הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענישה גופנית - מהן ההשלכות של ענישה זו על ילדים קטנים והאם היא יעילה
לפי סקר שנערך לאחרונה, 26% מהאמריקנים תומכים בענישה גופנית בבתי ספר; הנתון קופץ ל-65 אחוזים כאשר מדובר בכמה "מכות לא מזיקות" בבית. האם הם אינן מזיקות או שמא המציאות אחרת

לאחרונה יצא בית בית ספר בג'ורג'יה בהצהרה שערורייתית –  המוסד הלימודי יאמץ שוב הלקאה (של תלמידים) כדרך ענישה. מצמרר לחשוב שענישה גופנית עודנה על הפרק, במיוחד במדינות מתקדמות ונאורות כביכול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterstock

בכ-60 מדינות סביב הגלובוס, ענישה גופנית של ילדים אינה חוקית, גם בגבלות הבית; לרבות קניה, ברזיל, ניו זילנד ושוודיה, היא גם הראשונה שאסרה ענישה זו ב-1979. בממלכה המאוחדת, סקוטלנד ווויילס שתיהן בתהליכים לצמצם ולאסור את שיטת הענישה הפרימיטיבית אחת ולתמיד.

בינתיים, 28 מדינות בארה"ב אוסרות לחלוטין את השימוש בענישה גופנית במוסדות לימוד. לעומת זאת, 15 מדינות המתירות למורים "להרביץ" לתלמידים, לרבות פלורידה, טקסס וצפון קרוליינה.

לפי סקר שנערך לאחרונה, 26% מהאמריקנים תומכים בענישה גופנית בבתי ספר; הנתון קופץ ל-65 אחוזים כאשר מדובר בכמה "מכות לא מזיקות" בבית. נתון זה נשאר סטטי פחות או יותר עוד משנות ה-90.

 

"חינוך פרימיטיבי" - אילוסטרציה

עם זאת, הדעה המקצועית הרווחת לגבי דרך ענישה זו, מעבר להיותה לא יעילה, היא עלולה לפגוע בשלומם של ילדים ומתבגרים כאחד. ללא ספק, רבים מכם אולי חושבים "אבל לי זה לא עשה שום נזק", אך המחקרים טוענים אחרת.

המחקר, היקר והמקיף שנעשה עד היום, כלל 160,000 תלמידים וארך 50 שנים. המחקר מקשר בין ענישה גופנית לבין 13 מתוך 17 השלכות שנמדדו, בניהן התנהגות אנטי חברתית והשפעה על בריאות הנפש.

 

אילוסטרציה - Shutterstock

ידוע כי מוחותיהם הצעירים נתונים להשפעה ומנהג מגונה זה עלול כאמור להשפיע על הילדים בהווה ובעתיד.

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE