הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש אישר: טי-מובייל תוכל לרכוש את ספרינט עבור 26.5 מיליארד דולר
על אף שהעסקה קיבלה את אישורי משרד המשפטים וה-FCC, תביעה שהוגשה מצד מדינות רבות עיכבה את המהלך. השופט דחה את הטענה לפיה העסקה תוביל לפגיעה ישירה בצרכן האמריקאי

חברת התקשורת טי-מובייל יכולה לרכוש את ספרינט בסכום של 26.5 מיליארד דולרים, כך עולה מפסיקת בית המשפט הפדרלי שדחה על הסף את הטענות לפיהן המיזוג עלול להוביל לפגיעה בצרכן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

מדובר במכשול הכי גדול שעמד בדרך למיזוג הענק, וכעת לאחר שהוא הוסר תעשיית התקשורת בארצות הברית בדרך לטלטלה: אחרי סגירת העסקה, כמות ענקיות התקשורת במדינה תופחת לשלוש בלבד.

מאז שנודע על כוונת טי-מובייל לרכוש את ספרינט, התובעים הכללים של מדינות רבות ניסו לחסום את המיזוג וטענו שהמהלך יוביל להתייקרות בשירותי הסלולר, דבר שכמובן יורגש בכיס הצרכן. אך בטי-מובייל טענו שדווקא ההפך יקרה, והמיזוג יאפשר לחברה להיאבק בשתי הענקיות בתחום: ורייזון ו-AT&T. ויקטור מררו, שופט ביהמ"ש הפדרלי בניו יורק, הסביר שהוא מבין את הטענה של המדינות, אך הסבירות לפגיעה בצרכן הינה נמוכה.

עסקת הרכישה כבר קיבלה את אישור ועדת התקשורת הפדרלית (FCC) ומשרד המשפטים האמריקאי, שהתנו את המהלך בכך שטי-מובייל תסייע לחברת Dish להפוך לספקית תקשורת קטנה.

 

יו"ר ספרינט, מרסלו קלאור (ימין) ומנכ"ל T-Mobile, ג'ון לג'יר (צילום: AP)

 

למעשה, במשך שנים רבות מנסה טי-מובייל להגדיל את נתח השוק שלה באמצעות רכישה. במהלך השנים לכהונת הנשיא לשעבר אובמה, ראשי טי-מובייל נתקלו בסירוב מוחלט, בעיקר מאותן סיבות שבגינן המדינות תבעו כדי לעצור את המהלך: החשש מפני פגיעה בצרכנים.

ב-2018 החליטו ראשי טי-מובייל, ביניהם המנכ"ל ג'ון לג'יר, לנסות את מזלם שוב, הפעם מול ממשלת טראמפ. כאמור, המהלך זכה לכל האישורים הנדרשים והיה אמור כבר לקרות, אך תביעת המדינות עיכבה את התהליך כולו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE