הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שגריר של תקווה: שנתיים וחצי אחרי, מה עלה בגורלו של ה'פציינט הלונדוני' שגבר על נגיף ה-HIV
סיפורו המיוחד ורב העוצמה של אדם קסטייחו עוזר להעלות את המודעות הכל כך נחוצה לנגיף ה-HIV הנורא, אך מעבר לכל אלה – זהו סיפור על חוסן נפשי, נחישות ותקווה

האדם השני בעולם שניצח את נגיף ה-HIV (נגיף הכשל החיסוני האנושי) עודנו חף מנגיפים אקטיביים, יותר משנתיים לאחר פרסום הממצאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


'הפציינט הלונדוני' - אדם קסטייחו

לפני שנתיים וחצי, אדם קסטייחו – שזוהה בעבר כ'פציינט הלונדוני' – סיים טיפול באמצעות רטרו-וירוס. הוא עבר השתלת מח עצם (תאי גזע) במסגרת טיפול בסרטן בלוטת הלימפה. התורם נשא מוטציה הידועה כ-CCR5-delta 32, מוטציה שהקנתה לו חסינות מפני נגיף ה-HIV.

החוקרים מאמינים שבעקבות הטיפול האנטי-סרטני קסטייחו בן ה-40 נפטר מן הנגיף הקטלני.

נגיף ה-HIV הינו זיהום ויראלי התוקף את המערכת החיסונית האנושית ואשר לו להשלכות בריאותיות רבות וחמורות. כרגע אין תרופה, אך קיים טיפול מניעתי (PrEP) המצמצם את רמות הוירוס בדם. תרופה זו אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בשנת 2012.

לפי נתוני האומות המאוחדות, בשנת 2018 חיו עם הנגיף 37.9 מיליון בני אדם ברחבי העולם.

"ממצאינו המצביעים על ההצלחה שבצד השתלת תא גזע וייתכנותה כתרופה לנגיף, דווחה לפני 9 שנים בנוגע ל'פציינט הברלינאי'", אומר מחקר המחקר הראשי, רבינדרה גופטה מאוניברסיטת קיימברידג'.

 

PrEP

בשונה מהפציינט הברלנאי, קסטייחו עבר השתלה אחת בלבד, לעומת שתי השתלות והקרנות.

קסטייחו משקף צעד קדימה ופחות חודרני בטיפול ב-HIV. עם זאת, משום אופיו הניסיוני של הטיפול, מחברי המחקר מזהירים מפני שימוש רווח בטיפול מעין זה.

משום שקסטייחו הוא אך המטופל השני בהיסטוריה שעבר את הטיפול בהצלחה, מחברי המחקר מדגישים שיש לעקוב אחר ההתפתחויות.

שרון לווין: "מקרה זה נראה מבטיח, אך אנו חייבים לבחון את הקונטקסט – ריפוי חוליי HIV באמצעות השתלת מח עצם אינה ריאלית בעליל. אנו חייבים לשים דגש רב יותר על טיפול מנע, בדיקות HIV תכופות, אבחון מוקדם והמשך המאמצים למצוא תרופה".

בראיון למגזין 'טיימס' הניו יורקי, קסטייחו החליט לחשוף את זהותו אחרי שנים של טיפולים קשים מנשוא ורגעי משבר רבים.

"זוהי פוזיציה ייחודית להיות בה, מיוחדת ומעוררת צניעות וענווה," סיפר קסטייחו. "אני רוצה להיות שגריר של תקווה".

 

בשנת 2018 חיו עם הנגיף 37.9 מיליון בני אדם

סיפורו המיוחד ורב העוצמה של אדם קסטייחו עוזר להעלות את המודעות הכל כך נחוצה לנגיף ה-HIV הנורא, אך מעבר לכל אלה – זהו סיפור על חוסן נפשי, נחישות ותקווה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE