הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרוב ל-7 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה הוגשו בשבוע האחרון
לפי הנתונים הרשמיים של משרד העבודה, יותר מ-16 מיליון בקשות הוגשו בשלושת השבועות האחרונים, אך יתכן שמדובר במספר קטן בהרבה מהנתון האמיתי: "מה שמגביל את כמות הבקשות זה היכולת של המדינות לעמוד בעומס", אומר בכיר בוולס פרגו

כ-6.6 מיליון בקשות נוספות לקבלת דמי אבטלה הוגשו במהלך שבוע שעבר (השבוע שהסתיים ברביעי באפריל), כך על פי נתונים רשמיים שפורסמו ע"י הממשלה הפדרלית בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למעשה, בשלושת השבועות האחרונים הוגשו לא פחות מ-16 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה ברחבי ארה"ב: בשבוע הראשון (ה-15 עד ה-21 במרץ) הוגשו 3.28 מיליון בקשות, ושבוע לאחר מכן הנתון כבר זינק ל-6.6 מיליון. שני השבועות הללו קבעו שיאים חדשים.

דארל קרונק, בכיר בחטיבת ההשקעות של בנק וולס פרגו, טען כי הנתונים האמיתיים עלולים להיות גבוהים עוד יותר: "נדמה כי עד כה, מה שמגביל את כמות הבקשות זה היכולת של המדינות לעמוד בעומס", הוא אמר.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם דו"ח המשרות של חודש מרץ שבו נחשף כי המשק האמריקאי איבד יותר מ-700 אלף משרות. אך לדעת רבים, הנתונים הם רק קצה הקרחון של המשבר, בייחוד לאור העובדה שאסיפת הנתונים אירעה בחצי הראשון של החודש, הרבה לפני שמגפת הקורונה הובילה יותר מ-300 מיליון תושבים בארה"ב להסתגר בבתיהם. לכן, דו"ח המשרות של חודש אפריל - שצפוי להתפרסם ב-8 במאי - יעניק תמונת מצב מדויקת יותר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עוד עולה מדו"ח המשרות כי אחוז האבטלה בארה"ב זינק ל-4.4%, וזאת לאחר חודשים ארוכים שבהם עמד יציב על 3.5% - ערכו הנמוך מזה 50 שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE