הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נכנסים למיתון עולמי": היום הקשה בבורסה בוול סטריט מזה 33 שנים
מדד הדאו ג'ונס איבד קרוב ל-10% מערכו - מבחינת אחוזים מדובר בירידה הגדולה ביותר מאז "יום שני השחור" ב-1987. מבחינת נקודות, זהו היום הגרוע ביותר שעבר על המדד מאז ומעולם. בכיר בחברת השקעות מובילה מזהיר: " אני סבור שנראה את המגמה מתפשטת לשאר כלכלות העולם"

כאשר הנשיא טראמפ החל את נאומו מהחדר הסגלגל בבית הלבן אמש (רביעי), ההערכה הייתה שמדובר בניסיון לשדר יציבות, לפחות בפן הכלכלי, וזאת על רקע אחת מהתקופות הקשות ביותר שידעה הבורסה בניו יורק מאז ומעולם.

היום התברר כי דבריו של הנשיא לא רק שלא סייעו לבלום את הצניחה החופשית בבורסה, אלא שאיסור הטיסות מאירופה לארצות הברית ככל הנראה תרם ליום השחור בוול סטריט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק, מוקדם יותר השבוע (צילום: רויטרס)

 

מדד הדאו ג'ונס איבד 9.99% מערכו, או 2,352.60 נקודות, וננעל על 21,200.62 בלבד. מבחינת נקודות, מדובר ביום הגרוע ביותר של המדד החיוני מאז ומעולם. למי שתוהה, שני הימים הגרועים שמדורגים במקומות ה-2 וה-3 אירעו השבוע, ביום שני וביום רביעי, בהתאמה.

מבחינת האחוזים, מדובר בירידה הגדולה ביותר שנרשמה מאז "יום שני השחור", אז מדד הדאו ג'ונס איבד 22.6% מערכו. רק כדי להמחיש עד כמה מדובר בירידות דרמטיות, לפני כחודש (ב-12 בפברואר) עמד מדד הדאו ג'ונס על 29,551.42 נקודות - שיא חיובי של כל הזמנים, ורבים העריכו כי בתוך כמה שבועות המדד יחצה לראשונה בתולדותיו את רף 30 אלף הנקודות.

אם לא די בכך, מדד ה-S&P500 צנח ב-9.5% ל-2,480.64 נקודות - כך שעבורו גם מדובר ביום הגרוע ביותר שידע מאז 1987. מדד הנאסד"ק איבד 9.4% מערכו וננעל על 7,201.80 נקודות.

 

מדד הדאו ג'ונס ספג את הירידה הגדולה ביותר מאז 1987 (צילום: רויטרס)

 

בדומה ליום שני האחרון, הירידות בבורסה היו כה חדות שהוחלט להפסיק את המסחר במשך רבע שעה, וזאת במטרה לעניק לסוחרי המניות הזדמנות להבין מה בדיוק מתרחש ולהגיב בהתאם.

אך עם חידוש המסחר, סוחרי המניות הבינו שאף תעשייה אינה חסינה למגפת הקורונה העולמית: ירידת מחירים נרשמה בתחומים רבים, החל ממחירי הנפט וכלה במחיר של זהב.

"אנחנו נכנסים למיתון עולמי", אמר מוחמד אל-אריאן, היועץ הכלכלי הבכיר של תאגיד ההשקעות אליאנץ,"אחרי מה שראינו בימים האחרונים, אני סבור שנראה את המגמה מתפשטת לשאר כלכלות העולם", הוא הסביר.

 

הנשיא טראמפ, אמש במהלך נאומו (צילום: הבית הלבן)

 

כזכור, אמש הנשיא טראמפ הודיע כי ארצות הברית לא תאפשר לאירופאים להיכנס לתחומה (מלבד בריטניה), וזאת כחלק מהרצון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. הנשיא אף ציין כי הממשל יספק סיוע כלכלי לאותם אנשים שחלו או נמצאים בבידוד, אך, כאמור, הבורסה בכל זאת הגיבה בירידות חדות.

כלכלני וול סטריט מסבירים כי הצעדים הללו אינם מספיקים עבור המשקיעים, שמחפשים פתרונות ממוקדים יותר שיוכלו לסייע להתגבר על ההאטה הכלכלית. 

ובינתיים, חברות הענק בתחום התיירות סופגות את הפגיעה הקשה ביותר. רויאל קריביאן, קרניבל קרוז ו-Norwegian Cruise Line איבדו 31.8%, 15% ו-20.7% מערך מניותיהן, בהתאמה. גם חברות התעופה סופגות מהלומה כלכלית בלתי נתפסת: יונייטד איירליינס איבדה קרוב לרבע (24.85%) מערכה, מניית דלתא צנחה ב-21.04% ואילו חברת אמריקן איירליינס ספגה ירידה של 17.28%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE