הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מתייבשת: הגשם נעלם, ומי שעלול לשלם את המחיר הוא הצרכן הממוצע
מעבר לחשש שתקופה של יובש תוביל ליותר שריפות יער, יתכן כי הבצורת תפגע בתעשיית החקלאות של המדינה המוזהבת, שמספקת את מרבית הפירות שנמכרות ברחבי ארה"ב

חורף יבש במיוחד השאיר את קליפורניה "צמאה" לגשם - עובדה שעלולה לגרום להשלכות כלכליות, כמו גם להעצים את עונת שריפות היער ההולכת וקרבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבצורת מורגשת בעיקר במרכז קליפורניה, הרחק מקו החוף (צילום: Shutterstock)

 

לפי "מדד הבצורת" של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA), בשבוע שעבר כ-10% מקליפורניה סבלה מהבצורת. אך ככל שחולפים הימים והגשם לא מגיע לקליפורניה, הנתון זינק ל-70% (לפי מידע שפורסם מוקדם יותר היום).

למרות שבסוף השבוע הקודם, סערה חורפית קלה הביאה עמה גשם לאזור דרום קליפורניה, החודש הנוכחי צפוי להיות פברואר השחון ביותר בתולדות המדינה. 

באופן כללי, ינואר ופברואר נחשבים לשני חודשים שבהם יורד הרבה גשם בדרום קליפורניה, לפחות ביחס לאזור. אך מלבד כחצי שעה של גשם ביום שבת האחרון, מזג האוויר בדרום קליפורניה היה חם ויבש במשך מרבית ימי החודש.

 

יותר מ-70% מקליפורניה נמצאת בבצורת (צילום: NOAA / Shutterstock)

 

בבירת קליפורניה, סקרמנטו, עשויים לרשום את חודש פברואר הראשון שבו לא ירדה ולו טיפה אחת של גשם במרכז העיר. במקביל, גם בסן פרנסיסקו צפויים לרשום את חודש פברואר היבש הראשון מאז 1864, כך על פי שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב (NWS).

החשש הגדול הוא שהחורף היבש יגביר את הסיכוי לשריפות יער הרסניות, שכן בשנים "רגילות" הצמחייה בקליפורניה סופגת את הלחות. אך כעת, מרבית הצמחים התייבשו לחלוטין ועלולים לשמש כחומר בעירה טבעי.

החשש השני הוא מפני פגיעה כלכלית קשה, הן בחקלאים הפועלים במדינה והן בכלל תושבי ארה"ב. חשוב להסביר, האזורים היבשים ביותר בקליפורניה נמצאים במרכז המדינה, במרחק רב מקו החוף. במקרה מדובר באותו אזור שבו תעשיית החקלאות פועלת.

 

הבצורת מגבירה את החשש מפני שריפות יער הרסניות (צילום: Shutterstock)

 

למרות שרק כ-4% מהחוות בארה"ב נמצאות בקליפורניה, החקלאים במדינה אחראים למרבית הפירות שנמצאים בחנויות ברחבי ארה"ב. החשש הגדול הוא שמחירי הפירות והירקות יעלו בשל מזג האוויר היבש - דבר שכאמור יפגע הן בחלקאים והן בצרכנים.

גם אם יהיו ימים גשומים בחודשים הקרובים, הרשויות בקליפורניה חוששות שזה לא יספיק, שכן 75% מהגשמים במדינה יורדים בין דצמבר לסוף פברואר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE