הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש פסק: מבצע פיגוע הדקירה במונסי אינו כשיר לעמוד לדין
שופטת בית המשפט הפדרלי בניו יורק החליטה לשלוח את גרפטון תומאס לארבעה חודשי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, כאשר לאחר מכן הסוגייה תיבחן מחדש. קביעתה מתייחסת רק לכתב האישום הפדרלי, ותומאס בכל זאת צפוי לעמוד לדין במחוז רוקלנד שבו אירע הפיגוע

גרפטון תומאס, החשוד במסע הדקירות הקטלני שאירע בביתו של רב בניו יורק במהלך חג החנוכה, אינו כשיר לעמוד לדין בגין ביצוע פשע שנאה, כך פסק היום (שני) בית המשפט הפדרלי בניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד, גרפטון תומאס, מובא מתחנת המשטרה אל ביהמ"ש הפדרלי (צילום: Getty Images)

 

כזכור, פיגוע הקטלני התרחש ב-28 דצמבר בעיירה מונסי, הממוקמת כ-50 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק. לפחות 100 בני אדם, מרביתם בני הקהילה החרדית, התכנסו בבית כדי להדליק נר שמיני. בשלב מסוים, תומאס נכנס למקום כשהוא חמוש בסכין מצ'טה, והוא פצע 5 בני אדם לפני שברח מהמקום.

הוא נעצר כעבור שעות בודדות בדרכו למנהטן, וחבר מושבעים גדול קבע כי קיימת תשתית ראיות מספקת ע"מ להעמידו לדין בשל פשע השנאה שביצע. ראוי להזכיר כי האירוע הוגדר כקטלני רק בשלהי חודש מרץ, כשלושה חודשים לאחר הפיגוע, וזאת לאחר שהלך לעולמו יוסף נוימן ז"ל, שנפגע באורח אנוש.

 

יוסף נוימן ז"ל (צילום: מש' נוימן / Shutterstock)

 

בפסיקתה הבוקר כתבה השופטת קאת'י סיבל כי "הנאשם סובל ממחלה נפשית, וכתוצאה ממנה הוא חסר יכולת שכלית מספקת כדי לתרום להגנתו". השופטת סיבל אף הורתה לשלוח את תומאס לבית חולים פסיכיאטרי לארבעה חודשים, ולאחר מכן היא תתייחס לסוגייה בשנית.

חשוב להסביר כי קביעתה של סיבל נוגעת אך ורק לסעיף של ביצוע פשע שנאה, שכן בכוונת משרד התביעה במחוז רוקלנד (בו אירע הפיגוע) להמשיך בהעמדתו לדין של הרוצח. עם זאת, במשרד התביעה ציינו כי יבחנו את פסיקת ביהמ"ש הפדרלי כדי לבדוק אם תהיה השפעה כלשהי על התיק שלהם.

 

צפו ברגעי המעצר של החשוד:

 

עורך דינו של תומאס, מייקל זוסמן, ממשיך בקו ההגנה הקבוע לפיו הנאשם "כלל לא אנטישמי, ופשוט זקוק לסיוע נפשי". אמו של תומאס - אחות בבית חולים בברונקס - טענה כי בנה לא נטל את התרופות שלו במהלך ימי הפיגוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE