הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קריסה טוטאלית בוול סטריט: הדאו ג'ונס צנח ב-3,000 נקודות
אחד הימים הקשים בתולדות הבורסה בניו יורק נרשם היום כאשר כל המדדים החשובים איבדו יותר מ-10% מערכם. עם פתיחת המסחר, לא נמצא זכר למגמה החיובית שבה הסתיים השבוע הקודם. במקום, המסחר הופסק באופן זמני. הנשיא טראמפ: "ארה"ב עלולה להיכנס לתקופת מיתון"

על אף שורת הצעדים שבהם נקט הבנק המרכזי של ארצות הברית ("פדרל ריזרב"), המסחר בבורסה בניו יורק הסתיים לפני זמן קצר בירידה חסרת תקדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשש כבד קיים בקרב סוחרי המניות בבורסה (צילום: Getty Images)

 

הדאו ג'ונס איבד 12.93%, או 2,997.10 נקודות, מערכו. כעת, המדד הקריטי עומד על 20,188.52 נקודות בלבד, וזאת שבועות ספורים לאחר שהתקרב לרף ה-30 אלף. מבחינת האחוזים, מדובר בירידה הגדולה ביותר שנרשמה במדד זה מאז אוקטובר 1987.

אם לא די בכך,  מדד ה-S&P500 איבד 11.98% מערכו וירד ל-2,386.13. מדד הנאסד"ק צנח אף הוא ב-12.6% ל-6,904.59 נקודות.

כאמור, אתמול הודיע הבנק המרכזי על מספר צעדים שנועדו לרכך את הפגיעה הכלכלית של מגפת הקורונה, כאשר ההחלטה המשעותית הייתה להפחית את שיעור הריבית לקרוב ל-0% (בין 0% ל-0.25%).

למרות הרצון הטוב והצעדים החיוביים, הבורסה לא הגיבה באופן שבו ציפו אנשי הבנק הפדרלי: "אין שום הפוגה למרות ההחלטות ההיסטוריות של הפד", הסביר פרנק קפלרי, מנכ"ל חברת ההשקעות Instinet, "בזמן שהחדשות הופכות לגרועות יותר בכל שעה, כמעט בלתי אפשרי להכיל את כל מה שמתרחש בוול סטריט".

עוד אמר קפלרי כי "עם עובדות אי אפשר להתווכח, ואנחנו מתעסקים בסוגייה שגדולה בהרבה מהפן הכלכלי".

 

מדד הדאו ג'ונס, היום (צילום: הבורסה בניו יורק)

 

כאמור, רק לפני שבועות בודדים, סוחרים המניות בוול סטריט היו אופטימיים לגבי העתיד הקרוב. אך כעת, לאחר הירידות שנרשמו היום ובשבוע שעבר, הדאו נמצא במרחק של 28% מערך השיא שנקבע בחודש שעבר. גם מדדי ה-S&P500 והנאסד"ק התרחקו מערך השיא שלהם, וכיום כל אחד עומד על ירידה של לפחות 26% מהשיא שנקבע.

בפעם השלישית בשבוע האחרון, המסחר הופסק במשך רבע שעה זמן קצר לאחר תחילתו, וזאת בשל ירידות חדות. מדובר בירידה אוטומטית שמתרחשת במטרה לאפשר לסוחרי המניות לעצור, לנשום ולנסות להבין מה בדיוק מתרחש על הלוח.

לכן, הדעה הרווחת בוול סטריט היא שהיציבות תשוב לבורסה רק כאשר ששיא המגפה תהיה מאחורי ארצות הברית - דבר שלא נראה באופק לעת עתה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE