הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בייש את הקהילה היהודית כולה": תושב ברוקלין נעצר לעיני המצלמות בחשד לסחר בכמויות אסטרונומיות של ציוד רפואי
דווקא בימים בהם אמריקה מתאחדת במפגני סולידריות מרגשים ברוך פלדהיים החליט כי הגיעה הזמן 'לעשות קופה' והחביא בביתו מליוני פריטים רפואיים חיוניים אשר קנה במחיר נמוך, במטרה למוכרם במחיר גבוה

בעוד מאות מבני הקהילה היהודית בברוקלין מאבדים את חייהם כתוצאה מנגיף הקורונה (ביניהם כ-44 רבנים תושבי), ובעוד רופאים ברחבי הכרך הגדול בארה"ב נאבקים להציל חיי אדם, וכשמאות מבני עירו מתים מדי יום, בחר ברוך פלדהיים בן ה-43 לאגור ולמכור ציוד רפואי חיוני במחירים מופקעים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פלדהיים בתמונה הקטנה, משמאל סוכני ה-FBI וצלמים ליד ביתו השבוע 

על פי הניו יורק טיימס, לאחר חקירה סמויה, שכללה תצפית על ביתו של פלדהיים (שנראה כי בני אדם רבים החלו באים ויוצאים ממנו), ושכללה גם תשאול טלפוני על ידי סוכנים פדרליים שביקשו לבדוק האם הוא אכן מחזיק במסכות ובציוד רפואי, פשטו מוקדם יותר השבוע על ביתו של פלדהיים סוכני ה-FBI ועצרוהו על שמסר להם הצהרה כוזבת. פלדהיים עצמו לא קיבל את הדברים ברוח טובה, וניסה לתקוף את סוכני הבולשת הפדרלית שמצאו ברשותו לא פחות מ-900,000 פריטי ציוד רפואי חיוניים ביניהם למעלה מ-120,000 יחידות של מסכות ה-N95 החיוניות, וכ-600,000 כפפות סניטריות.

על עקבותיו של פלדהיים עלו החוקרים בעקבות עסקה שביצע עם רופא מניו יורק אשר נשלח על ידי פלדמן למחסן הממוקם בניו יג'רזי כדי לאסוף את 'הסחורה'. כשהגיע למקום המיועד נדהם הרופא לראות ציוד רפואי בכמות עצומה שלדברי "מספיקה לבית חולים שלם", והכוללת נוזלי חיטוי מיוחדים לגוף ולמשטחים, חלוקים, ומאות אלפי מסכות מדגמים מתקדמים.

בין הפריטים שהוחרמו היו ארגזים על גבי ארגזים של ציוד רפואי שהועמסו על משאיות, למול צוותי הצילום.

פלדהיים שהשתעל במכוון על הסוכנים בשעת מעצרו, חשוד כי מכר מסכות במחיר הגבוה פי שבעה מהמחיר המקובל למסכת N95, שהפכה כה חיונית במאבק בנגיף הקורונה. כמו כן הוא מואשם בתקיפת כוחות הביטחון ובמסירת הצהרה כוזבת.

 

חלק מהציוד שנמצא ברשותו של פלדהיים המכחיש את המיוחס לו (ABC)

 

עם זאת על פי עורך דינו, "מרשי מכחיש את האשמות המיוחסות לו, הוא אינו מואשם באגירת מסכות הוא מואשם בכך ששיקר לסוכנים וכי השתעל במכוון עליהם והוא אינו מתכוון להגיע לעסקת טיעון".

בינתיים הריקושיטים שספגה הקהילה היהודית מילאו את דפי הפייסבוק. אנו נחסוך מקוראינו את התגובות האנטישמיות שנשמעו מעל הרשת החברתית ברחבי ארה"ב לאחר שנודעה זהותו של פלדהיים כמי ששייך לקהילה היהודית.

התקרית אף זכתה לתגובתו של וויליאם בר, התובע הכללי של ממשלת ארה"ב שמסר ל-ABC כי "אם אתם אוגרים כמות קריטית של ציוד רפואי במטרה למכור אותו במחירים מופקעים, אתם יכולים לצפות לדפיקה בדלת". במקביל משרד המשפטים האמריקני מעודד את כל מי שיודע על אנשים האוגרים ציוד רפואי ליצוד עימם קשר בטלפון 1-866-720-5721

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE