הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החל משבוע הבא: ערכות בדיקה ביתיות לזיהוי נגיף הקורונה בארה"ב
כ-30 אלף בדיקות לזיהוי הנגיף יהיו זמינות לרכישה באמצעות הדואר החל מיום שני הקרוב, אך לדברי מנכ"לית החברה, "המטרה היא לבצע רבע מיליון בדיקות מדי שבוע". מחד, ביצוע הבדיקות יפחית בעומס על מעבדות ה-CDC, אך מאידך צפויה עלייה משמעותית בכמות הנדבקים הוודאים

חברת אוורליוול (Everlywell) המספקת שירותי בדיקות מעבדה ביתיות למגוון מחלות, הודיעה מוקדם יותר היום (חמישי) על כוונתה לבצע בדיקות לנגיף הקורונה החל משבוע הבא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ערכות הבדיקה של אוורליוול (צילום: אוורליוול)

 

בהתחשב בקצב האיטי שבו בדיקות מתבצעות עד כה, ועל רקע התפשטות הנגיף בכל 50 מדינות ארצות הברית, יתכן שבדיקות ביתיות יהיו אלה שיתנו את תמונת המצב המעודכנת ביותר.

כזכור, בתחילת המגפה, רק מעבדות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ביצעו את הבדיקות. אולם ב-29 בפברואר הוחלט שאין מנוס מלבד לאפשר לגופים אחרים, ממשלתיים ופרטיים כאחד, לבצע את הבדיקות גם כן.

וחשוב להסביר כי מעבדות פרטיות כבר התערבו וסייעו לעבד את הדגימות שנלקחו ממטופלים בבתי החולים, אך Everlywell היא החברה הראשונה שמציעה לבצע את הבדיקות ישירות מול המטופלים, ללא התערבות ממשלתית.

 

בוושינגטון מבצעים בדיקות בדרייב ת'רו. בקליפורניה טרם גיבשו תוכנית דומה (צילום: AP)

 

בימים רגילים, חברת אוורליוול מספקת מגוון רחב של בדיקות ביתיות, החל מבדיקות של רמת הכולסטרול בדם וכלה במחלות מדבקות. כאמור, המגפה העולמית לא הותירה ספק כי קצב הבדיקות חייב לעלות באופן משמעותי.

כדי להשיג בדיקה ביתית, יש לגשת לאתר החברה (החל מיום שני ה-23 במרץ) כדי להתחיל בתהליך. תחילה תידרשו לענות על מספר שאלות כלליות על מצב הבריאות שלכם, ולאחר מכן תצטרכו לחשוף אם תסמיני הנגיף הופיעו אצלכם.

היות שרופא עדיין צריך לכתוב מרשם כדי שהבדיקה תתבצע, התשובות יועברו לרופא שיבחן האם אתם עומדים בקריטריונים של ה-CDC לביצוע הבדיקה.

במידה שהרופא מחליט לכתוב את המרשם, החברה תשלח את ערכת הבדיקה בדואר. עלות הערכה עומדת על 135 דולר (ראו פירוט בתמונה למטה), והיא תגיע לביתכם בתוך כיומיים (ניתן להוסיף 30 דולר כדי לקבל את הערכה למחרת ההזמנה).

לאחר קבלת ערכת הבדיקה, תידרשו למסור מספר דגימות (מכשיר מיוחד והוראות יישלחו עם הערכה), ואז לשלוח את הדגימות בחזרה למעבדה באמצעות מעטפה המשולמת מראש. לפי הודעת החברה, מרבית האזורים בארה"ב יזכו לתוצאות של הבדיקה בתוך 72 שעות.

במידה שהתוצאות חיוביות, החברה תספק שיחת התייעצות עם רופא. ראוי לציין כי אם אכן יימצא נשא של הנגיף, הודעה תועבר לרשויות הבריאות במדינה, בהתאם לחוק.

 

עלות הבדיקה עומדת על 135 דולר. בחברה הציגו זאת בשקיפות (צילום: אוורליוול)

 

בחברה טוענים כי ישנן 30 אלף ערכות בדיקה המוכנות לשליחה, והיא עובדת ביחד עם מעבדות נוספות כדי להגדיל את יכולת ביצוע הבדיקות. "המטרה שלנו היא להגיע למצב שנוכל לבצע 250 אלף בדיקות מדי שבוע", הסבירה ג'וליה צ'יק, מנכ"לית ומייסדת החברה.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE