הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמפתיה: כיצד תשיבו את היכולת שאבדה לרובנו בדרך
התרופה למגפת הבדידות פשוטה משחשבנו - יישומם של מספר צעדים בדרך להיות אמפתיים מתחילה "פשוט מלאמר שלום ולהודות לאדם אחר במהלכו של היום"

התרופה למגפת הבדידות פשוטה משחשבנו. שוחחנו עם ד"ר דיויד ואוסטין פרלמטר בנוגע להשפעה הגדולה של אורח חיינו על בריאותנו הפיזית והמנטלית, במיוחד כשהדבר נוגע לרגשות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"זה דבר שאיבדנו בדרך, אך קל ורצוי לטפח אותו מחדש"

המומחים דיברו על "תסמונת הניתוק" ועל האופן בו נרקיסיזם ואגואיסטיות משפיעים על החברה, בפרט בעידן המדיה החברתית. "זו ללא ספק אינה אשמת האנשים," אומר אוסטין, "זו אשמת החברה בה אנו גדלים".

לבידוד השפעה מכרעת על מוחנו, הם אומרים. לפי המומחים, האמיגדלה משחקת תפקיד ראשי באנוכיות זו הגורמת לנו להתרחק מאנשים ולהתרכז בעצמנו. סוג זה של נרקיסיזם הוא המניע לבדידות, בדידות שהפכה בעצמה לבעיה רפואית. כפי שאומר אוסטין, "אפילו בניו יורק, כשמיליוני אנשים מסביב, רבים עדיין חווים בדידות משתקת".

מהו אפוא הפתרון לגישור הפער? אמפתיה. שני הדוקטורים טוענים שזוהי הדרך הטובה ביותר לקרב בין אנשים – היכולת לשים עצמנו לנעליו של אדם אחר ולראות את העולם דרך השקפתו – דיויד אומר שטיפוח אמפתיה הוא דבר אנוכי. הסיבה – הגמול מועיל לנו עד מאוד ומביא עימו רווחה נפשית, פיזית וחברתית - אלטרואיסטיות (עזרה לזולת) בעצם מסייעת לנו ומקדמת אותנו. "ואין בזה שום דבר פסול," הוא אומר.

 

"אבדה בדרך"

הניורולגים אומרים שתרגול אמפתיה בחיי היום-יום שלנו יכול להיות פשוט וקל. על אף שנראה כי תקשורת מקוונת, בהשוואה לשיחה 'פנים מול פנים', קלילה יותר בהרבה – יישומם של מספר צעדים בדרך להיות אמפתיים מתחילה "פשוט מלאמר שלום ולהודות לאדם אחר במהלכו של היום".

טיפ נוסף בחסות המומחים מציע לקיים שיחות ותקשורת עם אדם בעל דעה, עמדה ו\או השקפת עולם שונה משלכם. אפילו התקשורת הבסיסית ביותר יכולה לשנות את הפרספקטיבה ולגרום לך לראות את העולם דרך נקודת מבט שונה משלך, אפילו אם מדובר ברגע או שתי רגעים של שיחה. כך נוצרים קשרים חזקים יותר עם האנשים שמסביבנו.

 

"תסמונת הניתוק"

על פי ד"ר אוסטין, המאפיין העיקרי של אמפתיה קוגניטיבית היא היכולת שלנו לחוות, ולו לרגע, את העולם כפי שחווים אותו אחרים. "זה דבר שאיבדנו בדרך, אך קל ורצוי לטפח אותו מחדש".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE