הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גיבורי היום: בני זוג הצילו ילדה בת 11 שנחטפה באיומי סכין
רשויות החוק שיבחו את ערנותם ותגובתם המהירה של בני הזוג, שביחד עם חמשת ילדיהם החלו לעקוב אחר המכונית שבעזרתה הילדה נחטפה. למרות שבשלב מסוים הדלק אזל והם נאלצו לעצור, המידע שהעבירו למשטרה הביאה למעצרו של החשוד והצלתה של הצעירה

ביום רביעי האחרון, בני קוראה ואשתו אמנדה היו בדרך לביתם במערב מסצ'וסטס לאחר שאכלו ארוחת ערב עם 5 ילדיהם כאשר הם הבחינו בהונדה סיביק כחולה שנסעה לפניהם. תוך שניות נפל להם האסימון: זה הרכב שתמונתו הופצה ברשתות החברתיות בקשר לחטיפה של ילדה בת 11.

"הייתה לנו תחושת בטן שמדובר במכונית מהחדשות", שיחזרה אמנדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: הילדה שנחטפה, שארלוט מוקיה. משמאל: בני הזוג בני ואמנדה שהפכו לגיבורים במדינה (צילום: חדשות איי. בי. סי. / משטרת מדינת מסצ'וסטס)

 

מוקדם יותר ובמרחק של כ-30 מייל (כ-50 ק"מ), כלי התקשורת במסצ'וסטס דיווחו על אדם חמוש בסכין שחטף את הילדה - שארלוט מוקיה - עם ירידתה מרכב ההסעות מבית ספר. אמנדה נכנסה לאפליקציית הפייסבוק שלה ופתחה את העמוד של משטרת מדינת מסצ'וסטס כדי לוודא שאכן מדובר באותו רכב, וכשהיא אימתה את המידע היא חייגה מיד למוקד החירום 911.

"אני לא יודעת איך להסביר את זה, תגובת הילחם או ברח כנראה הופעלה", סיפרה אמנדה. החוטף ככל הנראה הבחין ברכב של משפחת קוראה והוא החל להאיץ, אך בני הגביר את מהירותו והתקרב למכונית כדי שיוכל לראות את מספר לוחית הרישוי.

"חציתי רמזור אדום וממש נצמדתי אליו. בתור אבא לילדים, ידעתי מה עליי לעשות", הוא אמר. אמנדה העבירה את המידע למוקדנית החירום, כולל מספר לוחית רישוי. "בני האט לקראת הצמתים כדי לוודא שלא נעשה תאונה. הוא בחיים לא היה מסכן את הילדים שלנו", היא שיחזרה.

 

תמונת הרכב כפי שפורסמה בצהרי יום רביעי לצד החשוד לאחר מעצרו (צילום: משטרת מדינת מסצ'וסטס)

 

בני המשפחה התכוונו לעצור למלא דלק לפני שהבחינו ברכב, והדלק אכן נגמר דקות ספורות לאחר שהחלו במרדף אחר החשוד. אך למרבה המזל, המידע שהעבירו, כולל המיקום, היה מספיק כדי להזעיק עשרות ניידות.

משטרת מדינת מסצ'וסטס הקימה מחסומים ברחבי האזור, וכאשר הבחינו ברכב ההונדה הם מצאו את שארלוט מתחת לשמיכה במושב האחורי. מאחורי ההגה ישב מיגל רודריגז בן ה-24, ובמושב לידו הונח כלי הנשק שבעזרתו חטף את הילדה המסכנה.

לאחר שיצאה מהרכב בשלום, השוטרים הורו לחשוד לצאת מהרכב ועצרו אותו. שארלוט סיפרה לשוטרים שרודריגז איים לרצוח אותה אם היא תעשה רעש כלשהו בזמן שהתחבאה ברכב, אך למרבה המזל היא יצאה מהתקרית ללא פגע. היא הועברה לבית החולים כדי לעבור מספר בדיקות, אך כבר באותו ערב שוחררה בחזרה לחזקת הוריה.

נציבת המשטרה בעיר ספרינגפילד שממנה נחטפה שארלוט, שריל קלאפורוד, אמרה לאחר התקרית: "ללא ספק היה מדובר במצב של חיים ומוות עבור הילדה הצעירה הזו". החשוד, תושב העיר, מואשם בתקיפה באמצעות נשק קטלני וחטיפה בנסיבות מחמירות, ובית המשפט במסצ'וסטס דחה על הסף את האפשרות שישוחרר בערבות.

 

חוטף הילדה, מיגל רודריגז. ביהמ"ש דחה את בקשתו להשתחרר בערבות (צילום: AP)

 

סגן צ'ארלס מארי ממשטרת מדינת מסצ'וסטס שיבח את משפחת קוראה: "הערנות שלהם לדיווחים על החטיפה ול'אמבר אלרט' שנשלח היא הסיבה המרכזית שהצלחנו לחלץ את הילדה בשלום".

גם הוריה של שארלוט, קארל ודניז, ביקשו להודות למשפחה: "הגבורה שלהם, תוך כדי שסיכנו את עצמם, מדהימה. הם דאגו לא לאבד קשר עין עם הרכב ואנחנו אסירי תודה על כל מה שהם עשו", הם סיכמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE