הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דובר הפנטגון: 34 חיילים סובלים מפגיעה מוחית בעקבות המתקפה האיראנית
על אף שהנשיא טראמפ טען כי "לא היו נפגעים לכוחותינו", כעת מתברר כי עשרות חיילים נזקקו לטיפול רפואי ומחציתם עדיין מאושפזים. כאשר נדרש לסוגיה, הנשיא אמר כי "פגיעה מוחית אינה פציעה רצינית"

אחרי שנטען תחילה כי לא היו נפגעים לכוחות צבא ארה"ב במהלך מתקפת הטילים האיראנית על בסיסים בעיראק, ולאחר מכן שונתה הגרסה ומשרד ההגנה טען כי 11 חיילים נפצעו, כעת טוענים בפנטגון כי לא פחות מ-34 חיילים סובלים מפגיעה מוחית בעקבות האירוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנשי צבא ארה"ב בוחנים את הנזק לבסיס שהותקף בעיראק (צילום: AP)

 

כזכור, המתחים בין ארה"ב לאיראן הוצתו מחדש בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ע"י הצבא האמריקאי ב-2 בינואר. האיראנים המתינו כחמישה ימים עד ששיגרו עשרות רקטות לעבר עיראק, וכאמור, שתי המטרות היו בסיסים שבהם הוצבו חיילים אמריקאים. ככל הנראה, מאחד הבסיסים המריא המל"ט ששיגר את הטיל שחיסל את סולימאני, אך בצבא האמריקאי סירבו לאשר את הדיווח.

כעבור כמה ימים, ב-7 בינואר, כוחות איראנים שיגרו עשרות רקטות לעבר שני בסיסים בעיראק שבהם הוצבו חיילים אמריקאים. בהודעה ראשונית שנמסרה הוסבר כי "אין נפגעים אמריקאים בתקיפות", דבר שלפי הדיווחים סייע לנשיא טראמפ להחליט שלא לתקוף בחזרה. אלא שעשרה ימים לאחר מכן, הפנטגון חשף ש-11 חיילים נזקקו לטיפול רפואי וחלקם אובחנו כסובלים מזעזוע מוח.

כעת נודע כי 34 החיילים שאובחנו כסובלים מפגיעה מוחית פונו למרכז הרפואי האזורי לנדשטול - בסיס אמריקאי בדרום-מערב גרמניה - כך על פי ג'ונתן הופמן, דובר משרד ההגנה האמריקאי.

 

"פגיעה מוחית זו לא פציעה רצינית": הנשיא טראמפ במהלך הכנס הכלכלי בדאבוס (צילום: Getty Images)

 

מתוך כלל הפצועים, 17 שוחררו מבית החולים וחזרו לשרת בעיראק, 9 עדיין מאושפזים בגרמניה ואילו 8 פצועים במצב קשה הועברו לבתי חולים שונים בארצות הברית.

מוקדם יותר השבוע הנשיא טראמפ נשאל לגבי הסוגיה, שכן הוא היה מהראשונים להודיע שאין נפגעים בתקרית. הנשיא ניסה להסביר כי לדעתו פגיעה מוחית אינה פציעה רצינית מספיק כדי לדווח עליה: "שמעתי שיש להם כאבי ראש ועוד כמה דברים, אני לא חושב שזה משהו רציני".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE