הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבוכה לממשל טראמפ: מינוי לא-חוקי עלול לטרפד את רפורמת ההגירה
ביהמ"ש בוושינגטון פסק כי המינוי של קן קוצ'ינלי לראש ה-USCIS הפר את החוק הפדרלי, שכן הסנאט לא נתן את אישורו. כעת, קיים חשש גדול שבתי המשפט יבטלו את כל ההנחיות, השינויים והמדיניות שעליהם חתם קוצ'ינלי ב-8 החודשים מאז המינוי

בית המשפט הפדרלי בארה"ב קבע במהלך סוף השבוע כי קן קוצ'ינלי, אחד מבכירי רשות ההגירה, מונה לתפקידו באופן לא חוקי. כעת, קיים חשש גדול בקרב אנשי הממשל כי הקביעה תפגע בשינויים הרבים שביצע קוצ'ינלי למדיניות ההגירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קוצ'ינלי במסיבת עיתונאים שנערכה בבית הלבן (צילום: AP)

 

לפני שניכנס להשלכות על מדיניות ההגירה של ארה"ב, מוטב להבין בדיוק מה השתבש בתהליך המינוי. קוצ'ינלי מונה לתפקיד המנהל בפועל של סוכני המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה (USCIS) ע"י הנשיא טראמפ. ההחלטה למנות את קוצ'ינלי לתפקיד התקבלה ביוני 2019 לאחר שמנהל ה-USCIS, לי סיסנה, התפטר מתפקידו ימים ספורים קודם לכן.

שופט בית המשפט הפדרלי בוושינגטון, רנדולף מוס, פסק אתמול (ראשון) כי המינוי למעשה עקף את החוק הפדרלי משנת 1998 (Federal Vacancies Reform Act of 1998) המחייב לקבל את אישור הסנאט (בהצבעה) למינוי. בפסיקתו הסביר השופט מוס כי מי שהיה אמור להיכנס לתפקיד במקום סיסנה היה סגנו, מארק קומאנס.

בפועל, סגן השר לביטחון המולדת - קווין מקאלינן - מינה את קוצ'ינלי לתפקיד חדש שאותה הגדיר כ"סגן השר וממלא מקומו", כך שעם התפטרות מנהל ה-USCIS, קוצ'ינלי הפך למנהל בפועל. מקאלינן, אגב, כבר הספיק להתפטר מהתפקיד ולהיות מוחלף ע"י צ'אד וולף.

 

קוצ'ינלי הפחית בזמן שפליטים מקבלים כדי להציג את הטיעונים שלהם. פסיקת ביהמ"ש עלולה לשנות את המדיניות בחזרה (צילום: Getty Images)

 

בשלב זה, לא ברור כיצד הפסיקה תשפיע על קוצ'ינלי, והאם הוא ייאלץ לעבור תהליך אישור ע"י הסנאט, או שמא יימצא פתרון אחר. מה שכן עלול לקרות זה שבית המשפט יבטל את כל ההחלטות ושינויי המדיניות שעליהם חתם קוצ'ינלי.

כך למשל, שלושה שבועות לאחר שמונה לתפקיד, קוצ'ינלי פרסם הנחיות לעובדי המשרד לפיהם יש לצמצם באופן משמעותי את הזמן שאדם המבקש לקבל מעמד של פליט יקבל כדי להתכונן לראיון עם רשויות ההגירה.

עד השינוי של קוצ'ינלי, החוק קבע כי מגישי הבקשה יקבלו 48 שעות (במקרים של אדם בודד) או 72 שעות (במקרים של משפחות) עד שעליהם להציג את הטיעונים, אך ההנחיה של קוצ'ינלי צמצמה את זמן זה ל-24 שעות בלבד.

וחשוב להסביר, מדובר בראיונות שבהן אנשי רשויות ההגירה קובעים אם לדעתם נשקפת סכנה למבקש המקלט במדינת המוצא שלו - שלב חיוני בתהליך הקבלה של פליט.

 

קווין מקאלינן שמינה את קוצ'ינלי בניגוד לחוק הפדרלי (צילום: Getty Images)

 

כאמור, כעת החשש הגדול הוא שכל הנחיה שנחתמה ע"י קוצ'ינלי תבוטל. למרבה האירוניה, היו לא מעט חברי קונגרס רפובליקנים שהזהירו בנוגע לסיטואציה הזו והסכנה הטמונה במינוי בכירי הממשל ללא תהליך אישור פתוח ומוכר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE