הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדדים בצניחה: האם אנו בדרך למיתון עולמי?
עוד בוקר בו השווקים העולמיים בקריסה וברגע שהמשבר יפגע בכלכלת הייצור (ולא רק בתעשיות השירותים) נראה כי הסימנים הראשון למיתון כלל עולמי יהפכו מוחשיים מתמיד

יממה לאחר הכרזת איסור הכניסה לטיסות מאירופה נראה כי הכלכלה הגלובלית אינה מגיבה היטב לחדשות שהגיעו מכיוון הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוב מדדים אדומים בוול-סטריט (צילום: CNN)

הבוקר , דקות ספורות מתחילת המסחר המדדים האדומים נרשמו, עם ירידה של 7.44% במדד הדאו ו7.5% במדד הנאסד"ק.

בכך נמחקו טריליוני דולרים ברגעים ספורים מקרב בעלי מניות שביקשו למכור את מניותם ולצאת מהשוק.

ברמת המקרו, הדאו איבד כשליש משוויו בשבועיים וחצי האחרונים ונראה כי אין סימן טוב לבוא בלא יכולת לייצר התערבות מוניטרית משמעותית שתעצור את הסחף שהולך ונראה כמצביע על מיתון עולמי.

ואכן, גם היום כמו בתחילת השבוע (יום שני) , נאלצו בוול-סטריט לעצור את המסחר להפוגה בת 15 דקות,בניסיון לראות האם פאניקת המכירות תיעצר. 

 

הצניחה בשווקים הגיעה שעות לאחר שהודיע נשיא ארה"ב על עצירה של כ-30 יום של כל הטיסות ממדינות אירופאיות אל שטח ארה"ב.

על פי הנשיא, מדובר בניסיון לעצור את התפשטות נגיף הקורונה במקביל לנקיטת צעדים אחרים שנועדו להמריץ את הכלכלה האמרינית כגון חבילת סיוע של כחמישים מיליארד דולרים בהלוואות עם ריבית נמוכה לעסקים קטנים שנפגעו מהנגיף.

נכון לעתה, אחת התקוות המרכזיות כרגע עבור שוק המניות היא שמשקיעים רבים באוכלוסייה יחליטו כי בעקבות משבר הקורונה המחירים ירדו לרמה כזו שניתן לאפשר את הסיכון ברכישת מניות חדשות לאור הערך הירוד שלהם, מתוך תקווה לעשיית רווחים בטווח הארוך.

במקביל, דמוקרטים בקונגרס חשפו תכנית לעידוד הכלכלה, הכוללת הרחבת תעסוקה, הזרמת כסף לביטחון-מזון עבור משפחות מעוטות יכולת, וחופשת מחלה בתשלום לאנשים שנפגעו מהנגיף - קשה לראות כיצד תכנית זו תוכל לעצור את הסחף השלילי שחווה הכלכלה העולמית.

השפעות הנגיף על הכלכלה העולמית בשלב הזה הן הרסניות ביותר, תעשיית הספנות, התעופה, התיירות, המסעדנות, והבידור כולן חוטפות בזו אחר זו מכות קשות, על כך ניתן להוסיף את משבר מחירי הנפט שגם הוא פוגע בשווקים, בתעסוקה, וכמובן בסקטור האנרגיה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE