הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מי זכאי וכיצד הכסף יישלח: רשות המסים פרסמה מידע נוסף על הסיוע הכלכלי
מאות מיליוני אמריקאים צפויים לזכות לסיוע ממשלתי בעקבות משבר הקורונה, אך עדיין לא ידוע מתי הכספים יועברו. אתר אינטרנט חדש יושק לטובת אלה שלא העבירו את פרטי חשבון הבנק ל-IRS, וזאת כדי לאפשר להם לקבל את כספי הסיוע בצורה מהירה. גם אזרחים אמריקאים תושבי ישראל זכאים

כשבוע ימים עברו מאז שפרטי חבילת סיוע החירום נחשפו לראשונה, אך אתמול (שני) החליטה רשות המסים האמריקאית (IRS) לספק פרטים נוספים על החקיקה, וזאת במטרה לספק מענה למאות מיליוני אמריקאים שלא יודעים מתי הם צפויים לקבל את הכסף, וכיצד הסכום יועבר אליהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, חלוקת כספי הסיוע תיקבע לפי נתוני ה-IRS. עבור אלו שכבר מילאו את המסים לשנת 2019 (אלו שבמקור היו צריכים להיות מוגשים עד ה-15 באפריל 2020), ב-IRS יתייחסו למצב המשפחתי וההכנסה של 2019. עבור המיליונים שטרם הספיקו לשלוח את תצהירי המס ל-IRS, רשות המסים תפעל לפי נתוני שנת 2018.

כאמור, המצב המשפחתי וההכנסה הם אלו שיכריעו בנוגע לגובה הפיצוי. מי שהגיש את תצהירי המס כיחיד ("Single") ושהרוויח פחות מ-75 אלף דולר יהיה זכאי לתשלום של 1,200 דולר (בכל מועד, וחשוב לדעת שטרם פורסם כמה מועדי תשלום יתרחשו. ההערכות מדברות על שני מועדים).

בני זוג שהגישו יחדיו את תצהירי המס ("Married filing jointly") שהרוויחו עד 150 אלף דולר יהיו זכאים לקבל 2,400 בכל מועד. בנוסף, יחידים ובני זוג יהיו זכאים ל-500 דולר נוספים על כל ילד (ככל הנראה "ילד" יוגדר כבן 17 ומתחת).

ככל שרמת ההכנסה עולה, כל יפתח גובה הפיצוי כאשר בעלי הכנסה העולה על 99 אלף דולר (יחיד) או 198 אלף דולר (בני זוג) לא יהיו זכאים לקבלת סיוע (ראו תמונה למטה).

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

 

בנוסף, על אף שבעבר דווח כי התשלום יבוצע באמצעות צ'קים, בכוונת ה-IRS להפקיד את הכסף ישירות בחשבונות הבנק. תחילה דווח כי מי שטרם הסדיר הפקדה ישירה מול רשות המסים יקבל את התשלום באמצעות צ'ק, אך יתכן שיעברו מספר שבועות (ואף חודשים) עד ששליחתם תושלם.

כעת, ב-IRS מבהירים כי "בשבועות הקרובים יושק אתר אינטרנט חדש שבו ניתן יהיה להעביר את פרטי חשבון הבנק לרשות המסים, דבר שיאפשר לקבל את כספי הסיוע מהר ככל הניתן". אלו שיבחרו שלא למסור את חשבון הבנק ל-IRS ייאלצו להמתין שבועות, ויתכן אף חודשים, עד שצ'ק פיזי יישלח בדואר.

המשמעות היא שמרבית התושבים לא יצטרכו לעשות ולו דבר כדי לקבל את כספי הסיוע, כאשר אחדים יצטרכו רק לעדכן את חשבון הבנק במאגר ה-IRS. למען הסר ספק, גם אזרחים אמריקאים המתגוררים מחוץ לגבולות ארה"ב, למשל בישראל, זכאים לקבל את כספי הסיוע (בהנחה שהם עומדים בשאר הקריטריונים כגון הכנסה עד סכום מסוים).

עוד אמרו ב-IRS כי אנשים שבדרך כלל לא נדרשים למלא תצהירי מס - למשל בעלי הכנסה נמוכה, קשישים, יוצאי צבא ונכים - ייאלצו למלא טופס בודד כדי שגם הם יהיו זכאים לקבלת כספי הסיוע.

 

רשות המסים האמריקאית (צילום: Shutterstock)

 

המועד שבו התשלום יועבר באמצעות הפקדה בחשבון הבנק טרם פורסם, אך שר האוצר מנושין רמז על כך שניתן לבצע את המהלך בתוך כשלושה שבועות בלבד. בנוסף, ראוי להזכיר כי אין כל קשר בין חבילת סיוע החירום לבין מפקד האוכלוסין, וזאת על אף הודעות שמופצות ברשתות החברתיות.

פרטים נוספים ניתן למצוא ב"פורטל הקורונה" שהוקם באתר ה-IRS כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE