הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: ירידה בכמות המעצרים, אסירים שוחררו מוקדם בשל הקורונה
יותר מ-600 אסירים שוחררו בימים האחרונים מבתי כלא ברחבי מחוז לוס אנג'לס, וזאת בשל הסכנה הטמונה בהישארות במקומות צפופים וסגורים. במקביל, שריף המחוז הסביר כי כמות העצורים הממוצעת מדי יום ירדה מ-300 ל-60 מתחילת המגפה

משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס הודיע כי ביצע בימים האחרונים מספר שינויים, לרבות ההחלטה לשחרר מאות אסירים ולשנות את מדיניות המעצרים, וזאת כחלק מהרצון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה ברחבי דרום קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס ויאנואבה, אתמול במהלך מסיבת עיתונאים שכינס (צילום: משרד השריף)

 

בהודעה שמסר שריף המחוז, אלכס ויאנואבה, הוסבר כי יותר מ-600 אסירים אשר היו אמורים להשתחרר במהלך החודשיים הקרובים, זכו לשחרור מוקדם. לדבריו, המטרה היא לצמצם ככל הניתן בכמות האסירים שמסתובבים בבית הכלא, שכן רשויות הבריאות הזהירו מפני הידבקות בנגיף במקומות צפופים.

"האסירים בבתי הכלא שלנו נחשבים לאוכלוסייה שנמצאת בסיכון רק מעצם היותם אסירים. לכן, אנחנו עושים ככל הניתן כדי להגן עליהם מפני הנגיף", הסביר השריף.

עוד הסביר ויאנואבה כי כמות המעצרים הממוצעת שמתבצעת מדי יום ירדה מ-300 ל-60 במהלך השבועות האחרונים. אך חשוב להסביר כי לא מדובר בירידה בפשיעה, אלא בהחלטה יזומה שלא לעצור את כל העוברים על החוק (אלא רק כאשר מדובר בפשיעה חמורה). במקום, לשוטרים ניתנה הוראה לחלק אזהרות ודו"חות.

נכון להיום, לא דווח על נדבקים בקורונה בקרב האסירים בלוס אנג'לס, אם כי ישנם 35 אסירים הנמצאים בבידוד בשלושה בתי כלא שונים.

 

רחובות ריקים בלוס אנג'לס, שלשום (צילום: Getty Images)

 

כזכור, המצב בקליפורניה לא פשוט בכלל. על אף שישנם קרוב ל-600 מקרים וודאים של הידבקות בקורונה - ביניהם קרוב ל-100 במחוז לוס אנג'לס - קיים מחסור עצום בערכות לזיהוי הנגיף. למעשה, פחות מ-10 אלף בדיקות בוצעו מתחילת המגפה העולמית.

עם זאת, מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, אמר בתחילת השבוע כי הוא מקווה שקצב הבדיקות שיבוצעו יגבר באופן משמעותי בימים הקרובים, בעיקר בזכות שיתוף הפעולה עם מעבדת Quest במחוז אורנג', המסוגלת לבצע 1,200 בדיקות מדי יום.

"ההערכה שלנו היא שכמות הבדיקות המבוצעות תמשיך לעלות בשבוע או שבועיים הקרובים. חברת Quest פותחת 2 מעבדות נוספות, כך שניתן יהיה לבצע עד 5,500 בדיקות מדי יום", הסביר ניוסאם והמשיך, "כמות הבדיקות עולה מדי שעה, לא רק מדי יום".

מעבר למחסור העצום בבדיקות, בלוס אנג'לס קיבלו החלטות שמשנות את פני העיר, לרבות השבתת מערכת החינוך וסגירת כלל בתי העסק הלא חיוניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE