הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גאווין ניוסאם מציג: כך קליפורניה תצא ממשבר הקורונה
תוכניתו של מושל קליפורניה ובה שישה סעיפים מרכזיים הוצגו מוקדם יותר היום, אך ניוסאם הדגיש כי אין כרגע מסגרת זמנים מדויקת. עוד הסביר כי יפעל לפי שיקוליים מדעיים ובריאותיים, ולא פוליטיים. "אין פה שום 'מתג אור' שניתן להדליק ולכבות, אם כבר זה יותר דומה ל'דימר'", הוא אמר

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הציג לפני זמן קצר את המסגרת שבאמצעותה המדינה "תיפתח מחדש", בעיקר בפן הכלכלי. הודעתו של ניוסאם התקבלה פחות מיממה לאחר שנודע כי מדינות החוף המערבי מגבשות "אסטרטגיית יציאה" משותפת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: Getty Images)

 

בדומה למושלים בניו יורק ובנבאדה, גם ניוסאם הסביר כי "נהלי היציאה יוכתבו אך ורק ע"י מדע ובריאות הציבור, ולא ע"י פוליטיקה". המושל הדמוקרטי לא הציג מסגרת זמנים למהלך, אך הוא הזכיר כי ההנחיה שניתנה לתושבים להישאר בבתים תישאר בתוקף עד ה-3 במאי, לכל הפחות. בנוסף, חשוב לזכור כי רשויות מקומיות מסוימות, למשל מחוז לוס אנג'לס, כבר האריכו את ההנחיה עד ה-15 במאי.

 

 

"אין פה שום 'מתג אור' שניתן להדליק ולכבות, אם כבר זה יותר דומה ל'דימר'", הסביר המושל והוסיף, "אני יודע שאתם רוצים לקבל מסגרת זמנים, אבל אסור לנו לרתום את העגלה לפני הסוס".

כאשר המושל נשאל אודות טענותיו של הנשיא טראמפ לפיו רק לו יש את "הסמכות העליונה" להורות על פתיחה מחודשת של המדינות, ניוסאם סירב להגיב.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, המושל הציג את תוכנית החזרה לשגרה, וציין שש נקודות מפתח שיש להגיע אליהן לפני שניתן "לפתוח את המדינה מחדש", והן:

  1. הרחבת יכולת ביצוע בדיקות הקורונה, וזאת בנוסף ליצירת מערכת שבעזרתה ניתן לעקוב ולבודד נשאי הנגיף ותושבים שנחשפו אליהם.
  2. לספק הגנה לאוכלוסיות הפגיעות ביותר, בעיקר קשישים ובעלי מערכת חיסונית חלשה.
  3. טיפול בכלל הצרכים של בתי החולים ולוודא שיש להם את כל הציוד הרפואי כגון מסכות וכפפות, וזאת מתוך ההבנה שהנגיף "יחזור" לקראת עונת החורף הבאה.
  4. עבודה במקביל עם חוקרים בנוגע לפיתוח של תרופות וחיסונים מפני נגיף הקורונה ומחלת COVID-19.
  5. יצירת הנחיות ברורות לשמירה על ריחוק חברתי במקומות הומי אדם - בתי עסק, בתי ספר ומוסדות פרטיים וציבוריים נוספים (למשל, יתכן שקליפורניה תחייב את הסופרמרקטים וחנויות הכלבו כגון טרגט לבצע שינויים במעברים. כלומר, להפוך את המעברים ל"חד-סיטריים"). בתי הספר, למשל, יחוייבו לבצע חיטוי מספר פעמים ביום.
  6. יצירת נהלים שבעזרתם ניתן "לסגור את המדינה" בשנית (במקרה שהמגפה חוזרת בחורף בצורה קשה עוד יותר).

 

 

במהלך מסיבת העיתונאים, ניוסאם נשמע מעט אופיטמי יותר מאשר הימים האחרונים, אך הוא ביקש להדגיש כי "הסכנה לא חלפה, שלא יהיה ספק. אבל חשוב שאנשים ידעו שהריחוק החברתי עובד, ושהמצב הנוכחי אינו קבוע".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE