הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפיקים לקחים: עיר ראשונה בסין אוסרת על סחר ואכילת בשר כלבים וחתולים
התפרצות המגיפה העולמית הביאה להחלטה שהוגדרה על ידי ארגוני בעל החיים כצעד היסטורי במהלכו תופסק בחודש הבא כל הרבעה צריכה ומכירה של חיות המחמד אשר עוברות התעללות אכזרית במיוחד בדרכן להפוך למנות במסעדות ברחבי המדינה

העיר שנג'ן בסין הפכה לראשונה במדינה שהעבירה חוק אשר אוסר מכירת בשר כלבים וחתולים.

החוק יכנס לתוקף החל מה-1 במאי כחלק מרפורמה חדשה בכל הקשור לצריכת חיות בר. היא החלה בתגובה להתפרצות מגיפת הקורונה העולמית, ומטרתה היא למנוע הרבעה, מכירה וצריכה של חיות בר כמו נחשים, לטאות, וכדומה, עבו בני אדם.

בנוסף הודגש בה כי כלבים וחתולים הם אסורים למאכל, בניגוד לחזירים, כבשים, בקר, חמורים, ארנבות, עופות, ברווזים ויונים שכן מותרים לצריכה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלבים שחולצו רגע לפני שחיטתם ביולין, סין, בתמונה שצילם ארגון ה-HSI לפני כשנתיים

ההנחייה חדשה תאכף בחנות ברחבי הממוקמת בדרום מזרחי סין, כמו גם בשווקים המוכרים חתולים וכלבים בעודם בחיים.

"ישנו קשר קרוב יותר בין כלבים וחתולים  לבני אדם מאשר שאר בעלי החיים ולכן מטרתנו היא לאמץ מנהג דומה המיושם במדינות שכנות כמו הונג קונג וטוויאן", מסר דובר עיריית שנג'ן. ה-HSI, ארגון עולמי למען בעלי החיים בירך על ההחלטה, אותה הגדיר כרגע היסטורי והביע תקווה שהיא תיושם בשאר הערים בסין.

"בנקיטת צעד חסר תקדים זה, שנג'ן סייעה במאמצים לסיים את הסחר האכזרי שממית כ-10 מיליון כלבים ו-4 מיליון חתולים מידי שנה בסין", מסר ארגון ה-HSI בהודעתו. "מרבית בעלי חיים אלו, נגנבים מחצרות בתי בעליהם, או נלקחים מהרחוב, לתוך משאיות אליהם הם מושלכים, כשבהמשך הם מוכים בברוטליות במשחטות ומסעדות ברחבי סין".

 

ומנגד, למרבה הצער, כלבים בשוק בשר סיני, אשר לא שפר עליהם מזלם

עוד מקווה הארגון כי המהלך שהוחלט בעיר החמישית בגודלה בסין, יהווה אפקט דומינו בשאר המדינה כאשר לדברי נציגיו, ישנה התנגדות גדולה לצריכת בשר כלבים וחתולים בעיקר בקרב הצעירים באוכלוסיה.

"שנג'ן היא העיר הראשונה בעולם שמפיקה ברצינות לקחים מהמגיפה הנוכחית ומשנה את הרגליה במטרה למנוע את המחלה הבאה", אמרה טרזה טלקי, סגנית נשיא ארגון ה-HSI. "אנשים ברחבי הגלובוס סובלים מהשלכות המגיפה בגלל סיבה אחת - סחר וצריכת חיות בר.

המדיניות בשנג'ן צריכה להוות מודל עולמי לשאר הממשלות בעולם אשר אנו מפצירים בהן לנהוג באופן דומה".

על פי ההערכות, מגיפת הקורונה החלה בעקבות התפרצות הנגיף בשוק בעיר וואהן, בו נמכר בשר חיות הבר. היא הביאה בהמשך להחלטת הממשל הסיני על עצירה זמני של צריכה וסחר של בשר זה, במהלך חודש פברואר האחרון.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE