הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדיף שנתחיל את היום בשתיית מים מאשר קפה
טיפוח העור, שובע וניקוי רעלים: הכירו את הסיבות שעשויות לשנות את הרגלי השתייה שלכם רגע אחרי שהתעוררתם

שתיית קפה בכל בוקר זה משהו שרובנו מורגלים לעשות, הרי הקפאין מעורר אותנו ונותן לנו כוח להתחיל את היום אך המומחים מסבירים שדווקא שתיית מים בכל בוקר זאת הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

1. אנו מתעוררים יבשים. המים מחזירים לנו את הנוזלים החיונים בצורה הטובה ביותר

"במהלך הלילה גופנו מאבד נוזלים רבים" אומרת ד"ר מריה פנה, מומחית לרפואה למניעת השמנה מבית החולים Mount Sinai בניו יורק. "הדבר הראשון שאנשים עושים זה לשתות קפה, אך המים הם דרך טובה יותר להחזיר לנו את הנוזלים החשובים לגוף. שתיית כמות מספקת של מים עוזרת לפתוח את היום בצורה הטובה ביותר" היא מסבירה, מודעת להרגל של רובנו היא מוסיפה: "שאתם שותים כוס קפה בבבוקר, תשתו איתה גם כוס מים".

2. המים עוזרים בעיכול ומנקה מאיתנו רעלים בצורה הטובה ביותר

שתיית מים לא עוזרת בשרפת קלוריות אך בעזרתה "המטבוליזם שלנו פועל באופן אופטימלי", טוענת אליסה רומסי מהאקדמיה לתזונה נכונה. "ששותים בכמות הרצוייה אנו נפטרים מהחיידקים הרעים שבמערכת שלנו ומעודדים התפתחות מושבות של חיידקים טובים במעי שלנו", ד"ר פנה מוסיפה. היא מוסיפה ששותים הרבה, הגוף מוציא הרבה שתן וזה עוזר לנו להפטר מכל הפסולת של הגוף. לעומת זאת, "החומציות שבקפה גורמת לנו לחוסר נוחות מטבולרי, עיכול לא מיטבי וחוסן איזון בשטח המעי" טוען ד"ר היימן, מומחה לתזונה. "מים היא הדרך לנקות את המערכת שלנו בצורה הטובה ביותר", ד"ר פנה מסכמת.

 

 

3. המים עוזרים לעור שלנו להראות טוב

ד"ר פנה מוסיפה ששתיית כמות מספקת של מים, תגרום לעורנו להראות בריא ו"תשמן" את מפרקינו. בנוסף המים עוזרים לנו נגד העייפות שאנו מרגישים בבוקר.

"כשאנו שותים קפה, בעיקר קפה לא מסונן, אנחנו נהנים מנוגדי חמצון רבים, שמטיבים עם גופנו, אך הקפה גם מחדיר את הכימיקל דיטרפין לגופנו, ומחקרים רבים מצביאים על הסיכויי שלו להגדיל את רמות השומנים הרעים בגוף", טוען ד"ר היימן.

4. מים גורמים לנו להרגיש שבעים יותר

צמא יכול בטעות להחשב על ידינו לרעב שישפיע לרעה על הדיאטה שלנו, טוענת ד"ר פנה. "שתיית מים לא תוסיף לנו קלוריות אלא תווסת את המערכות בגוף" היא מוסיפה. לעומת זאת, שאנו שותים כוס קפה בלבד (בלי לאכול), רובנו נוהגים להמתיק אותו עם סוכר או דבש. הדבר מעלה את רמות הסוכר בדם שלנו בצורה ניכרת ואחריה באה נפילת האנרגיה. על כך רצוי שנהיה מאד ערניים לכמות הסוכר שאנו מוסיפים. ועדיף כמובן, שנתרגל להתחיל את היום בשתייה של כוס מים (ומיד אחריה נצרך ארוחת בוקר מאוזנת כמובן). 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE