרט עוררה סערה בדרום פלורידה ברשתות החברתיות שלוותה בחילופי השמצות בין המגיבים. בעלי המקום קובע נחרצות כי מדובר בגורם החושק בעסק המנסה לזרז הליכים לרכישת הנכס

מאבקי שליטה בקרב הקהילה הישראלית על מסעדה בדרום פלורידה התדרדרו עד לכדי הלשנה לרשויות בתואנות שווא על מחדלי תברואה בבית העסק במטרה להביא לסגירתו, כך טוען בעלי המקום.

בתחילת השבוע הופץ ברשתות החברתיות בקבוצות הישראלים במיאמי בפרט ובפלורידה בכלל, פוסט אשר שיתף כתבה מאתר החדשות המקומיות LOCAL10 , ובו זעקה הכותרת על מציאת כ-100 גללי מכרסמים במסעדת מוצרט שבפורט לודרדייל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסעדת מוצרט

מדובר במסעדה המהווה נוף מוכר עבור תושבי האזור ומעורה מאוד בפעילויות הקשורות לקהילה הישראלית ובהן עזרה לנזקקים, לצד היותה פופולארית במיוחד ונחשקת.

לכן התדהמה הייתה כה גדולה בעקבות הכתבה בה דווח כי לאחר שנציג מחלקת הבריאות הבחין בגללי המכרסמים, הוא הורה לעצור את המכירה של כל מזון שלא אוחסן כראוי. על פי הכתבה, כתוצאה מכך, המסעדה נאלצה לזרוק לפח חצילים, נתחי דג לסושי, רוטב עגבניות ועוד. בנוסף, הנציג ציין כי לא נכתבו תאריכים על המזון במקרר הגדול או בעמדות ההכנה כפי שהחוק דורש. עוד נכתב כי לאחר שצוות המטבח טיפל בליקויים הרבים, נציג המחלקה שב למקום בהמשך היום ואיפשר את פתיחתו מחדש.

הפרסום עורר סערה בתגובות ויצר לא מעט עימותים והכפשות בין המגיבים שתמכו בבית העסק לבין כאלו שניצלו את המעמד להעברת ביקורת עליו. לדברי הבעלים, ליאור חזן, מדובר במהומה רבה על שום דבר. למרות הכאב על העוול שהוא סבור שנגרם לו, הוא אומר כי זכה לגלי תמיכה גדולים במיוחד.

"90 אחוז מהתגובות מחממות לב, אנשים מאוד מחבקים ואוהבים וזה מה שבאמת מנחם", הוא מספר בראיון למערכת חדשות היברו ניוז, "מצד שני, לא חסרים כאן אנשים צרי עין שאינם מפרגנים. זה די מאכזב ומאוד פוגע. עצוב לי שמישהו מחפש להתנכל וייצר את כל הדבר הזה".

 

חלקה החיצוני של מסעדת מוצרט

חזן טוען כי הרקע למקרה הוא המעבר של מסעדת מוצרט ממיקומה הנוכחי לאחד חדש, "אנחנו כבר עשרה חודשים בשיפוצים, ויש לא מעט כאלו שמעוניינים במיקום הנוכחי אז מנסים לזרז את ההליכים, נגדיר זאת כך, וזה עצוב".

לדבריו גודל האבסורד הגיע למימדים חדשים כאשר שלשום, הוא הוזעק שוב למקום מכוון שמפקח מטעם מחלקת כיבוי האש הופיע במסעדה. "הגעתי ופגשתי את האיש אותו אני מכיר ממש טוב מעסקי הרבים. שאלתי אותו  מה קרה, הרי היית פה לפני שלושה חודשים וכבר עשינו את הבדיקה השנתית. ואז הוא בעצמו סיפר לי שהתקשרו לדווח על כך שיש כאן סכנת שריפה עד כדי סיכון חיים, למרות שכצפוי הבדיקה לא העלתה דבר והכל מבחינתו היה תקין. הוא פשוט הוזעק כי מישהו מסר מידע אנונימי".

בנוגע לכתבה המקורית הוא כבר עדכן כי בכוונתו להגיש תביעת דיבה שכן לא היה כדבר. "עורך הדין שלי התקשר למחלקת הבריאות על מנת שיציגו הוכחות לפרסום בכתבה, מאחר שמה נטען כנגדי? שיש בעסק עכברים, אבל אם כך אכן היה, המסעדה באותו הרגע הייתה נסגרת. החוק אומר שאם מצאו עכבר בעסק, הוא נסגר ל-72 שעות ואז נותנים הזדמנות לבעל המקום לתקן את כל הליקויים".

חזן ממשיך ומתאר את השתלשלות האירועים באותו יום מדובר, "אנחנו סגרנו לשעה וחצי של ניקיונות, כלומר לא מצאו דבר שכזה, אלא רק גללים באזור חיצוני מאחורי העסק, שהוא חלק נטוש מלא צמחיה ותמיד יש שם חיות כמו דביבונים או אופוסומים. בטוח שבאיזו שלב מכרסם כזה או אחר עבר באזור. העניין הוא שדווקא באותו יום של הביקורת המדוברת, הייתה אצלי חברת הדברה פרטית שהזמנתי על מנת לטפל במטרד הזה".

 

פנים המסעדה

"מפקח התברואה שהגיע, שאל אותי מה הם עושים והסברתי לו שמכרסם נכנס לשטח שלנו, ויצא, וכעת אנחנו מנסים למנוע מהדבר לחזור על עצמו. לאחר מכן הוא ענה לי שאת העכבר הוא לא ראה אבל גללים כן, ואישרתי לו שאכן היה ונתפס ובכלל זה היה בחלק האחורי החיצוני של העסק, לא בפנים ובטח שלא במטבח. אומר זאת שוב, אם היו מוצאים עכברים, העסק הזה היה כעת סגור".

"מה שקרה לנו יכול להתרחש בכל עסק, שחיה כלשהי תעבור בשטח ותשאיר כמות כזאת של גללים מאחוריה. אנחנו נמצאים במיאמי שהיא מקום טרופי ויש כאן כל כך הרבה סוגי בעלי חיים. אני למשל מצאתי סרטן ענק אצלי בבריכה. פשוט ניסו לנפח את הדבר למימדים שלא יאמנו".

 

אילוסטרציה (צילום: iStock)

 

כאמור, גם לאתר החדשות המקומי יש לחזן טענות קשות, "למה הכותרת של הכתבה התמקדה בעסק שלנו למרות שדובר באייטם על עוד שתי מסעדות נוספות שבהן התגלו לכאורה מחדלים הרבה יותר חמורים, כמו מקקים ועכברים חיים בתוך העסק?".

"רוב הלקוחות יודעים שאנחנו תחת בנייה של עשרה חודשים ואת המעבר גם ככה היינו אמורים לעשות חודש הבא. אני בוודאות יודע שאדם שהיה במשא ומתן איתי בתקופה האחרונה על המבנה הנוכחי, אחראי לעניין הזה", הוא מציג את הזווית שלו לסערה הגדולה.

"באמת כואב לי הלב", מסכם חזן ומוסיף, "אני מחוזק נפשית בזכות הקהילה שאוהבת ואעשה הכל למענה אבל אני מאוד עצוב שאנשים יכולים לרדת לרמה הזאת. יש לי המון מתחרים, אני הכי ותיק ברחוב. גם מתחרים שנתקעים בלי סחורה בעסק, יודעים שיש להם בית. אם צריך אני מסייע להם אפילו ברמה של לעזור בהכנת תפריט. אני עושה הכל מהלב ומאמין שכולנו יכולים לעבוד ביחד ולכל אחד יש את הפרנסה שלו. ממש מצער".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE