הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממצאים מעודדים: משקאות דיאטטיים לבדם אינם גורמים לבעיות מטבוליות ולעליה במשקל
כידוע, המדע מכבר הראה כי צריכת ממתיקים מלאכותיים עלולה להוביל לתסמונת מטבולית, שילוב מסוכן של יתר לחץ דם ורמות גבוהות של סוכר בדם המוביל לעליה במשקל, מגביר את הסיכון לחלות בסוכרת, מחלות לב ושבץ

חדשות טובות עבור אוהבי משקאות דאטטיים המכילים ממתיקים מלאכותיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ספלנדה -

כידוע, המדע מכבר הראה כי שתיית סודה דיאטטית עלולה להוביל לתסמונת מטבולית, שילוב מסוכן של יתר לחץ דם ורמות גבוהות של סוכר בדם המוביל לעליה במשקל, מגביר את הסיכון לחלות בסוכרת, מחלות לב ושבץ.

כיום, מחקר חדש מוצא כי שילוב ממתיק מלאכותי יחד עם פחמימות גורם לבעיות מטבוליות שונות.

באופן תיאורטי, הדבר אומר שניתן להנות ממשקאות דיאטטיים ללא שינוי לרעה בתהליכים מטבוליים בגופנו, במידה ולא צרכנו פחמימות, גם לא בסמוך לשתיית המשקה הקל.

עכשיו לסייגים: המחקר בדק סוג אחד של ממתיק מלאכותי - סוכרלוז (ספלנדה, זירוקל, קנדיס וכו'). סוכרלוז הוא תוצר של שתי מולקולות סוכר - פרוקטוז וגלוקוז, בתוספת מולקולת כלור. תהליך ההכלרה של המתיק מתבצע בעזרת שימוש בכ-12 חומרים שונים אשר מכילים כלור וידועים כחומרים רעילים לכל דבר.

בשוק קיימים ממתיקים אחרים שלא נבדקו ואשר עלולים לגרום לבעיות שצוינו לעיל.

יתרה מכך, בדרך כלל אין אנו אוכלים או שותים את הממתיקים המלאכותיים לבדם - מוצרים רבים מכילים סוכרזית, לרבות עוגיות, חטיפים, ממתקים וכיוצ"ב.

לסיום, פעילות המוח של משתתפי הניסוי נבדקה, לפי ממצאי הבדיקות צריכת פחמימות יחד עם ממתיק מלאכותי משנה את האזור במוח האחראי על תהליך המטבוליזם, ככל הנראה לצמיתות.

ההשפעות הופיעו במהירות שיא - כל כך מהר שקבוצת המשתתפים המתבגרים הוצאה מהניסוי מסיבות אתיות.

 

אילוסטרציה

החוקרים מדגישים כי קיים צורך אמיתי במחקרים נוספים בנושא. ראו הוזהרתם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE