הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ במסר למושלים: "עלינו לפעול בחוכמה ולפתוח מחדש את המדינה"
במכתב שנשלח ל-50 המושלים ובשיחה שערך איתם, הנשיא שב והדגיש כי הוא חפץ בפתיחה מחדש של המדינה מהר ככל הניתן. יתכן שאזורים שהושפעו מהקורונה בצורה מינימלית ייפתחו קודם. בתוך כך, אוניית בית חולים נוספת תישלח ע"י חיל הים, הפעם לניו יורק

בכירי הממשל הפדרלי בוחנים האם לעשות שימוש בהנחיה חדשה שתאפשר "לפתוח מחדש" מחוזות שבהם אין נשאי קורונה, או לכל הפחות להקל בהמלצה להישאר בבית. כך חשף מוקדם יותר היום הנשיא טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים היומית שהוא עורך במהלך המשבר (צילום: AP)

 

כזכור, הנשיא עורר סערה בתחילת השבוע כאשר הוא קרא לפתוח את המדינה בתוך כשבועיים, וזאת למרות שמשבר הקורונה רק הולך ומתעצם, בייחוד בימים האחרונים.

מוקדם יותר היום (חמישי), הנשיא שיגר מכתב למושלים של 50 המדינות ובו טען כי "ההנחיות החדשות נועדו לאפשר למנהיגים במדינות, במחוזות ובערים לקבל החלטות בנוגע לשמירת, הגברת או הפחתת הריחוק החברתי". הנשיא אף כתב כי לאותן רשויות מקומיות תהיה הסמכות לקבוע אם להחמיר או להקל עם המדיניות.

במהלך מסיבת העיתונאים היומית בבית הלבן, הנשיא שב והדגיש כי הוא מעוניין לראות את השגרה חוזרת לארה"ב: "בכל יום שאנחנו נשארים בבית, זה הופך להיות קשה עוד יותר להחזיר את כולם לעבודה בצורה מהירה", הוא אמר.

 

המכתב ששיגר הנשיא טראמפ ל-50 המושלים (צילום: AP)

 

הנשיא אף הודיע כי יבקר בבסיס של חיל הים האמריקאי בעיר נורפולק (וירג'יניה) מחרתיים. הביקור שלו צפוי להתקיים בשעות הבוקר, זמן קצר לפני שאוניית בית החולים USNS Comfort תעשה את דרכה לעבר העיר ניו יורק.

כזכור, אונייה נוספת נמצאת בדרכה ללוס אנג'לס וצפויה לעגון בנמל מחר, כאשר כבר ביום שבת רשויות הבריאות יתחילו למלא את אלף מיטות האשפוז הנוספות. בדומה לאונייה זו, גם האונייה שתפליג לניו יורק מכילה אלף מיטות אשפוז, וגם היא תוצע עבור אנשים הנזקקים לטיפול רפואי שאינו קשור לקורונה (לא ניתן לבצע בידוד באונייה, אך העברת מטופלים אחרים לכלי השיט תפנה מיטות מבתי החולים בעיר).

בשבוע שעבר, הנשיא הציג תוכנית בת 15 ימים שבה הומלץ לכלל התושבים להישאר בבתים ולהימנע מהתקהלויות. תוכנית זו גובשה בתיאום עם המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אך לא מדובר בהנחיה מחייבת. עם זאת, לא מעט רשויות מקומיות כן פרסמו הנחיות מחייבות, לרבות בקליפורניה וניו יורק.

בזמנו, הנשיא אמר שיש לבחון את הסוגיה לעומק כעבור 15 ימים. למרות ההערכות לפיהן המצב רק ילך ויחמיר בשבועות הקרובים, הנשיא שב והדגיש כי ברצונו לחזור לשגרה.

לפי הפרסומים בסוכנות הידיעות AP, חלק ממושלי ארה"ב תומכים ברצון של הנשיא לחזור לשגרה מהר ככל הניתן. לאחר שליחת המכתב הבוקר, הנשיא ערך שיחת ועידה עם המושלים שבה אמר להם כי "עלינו לפעול בחוכמה ולפתוח מחדש את המדינה שלנו".

 

אוניית ה-USNS Comfort. טראמפ יצפה ביציאתה לכיוון ניו יורק במהלך יום שבת הקרוב (צילום: AP)

 

ד"ר דבורה בירקס, בכירה בכוח המיוחד שהוקם לטיפול במשבר בבית הלבן, התייחסה לחשש שהקלות באזורים מסוימים יפגעו בכלל האוכלוסייה, שכן תושבים עלולים לעבור מאזור "פתוח" לאזור "סגור", ובכך לגרום להמשך התפשטות הקורונה: "אנחנו נצטרך לדאוג לכך שכולם יפעלו באחריות מלאה", היא הסבירה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, התייחס אף הוא לרצונו של הנשיא טראמפ לחזור לשגרה עד חג הפסחא, שחל ב-12 באפריל. בשיחה עם רשת סי. אן. אן. אמש הוא הבהיר כי "אנחנו לא אלה שמגדירים את ציר הזמן, הנגיף הוא זה שקובע. לנו לא נותרה ברירה מלבד להגיב להתפתחויות ולראות מה יקרה", הוא אמר.

יועצת הנשיא, קליאן קונווי, הסבירה כי טראמפ סימן את חג הפסחא כיעד לחזרה לשגרה "כדי לתת לאנשים תקווה": "אני חושבת שהנשיא ציין את חג הפסחא כי הוא רוצה לתת לאנשים תקווה ולומר להם שהמצב לא יימשך לנצח. ונראה מה יקרה עם הזמן", היא אמרה מוקדם יותר היום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE