הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר אחת בעולם: פולקסווגן עוקפת את טיוטה
נתונים חדשים שהתפרסמו מראים כי יצרנית הרכב הותיקה מהעיר וולפסבורג שבגרמניה מכרה בשנת 2019 יותר רכבים מיצרנית הרכב היפנית המובילה בעולם. הגורמים להצלחה. מודל שיווקי ומיתוגי מנצח.

זה כבר לא סוד בקהילת חובבי הרכב שהרכבים הגרמניים הם "לא מה שהיו פעם". אכן חברות יפניות וקוריאניות הפכו בעשורים האחרונים ללא פחות, ובמידה מה אף יותר אמינות מרכבי האאודי, הב.מ.וו והמרצדס.

לקסוס, ג'נסיס, ואינפינטי לא רק מספקות אמינות גבוהה, הם גם מצליחות לספק ביצועים מעולים ולהעניק תחושת יוקרה לא פחות מרכבי המרצדס.

ובכל זאת, ספינת הדגל של תעשיית הרכב הגרמנית פולקסווגן, דווקא היא טיפסה השנה למקום הראשון בעולם במכירת רכבים לאחר שעקפה את יריבתה היפנית טיוטה שנתוני המכירה שלה היו נמוכים בכ-150,000 יחידות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פולקסווגן (אילוסטרציה)

פולקסווגן דיווחה על מכירות שנתיות של כ-10.97 מליון יחידות רכב, בעוד טיוטה דיווחה על כ10.79 מיליון כלי רכב שנמכרו ברחבי העולם בשנת 2019.

לשם השוואה, בשנת 2018 פולקסווגן מכרה כ-10.83 מיליון כלי רכב. למרות סקנדל פליטת גזי החממה שהעיב על הניהול התקין של החברה, ולמרות ההאטה בצמיחה הכלכלית ובייצוא הגרמני, החברה המייצרת את מרבית רכביה מחוץ לשטחי גרמניה שומרת על מודל שיווק, ייצור, ומיתוג תחרותי. 

על התואר הנכסף של יצרנית הרכבים הגדולה בעולם שמרה במשך שבעה עשורים חברת ג'נרל מוטורס האמריקנית עד שבשנת 2008 בשיאו של המשבר הכלכלי הגדול נאלצה החברה להגיש בקשה לפשיטת רגל, כשבמקביל טיוטה היפנית נטלה ממנה את ההובלה. 

עתה טיוטה שהפכה לשם נרדף עבור אמינות ובטיחות איבדה את ההובלה ונראה כי פולקסווגן למרות ביצועים ואמינות מתדרדרים (לפי סקרי שוק) עתידה להמשיך במאמצי ההתרחבות הכלכליים שלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE