הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברון סמים והאיש שריסק את הכלכלה: אסירים מבקשים להשתחרר מוקדם מהצפוי בשל מגפת הקורונה
מייקל כהן, לשעבר עורך דינו של הנשיא טראמפ, הצטרף לברני מיידוף - האיש שעומד מאחורי הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, וקשיש שעמד בראש קרטל סמים קולומביאני בבקשה לזכות בשחרור מבית הכלא בשל הנגיף הקטלני

עבור מאות אסירים שהורשעו בגין עבירות שאינן אלימות, מגפת הקורונה מהווה הזדמנות לזכות בשחרור מוקדם, וזאת בזכות ההחלטה של מרבית גופי אכיפת החוק בארה"ב לפיה יש לשמור על ריחוק חברתי גם בתוך כותלי בית הכלא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כהן, אוריחואלה ומיידוף (צילום: Getty Images / רויטרס / AP)

 

כעת מתברר כי בין אלה המבקשים לקבל שחרור מוקדם או להיות מועברים למעצר בית ישנם שמות מפורסמים, החל ממי שהיה עורך דינו האישי של הנשיא טראמפ וכלה באיש שעומד מאחורי ההונאה הגדולה בהיסטוריה האונושית.

כך למשל, עורך דינו של גילברטו רודריגז אוריחואלה - מי שעמד בראש קרטל הסמים הקולומביאני "קאלי" (דמיאן אלקזר גילם את אוריחואלה בעונה השלישית של הסדרה "נרקוס") - ביקש לשחרר את ברון הסמים: "הוא בן 81 ומצבו הבריאותי מדרדר. כאשר (לא מתי) נגיף הקורונה יגיע לבית הכלא, לא יהיה לו סיכוי לשרוד", כתב השבוע דיויד מרקוס, עורך דינו, בפנייה לבית המשפט.

פניות דומות התקבלו גם מצמדו של מייקל כהן, שכאמור היה עורך דינו של הנשיא טרמאפ ונידון לשלוש שנות מאסר בגין שלל עבירות, לרבות העלמת מס ומסירת עדות שקרית. גם נציגים של ברני מיידוף, האחראי להונאה שריסקה את כלכלת ארה"ב ב-2008, שרק לפני חודש וחצי ביקש להשתחרר מוקדם בשל המחלה הסופנית שממנה הוא סובל.

 

שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס ויאנואבה, שהודיע על שחרורם של מאות אסירים בעקבות מגפת הקורונה (צילום: משרד השריף)

 

נכון להיום, טרם דווח על התפרצויות של נגיף הקורונה בתוך בתי הכלא. אך ההחלטה העקרונית לשחרר אסירים שאינם אלימים מדגישה את מה שראשי 7,000 בתי הכלא ברחבי ארה"ב ככל הנראה מבינים: מתקני הכליאה מהווים "אזור חם" שבו הנגיף עלול להתשפט במהירות רבה, וזאת בשל תתנאי היגיינה ירודים והקירבה לאסירים אחרים.

במרבית בתי הכלא עושים מאמצים גדולים לוודא שאיש מהאסירים לא יידבק בנגיף, החל ממניקוי יסודי מספר פעמים ביום וכלה בהחלטה שלא לאפשר לבני משפחה לבקר את האסירים (לפחות באופן זמני).

שמותיהם של כהן ומיידוף אומנם בולטים, אך חשוב להדגיש כי אלפי אסירים מבקשים להשתחרר מוקדם מהצפוי, ולא רק העשירים. כך למשל, משרד השריף של לוס אנג'לס הורה לשחרר 600 אסירים מוקדם מהצפוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE