הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאור המשבר: אמריקן איירליינס דוחה את פתיחת הקו לתל אביב
חברת התעופה האמריקאית הייתה אמורה להפעיל טיסה יומית בין דאלאס לנתב"ג כבר בחודש ספטמבר, אולם מגפת הקורונה הובילה לשינויים רבים בכל התעשייה. כעת, הטיסה הראשונה צפויה להתקיים רק בשנת 2021. המשמעות היא שיונייטד תמשיך להיות החברה היחידה שמפעילה טיסות בין שתי המדינות

ענף התעופה בארה"ב נפגע קשות ממשבר הקורונה, וחברות התעופה המובילות עושות ככל הניתן כדי למזער את הנזקים הכלכליים של המגפה העולמית. כתוצאה מכך, אמריקן איירליינס - חברת התעופה הגדולה בעולם - הודיעה השבוע כי היא נאלצת לדחות את פתיחת הקו החדש לישראל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בקיץ האחרון הודיעו ראשי אמריקן איירליינס כי הם מחדשים את הטיסות לישראל לאחר חמש שנות היעדרות. בהודעה המקורית נמסר כי החברה תפעיל 3 טיסות שבועיות בין נמל התעופה הבינלאומי דאלאס/פורט וורת' לבין נמל התעופה בן גוריון באמצעות מטוס ה-787-9 "דרימליינר" החדיש.

בתחילת השנה, חברת התעופה איפשרה להזמין טיסות בקו החדש, ולאור הביקוש הגבוה הוחלט לשדרג את הקו לטיסה יומית עוד בטרם החלה הפעלתו. אלא שכעת, בשל המשבר, הטיסה הראשונה לא תתקיים ב-9 בספטמבר כפי שרצו בחברה, אלא היא תידחה בשנה והקו יופעל רק מחודש ספטמבר 2021.

 

 

ראוי לציין כי אמריקן איירליינס הודיעה על מספר רב של שינויים וביטולים, לא רק בטיסה לישראל. כך למשל, היא הודיעה על ביטולן של כ-60% מהטיסות הבינלאומיות שתוכננו לעונת הקיץ העמוסה. קווים שתוכננו להיפתח לקראת עונת החורף, למשל טיסות ישירות מדאלאס לניו זילנד (אוקלנד וקרייסטצ'רץ).

 

נמל התעופה בן גוריון בישראל (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בשנת 2015 הודיעה אמריקן איירלינס - שעד אז הפעילה טיסה יומית בין פילדלפיה לנתב"ג - כי היא נאלצת לסגור את הקו מכיוון שהוא מביא להפסד של כ-20 מיליון דולר בשנה. הסבר זה לא התקבל בצורה טובה, שכן חברות אחרות דיווחו שהקווים שלהן ממזרח ארה"ב לישראל הם מהרווחים ביותר שקיימים. רבים העריכו כי הקשרים של "אמריקן איירליינס" לחברת התעופה "קטר איירווייז" היא זו שהביא לסיום השירות לישראל.

כעת, בשל דחיית פתיחת הקו, יונייטד איירליינס צפויה להיות החברה היחידה שתמשיך להפעיל טיסות בין ישראל לארה"ב באופן סדיר, וזאת לאחר שדלתא הודיעה על הפסקת הטיסות לישראל ולאחר שאל על החליטה להפסיק את כלל טיסות הנוסעים עד להודעה חדשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE