הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לבד אך לא בודד: 10 טיפים שיעזרו לכם ליהנות מזמנכם הפרטי
קיים הבדל בולט בין בדידות לבין להיות לבד - תנו לנו להדריך אתכם כיצד להפוך את השעות שאנו מבלים בחיק עצמנו לזמן של מילוי מצברים וצמיחה.

קיים הבדל בולט בין בדידות לבין להיות לבד – בדידות היא הרגשה שלילית של בידוד, עצבות וחוסר. כשמנגד, זמן לבד באם מטופח, יכול להפוך לזמן מהנה ומרגיע. אנו יכולים להפוך את השעות שאנו מבלים בחיק עצמנו, לזמן של מילוי מצברים וצמיחה, במקום לחכות ל"דבר הבא" שיקרה.

בתקווה שעשרת הטיפים הבאים יהוו השראה לשינויים מבורכים באורח חייכם בכלל, ובזמנכם הפרטי בפרט.

 

שנו את הנרטיב

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כחברה, התרגלנו ליחס חשיבות רבה לחברתיות או סוציאליות. העובדה שיש לך חברים, ואתה נראה בחברתם, מצביעה על כך שאתה אדם ששווה להיות חבר שלו. עם זאת, הרצון לבלות זמן פרטי, לבד עם עצמכם, הוא נורמלי ואף נחוץ. רובנו מופנמים ברמה כזו או אחרת, כך שהשלב הראשון באימוץ זמן זה אל ליבכם הוא ביטול הסטיגמה הקשורה אליו.

 

קבעו זמן

עבור חלקנו, הלו"ז הצפוף לא מאפשר לבלות זמן לבד. אם זה תקף לגביכם, נסו לפנות זמן בסדר יומכם עבור זמן לטובתכם; ממש כמו שהייתם עושים עבור בילוי עם חבר. כך תתנו לזמנכם הפרטי מקום של חשיבות, ולא רק זמן פנוי בין פגישות. זהו שינוי הכרתי שאתם עוברים לטובת רווחתכם הנפשית.

 

התרחקו ממדיה חברתית

אם אתם רוצים לשמור על מצב רוח מרומם בזמנכם הפרטי, נסו בכל מחיר להימנע מחשיפה למדיה חברתית. חשיפה למעלליהם של אחרים ומעבר על אימיילים עלולים לערער את שלוותכם. אם כבר פיניתם זמן להנות בגפכם, אתם תעשו לעצמכם טובה גדולה אם תניחו את הטלפון בצד.

 

תהיו יצירתיים

כשאנו לבד, יש לנו הזדמנות לתת למחשבות שלנו לרחף. בזמנים אלה הסחות הדעת הרבות אינן מאפשרות לנו לחשוב האופן חופשי ורציף. תנו לאמנות להוות מפלט למחשבות ולרעיונות שלכם. בין אם תבחרו בעיתונאות, ציור, בישול, מוסיקה וגם תיקונים סביב הבית יעשו את העבודה. יצירתיות מעוררת תחושת סיפוק אדירה, וזו עובדה.

 

דברו והקשיבו לעצמכם

זמנכם הפרטי היא הזדמנות מתאימה לעכל דברים וסיטואציות שהתרחשו במהלך היום. שימרו על מודעות ונסו לזהות אלו מחשבות עולות ואיזה רגש מתעורר, במיוחד אם זאת הפעם הראשונה. מודעות זו תעזור לכם להרגיש יותר נוכחים ומפוקסים גם בחייכם החברתיים.

 

תכננו מראש

לרבים מאיתנו הרהורים רבים לגבי עתידנו. תכננו את יומכם, תכננו את השבוע, אפילו את השנה. תכננו אולי את החופשה הבאה –  זה הזמן להציב מטרות ויעדים וכן זמן לחשוב על דרכים לכיבושם. תחילה התמקדו ביעדים לטווח הקצר, אחר כך תוודאו שאתם על הדרך הנכונה להשגת כל מאווייכם.

 

צאו לשוטט

יש משהו משחרר בבילוי שבדרך כלל הייתם עושים בחברתם אנשים – ללכת לסרט לבד, ארוחת ערב או ביקור במוזיאון. אף אחד לא יגנוב לך מהצ'יפס או יתווכח איתך באיזה סרט לצפות. זה מרתיע בהתחלה וחלקנו נרגיש לא נינוחים להיראות בציבור בגפינו. זכרו שאנשים בסביבתכם לא מרוכזים בכם, לפחות לא כמו שאתם חושבים. הם מתמקדים בעצמם, כמו כולנו.

 

צפו והבחינו

אם החלטתם לצאת לקפה, או כל בילוי אחר, אל תוציאו מיד את הטלפון או הטבלט ותנסו להיראות עסוקים. תסתכלו סביבכם, בעוברים ושבים, התסתכלו מעלה לשמיים או על הרחוב. אתם תופתעו כל פעם מחדש מהדברים בהם תבחינו.

 

תלמדו משהו חדש

כולנו צריכים זמן מנוחה, עם זאת חשוב לא לעביר את זמנכם הפרטי בחוסר מעש. תמיד רצית ללמוד שפה חדשה או לנגן על כלי נגינה? אין זמן מתאים יותר כדי להתחיל! ניצול הזמן החשוב למטרת לימוד וטיפוח כישרון חדש הוא מספק וחשוב עד מאוד.

 

השתטו

תעשו כל מה שליבכם חפץ, במיוחד אלה שלא הייתם עושים בסביבת חברים אחרים. שירו, ריקדו, הסתובבו בתחתונים. החופש הזה הוא ההתרון הגדול ביותר לבד או לפחות מבלים את הערב לבד.

 

אתם מספיקים

אחד היתרונות החשובים ביותר בעבודה עצמית היא שיפור הביטחון העצמי. אם תלמדו לבטוח בעצמכם תרגישו תחושה של עצמאות וביטחון. אין פסול בלבטוח באחרים בעת מצוא; עם זאת, אם תלמדו לסמוך על עצמכם תרכשו על הדרך כשרון יקר ערך.

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE