הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנסיעה במוניות בניו יורק עלולה להתייקר בקרוב
ועדה מיוחדת שבחנה את סוגיית התחבורה הציבורית בעיר פרסמה את המלצותיה, הכוללת שינוי לשיטת תמחור גודש - כלומר, הנסיעה תהפוך ליקרה יותר כאשר הביקוש למוניות גבוה; בנוסף נבחנת האפשרות לבטל חובות של נהגים שהוציאו סכומי עתק על רישיונות ההפעלה

עיריית ניו יורק בוחנת שינויים אפשריים לשיטת התמחור של נסיעות במוניות הצהובות המפורסמות, כך עולה מהמלצות שהוגשו ע"י בכירים מוקדם יותר היום (שישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ועדה מיוחדת שאותה הנהיג ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, ודובר מועצת העיר, קורי ג'ונסון, המליצה לבצע תמחור גודש ("surge pricing") כדי להקל על נהגי המוניות, שבשנים האחרונות מאבדים מנתח השוק לטובת נסיעות שיתופיות.

במשך עשורים שלמים, שיטת התמחור של המוניות בעיר הייתה מונה. בעזרת תמחור גודש, הנהגים יוכלו להרוויח יותר כאשר הביקוש למוניות גבוה, אך בהיבט של הנוסע הפשוט מדובר בהתייקרות.

היות שרבים מנהגי המוניות נמצאים בחובות עתק בשל מחירי המדליון (הרישיון להפעיל מונית בעיר), הוועדה המיוחדת אף המליצה להקצות משאבים כדי לבטל חלק מהחובות. עוד עולה ממסקנות הוועדה כי על חברות המוניות לשפר את האפליקציה שבעזרתה ניתן להזמין מוניות, דבר שיאפשר להתחרות בצורה טובה יותר מול חברות כגון אובר וליפט.

ההמלצות עוברות כעת למועצת העיר, שתתצטרך לאשר אותן בהצבעה. אם וכאשר זה יקרה, הסוגיה תעבור לשולחנו של ראש העיר, שיקבע סופית אם השינויים ייכנסו לתוקף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE