הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות המשבר: מייקל כהן ישוחרר מבית הכלא
כהן היה אמור להשתחרר מבית הכלא בניו יורק רק לקראת סוף השנה הבאה, אולם מגפת הקורונה תוביל לכך שירצה את המשך המאסר במסגרת מעצר בית. השחרור יתאפשר רק בעוד שבועיים כאשר תסתיים תקופת הבידוד; עד כה שוחררו למעלה מאלף אסירים מבתי הכלא הפדרליים ברחבי ארה"ב

מייקל כהן, מי ששימש בעבר כעורך דינו האישי של הנשיא טראמפ, ישוחרר בימים הקרובים מבית הכלא שבו הוא מרצה את מאסרו, וזאת על רקע החשש להתפשטות הנגיף בקרב האסירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייקל כהן (צילום: AP)

 

כזכור, על כהן נגזרו שלוש שנות מאסר כבר בשלהי שנת 2018, לאחר שהוא הורשע בשורה של עבירות בנקאיות ומס. עורך הדין היהודי אף הורשע במתן עדות שקר לקונגרס במסגרת חקירתו של התובע המיוחד מולר, אך בהמשך חזר בו, שיתף פעולה עם החקירה ונמנע מענישה על סעיף זה. מולר הסביר דאז כי כהן "עשה מאמץ רב לסייע בחקירות ולכפר על מעשיו".

מי שהודיע על כך שיזכה לשחרור מוקדם הוא עורך דינו של כהן, רוברט אדלר, שהסביר כי הוא יירצה את המשך מאסרו במעצר בית. עוד הסביר אדלר כי כהן ישוחרר בסביבות ה-1 במאי, לאחר שיעבור תקופת בידוד בת שבועיים (בהתאם לנהלים בשחרור מוקדם במהלך המגפה).

כזכור, לפני כחודש דיווחנו כי כהן הוא אחד ממספר אסירים ידועים לשמצה המבקשים להשתחרר מוקדם מהצפוי בשל המשבר.

 

בית הכלא בניו יורק שממנו ישוחרר כהן (צילום: AP)

 

ההחלטה לשחרר את כהן התקבלה לאחר שעורכי דינו ביקשו לשחררו בטענה שתנאי הכליאה מסכנים את בריאותו של כהן בן ה-53. ב-24 במרץ, בית המשפט דחה את בקשתו של כהן, ובפסיקה כתב השופט וויליאם פולי כי "מדובר בניסיון נוסף להכניס את שמו לכותרות".

אלא שלפני עשרה ימים, כהן היה מעורב בתקרית אלימה בבית הכלא בניו יורק, אירוע שככל הנראה תרם להחלטה לשחררו. בלשכת בתי הכלא הפדרלית הסבירו כי כהן הוא אחד מכאלף אסירים ששוחררו עד כה כתוצאה מהמשבר. עוד נמסר כי 451 אסירים ו-280 סוהרים ועובדים אחרים אובחנו כחולי קורונה, ו-16 אסירים מתו בעקבות ההידבקות בנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE