הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ הודיע: מצב חירום לאומי הוכרז בכל ארצות הברית
הנשיא הודיע על המהלך שצפוי לאפשר להעביר יותר משאבים לרשויות הבריאות, שמתקשות לעמוד בכמות בדיקות הקורונה שעליהן לבצע. עד כה נדבקו קרוב לאלפיים אמריקאים בנגיף, והכרזת החירום צפויה לסייע בהליך הבדיקות התקוע

הנשיא טראמפ הכריז לפני דקות אחדות על מצב חירום לאומי בעקבות מגיפת הקורונה, וזאת במטרה להקצות יותר משאבים לבלימת הווירוס ברחבי ארצות הברית.

"אני מכריז באופן רשמי על מצב חירום לאומי, שתי מילים גדולות", אמר הנשיא בפתיחת דבריו. עוד הסביר טראמפ כי המהלך יאפשר להקצות 50 מיליארד דולר לטובת מגפת הקורונה. "הסכום הזה יאפשר לנו לחלק תקציב נוסף למדינות, לטריטוריות ולרשויות המקומיות כדי שייאבקו בנגיף".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ בגן הוורדים של הבית הלבן (צילום: הבית הלבן)

 

"רשמנו התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, ואנחנו עושים עבודה נהדרת וטובה יותר מכל מדינה אחרת", המשיך הנשיא, "אנחנו גם נמצאים בשיחות מתקדמות בנוגע להקמת מרכזי בדיקה באמצעות דרייב ת'רו ברחבי המדינה, דבר שדרום קוריאה כבר עושה".

לפני שפינה את הבמה למומחים, הנשיא טראמפ הוסיף: "מגפת הקורונה תחלוף על פנינו, ואנחנו נמצא את עצמנו בצדה השני כשאנחנו מחוזקים".

לאחר שהציג מנכ"לים של חברות הענק בארה"ב, הנשיא שב לבמה וחשף כי הורה להקפיא את האינטרס שנגבה על הלוואות של סטודנטים, עד להודעה חדשה. בנוסף, הוא הורה "לנצל" את המחיר הנמוך של הנפט הגולמי כדי למלא את מאגרי הדלק של ארה"ב: "נחסוך מיליארדי דולרים", הוא הסביר.

מעט מבוכה נרשמה כאשר הנשיא הציג את בכירי החברות ולחץ את ידיהם של מרביתם, וזאת על אף המלצת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) לפיה יש להימנע ממגע מיותר. כמו כן, הנשיא היה במגע עם יועצו של נשיא ברזיל שנמצא כנשא הנגיף, אף עד כה הוא סירב לעבור בדיקת קורונה.

פרטים נוספים בהמשך...

 

צפו בדברי הנשיא:

 

בשעות הבוקר המוקדמות, הנשיא הודיע כי יערוך מסיבת עיתונאים בנוגע למגפה העולמית, שעד כה גבתה את חייהם של לפחות 41 אמריקאים. יותר מ-1,800 נוספים נדבקו בווירוס. "בשעה 3:00 אשוחח עם העיתונאים בנושא נגיף הקורונה", צייץ טראמפ.

ככל הנראה, ההחלטה להכריז על מצב חירום התקבלה לאור העובדה שהווירו מתפשט במהירות רבה בין ובתוך ערים ארצות הברית. הנשיא והממשל כולו סופגים ביקורת קשה מצד הציבור הרחב, בעיקר בשל כמות הבדיקות הזעירה שאותן רשויות הבריאות במדינה מצליחות לבצע, לפחות בהשוואה למדינות אחרות.

מעבר לכך שהנשיא טוען במשך מספר שבועות שהמגפה "נמצאת בשליטה", טראמפ אף אמר דברים על הקורונה שסותרים לחלוטין את המומחים בממשל שלו. שלשום, הנשיא ניסה להרגיע את הרוחות באמצעות נאום מהחדר הסגלגל בבית הלבן, בו הציג איסור על כניסת אירופאים במשך 30 יום.

במקום השבחים שהנשיא רצה לקבל, הוא חטף ביקורת נוספת על כך שה"פתרונות" שהציע לא באמת יכולים לעזור, שכן הנגיף כבר נמצא בארצות הברית. בנוסף, טראמפ התבלבל במעט פרטים חיונים הקשורים להחלטה, למשל שהיא אינה רלוונטית לאזרחים אמריקאים. בעקבות כך, יועציו הבכירים נאלצו לפרסם הודעות הבהרה מיד עם סיום הנאום.

 

הנשיא טראמפ בנאומו שלשום. הכרזת החירום אמורה להפחית את הביקורת עליו (צילום: Getty Images)

 

נדמה כי ביומיים האחרונים, המסר של בכירי רשויות הבריאות לפיו "המצב ידרדר עוד בטרם ישתפר" התחיל לחלחל בציבור הרחב. אירועים רבים שתוכננו להתקיים בוטלו, לרבות כל משחקי הכדורסל (NBA), הוקי (NHL) כדורגל (MLS) ובייסבול (MLB). כל ההצגות בברודווי שבניו יורק בוטלו, וכל תוכניות האירוח הליליות מצלמות ללא קהל.

כמובן שישנה השפעה כלכלית עצומה, ואתמול נרשם היום הגרוע ביותר בבורסה מאז "יום שני השחור" ב-1987.

עוד לפני שחשף כי יערוך מסיבת עיתונאים, הנשיא טראמפ פרסם סדרת ציוצים בהם הדף את הביקורת והאשים את קודמו, ברק אובמה, במצב במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC): "במשך עשורים, ב-CDC בחנו את המערכת ולא עשו כלום. הם קיוו שמגפה עולמית לא תקרה. הנשיא אובמה עשה שינויים שרק סיבכו את העניינים, אבל השינויים שאני עשיתי יאפשרו לבצע בדיקות רבות", הוא צייץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE