הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אופטימיות בלוס אנג'לס: אוניית בית חולים תחל לקלוט מטופלים כבר בשבת
אנשי הצוות עובדים מסביב לשעון בימים האחרונים כדי להכין את האונייה לקראת ההגעה לנמל, דבר שצפוי לקרות במהלך יום שישי. דווקא נשאי קורונה לא יוכלו לקבל טיפול בה, אך העברת חולים אחרים תפנה מקום בבתי החולים ברחבי העיר

בזמן שמשבר הקורונה הולך ומתעצם בקליפורניה, מערכת הבריאות של לוס אנג'לס צפויה לקבל תגבור רציני כאשר מחר (שישי) תגיע לעיר אוניית בית חולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוניית חיל הים האמריקאי, "מרסי". מחר היא תגיע ללוס אנג'לס (צילום: חיל הים האמריקאי)

 

צוות האונייה - "מרסי" של חיל הים האמריקאי - עובדים מסביב לשעון מאז יום שני האחרון, אז הנשיא טראמפ הכריז כי ישלח אותה ללוס אנג'לס.

כאמור, היא צפויה לעגון בנמל לוס אנג'לס כבר מחר, ובתוך 24 היא תהיה מוכנה לקליטת חולים. דהיינו, כבר ביום שבת יתווספו כאלף מיטות אשפוז, דבר שצפוי להפחית את העומס על בתי החולים בעיר באופן משמעותי.

עם זאת, רשויות הבריאות בעיר מתכוונות לשלוח לאונייה חולים שאינם קשורים למגפת הקורונה. הסיבה לכך היא העובדה שלא ניתן לבצע בידוד על גבי האונייה, אך העברת מטופלים מבתי החולים בעיר תאפשר להם להתרכז בנפגעי הקורונה.

בפועל, כבר ביום שבת צפויים המטופלים הראשונים להיות מועברים לאונייה ממספר בתי חולים בעיר, כאשר המטרה תהיה למלא את האונייה בתוך ימים ספורים.

 

אנשי הצוות פועלים מסביב לשעון כדי להכין את האונייה לקראת קליטת חולים ביום שבת (צילום: חיל הים האמריקאי)

 

"אנחנו רואים שכמות נשאי הקורונה במדינה עולה פי2 בכל שלושה עד ארבעה ימים", הסביר ד"ר מארק גאלי, שר הבריאות ומשאבי האנוש של קליפורניה, שהוסיף כי קצב התפשטות הקורונה במדינה דומה מאוד לזה שנרשם בניו יורק.

גאלי אף הסביר כי אוניית בית החולים תפעל במתכונת שונה משאר בתי החולים בעיר: "בשונה מבתי החולים ה'רגילים', לא ניתן יהיה להגיע לאונייה עם פציעה או מחלה. רק בתי החולים יוכלו להפנות חולים", הוא הבהיר.

עד כה, ברחבי קליפורניה אובחנו 3,247 נשאי הנגיף, לרבות 812 במחוז לוס אנג'לס, 459 במחוז סנטה קלרה, 293 במחוז סן דייגו ו-223 במחוז סן פרנסיסקו. מניין הקורבנות במדינה עומד כעת על 68, אך קיים חשש כבד כי מספר הנדבקים ימשיך לעלות בשלושת השבועות הקרובים.

 

נמל לוס אנג'לס. כל 27 מסופי המטען פועלים כרגיל (צילום: Shutterstock)

 

הגעת המרסי לנמל לוס אנג'לס לא צפויה לפגוע בפעילות הרגילה במקום, כך על פי מנכ"ל נמלי לוס אנג'לס, ג'ין סרוקה, שהסביר כי אף אחד מעובדי הנמל לא אובחן כנשא הנגיף, וכל 27 מסופי המטען בנמל פועלים כרגיל.

"אנחנו נוקטים בזהירות, וכל המכונות והציוד עוברים ניקוי יסודי בסיום המשמרות", הוסיף סרוקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE