הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות המשבר: אלו הזכויות המגיעות לכם מהמדינה
למרות שעדיין לא נמסר מתי במדויק יועברו כספי הסיוע בתכנית 2 טריליון הדולר עליה חתם הנשיא טראמפ עבור מאות מיליוני תושבי ארה"ב, ניתן בשלב זה לעשות סדר בפרטים הידועים עד כה

חבילת סיוע החירום אושרה בשבוע שעבר, אך כעת החליטה רשות המסים האמריקאית (IRS) לספק פרטים נוספים על החקיקה, וזאת במטרה לספק מענה למאות מיליוני אמריקאים שלא יודעים מתי הם צפויים לקבל את הכסף, וכיצד הסכום יועבר אליהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

אופן העברת התשלום לתושבים: כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, חלוקת כספי הסיוע תיקבע לפי נתוני ה-IRS. עבור אלו שכבר מילאו את המסים לשנת 2019 (אלו שבמקור היו צריכים להיות מוגשים עד ה-15 באפריל 2020), ב-IRS יתייחסו למצב המשפחתי וההכנסה של 2019. עבור המיליונים שטרם הספיקו לשלוח את תצהירי המס ל-IRS, רשות המסים תפעל לפי נתוני שנת 2018.

כאמור, המצב המשפחתי וההכנסה הם אלו שיכריעו בנוגע לגובה הפיצוי. מי שהגיש את תצהירי המס כיחיד ("Single") ושהרוויח פחות מ-75 אלף דולר יהיה זכאי לתשלום של 1,200 דולר (בכל מועד, וחשוב לדעת שטרם פורסם כמה מועדי תשלום יתרחשו. ההערכות מדברות על שני מועדים).

בני זוג שהגישו יחדיו את תצהירי המס ("Married filing jointly") שהרוויחו עד 150 אלף דולר יהיו זכאים לקבל 2,400 בכל מועד. בנוסף, יחידים ובני זוג יהיו זכאים ל-500 דולר נוספים על כל ילד (ככל הנראה "ילד" יוגדר כבן 17 ומתחת).

ככל שרמת ההכנסה עולה, כל יפתח גובה הפיצוי כאשר בעלי הכנסה העולה על 99 אלף דולר (יחיד) או 198 אלף דולר (בני זוג) לא יהיו זכאים לקבלת סיוע (ראו תמונה למטה).

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

 

בנוסף, על אף שבעבר דווח כי התשלום יבוצע באמצעות צ'קים, בכוונת ה-IRS להפקיד את הכסף ישירות בחשבונות הבנק. תחילה דווח כי מי שטרם הסדיר הפקדה ישירה מול רשות המסים יקבל את התשלום באמצעות צ'ק, אך יתכן שיעברו מספר שבועות (ואף חודשים) עד ששליחתם תושלם.

כעת, ב-IRS מבהירים כי "בשבועות הקרובים יושק אתר אינטרנט חדש שבו ניתן יהיה להעביר את פרטי חשבון הבנק לרשות המסים, דבר שיאפשר לקבל את כספי הסיוע מהר ככל הניתן". אלו שיבחרו שלא למסור את חשבון הבנק ל-IRS ייאלצו להמתין שבועות, ויתכן אף חודשים, עד שצ'ק פיזי יישלח בדואר.

המשמעות היא שמרבית התושבים לא יצטרכו לעשות ולו דבר כדי לקבל את כספי הסיוע, כאשר אחדים יצטרכו רק לעדכן את חשבון הבנק במאגר ה-IRS. למען הסר ספק, גם אזרחים אמריקאים המתגוררים מחוץ לגבולות ארה"ב, למשל בישראל, זכאים לקבל את כספי הסיוע (בהנחה שהם עומדים בשאר הקריטריונים כגון הכנסה עד סכום מסוים).

עוד אמרו ב-IRS כי אנשים שבדרך כלל לא נדרשים למלא תצהירי מס - למשל בעלי הכנסה נמוכה, קשישים, יוצאי צבא ונכים - ייאלצו למלא טופס בודד כדי שגם הם יהיו זכאים לקבלת כספי הסיוע.

 

רשות המסים האמריקאית (צילום: Shutterstock)

 

המועד שבו התשלום יועבר באמצעות הפקדה בחשבון הבנק טרם פורסם, אך שר האוצר מנושין רמז על כך שניתן לבצע את המהלך בתוך כשלושה שבועות בלבד. בהקשר זה יש לציין כי אין כל קשר בין חבילת סיוע החירום לבין מפקד האוכלוסין, וזאת על אף הודעות שמופצות ברשתות החברתיות.

הרחבת דמי אבטלה: החקיקה אפשרה למדינות לשלם למובטלים 600 דולר נמדי שבוע (בנוסף ל-450 דולר הניתנים בקליפורניה) ובמשך ארבעה חודשים. יתרה מכך, היא מרחיבה את הקריטריונים הנדרשים על מנת לקבל את הסיוע, וכעת גם אלו שעובדים ב"משרות מזדמנות" כמו אובר וליפט, עובדים שהוצאו לחל"ת בשל המשבר ועצמאיים יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה.

בנוסף, ניתן המשיך ולקבל את דמי האבטלה במשך 13 שבועות נוספות מעבר למה שהחוק מתיר.

תמיכה בעסקים קטנים: קרוב ל-350 מיליארד דולר יוקצו לטובת הלוואות לעסקים קטנים, וחברות בעלות 500 עובדים או פחות יהיו זכאיות לקבל הלוואות בתנאים נוחים.

 

בתוך כך, במדינת קליפורניה הכריז המושל, גאווין ניוסאם, על סיוע לבעל הבתים והגנת זכויות השוכרים

דחיית תשלומי המשכנתאות: ארבעה בנקים גדולים במדינה, וולס פארגו, סיטי, ג'.פי מורגן ויו.אס בנק, הסכימו למהלך של דחיית התשלומים ב-90 יום. בנק נוסף, בנק אוף אמריקה הסכים לעכב את התשלומים ל-30 יום. המדינה, תאגידי האשראי והמוסדות הפיננסים הצטרפו גם כן למדיניות דחיית התשלומים בשלושה חודשים.

"משפחות לא צריכות לאבד את בתיהן בשל מגיפת הקורונה. אני שמח שמספר בנקים הסכימו לתקופת דחייה של 90 יום בתשלומי המשכנתאות עבור אלו שנפגעו כתוצאה מהמשבר. זוהי הקלה משמעותית עבור מיליוני משפחות בקליפורניה", מסר ניואסם.

אין לפנות דיירים שלא עמדו בתשלום שכר הדירה: המושל חתם על צו מנהלי המשהה את כל צווי הפינוי שניתנו ברחבי המדינה לשוכרי דירות אשר אינם יכולים לעמוד בתשלומים בעקבות משבר הקורונה.

המשמעות היא שעד ל-31 במאי, בעלי נכסים לא יוכלו לכפות על השוכרים להתפנות מדירותיהם בעקבות אי תשלום שכר דירה. חשוב לציין כי גם על הדייר חלה מחוייבות בתוך שבעה ימים מתאריך התשלום המקורי, להסביר בכתב לבעל הדירה, כיצד המשבר פגע ביכולתו לשלם. 

בנוסף, אין הדבר אומר שהשוכרים פטורים לצמיתות מתשלום שכר הדירה שכן עליהם בהמשך להתחיל לעמוד בהתחייבותם כלפי בעל הנכנס, ואם לא יעשו זאת, הם עלולים להיות מפונים כאשר יפוג הצו המנהלי.

כמו כן, הצו חוסם את יכולת המשטרה ומערכת המשפט לאכוף פינוי דיירים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE