הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדיה החברתית במגיפת הקורונה: הטוב VS הרע
כמו בכל דבר בחיים, גם למדיה החברתית ישנן השפעות חיוביות כמו גם שליליות. השאלה היא, איזו השפעה הייתה למדיה החברתית על הקורונה עד היום, טובה או רעה?

בדצמבר האחרון 2019 בסין התגלה לראשונה נגיף הקורונה, ומאז הספיק להתפשט ברחבי העולם בשבועות מספר, ולהפוך את העולם למשהו שונה מכל מה שאי פעם הכרנו. העולם כמו שאנחנו מכירים אותו, התהפך מהקצה אל הקצה.

במקום לדבר שוב על הקורונה בעוד נתונים ייבשים, שכולכם בוודאי כבר מכירים, תרשו לנו ללכת לכיוון קצת אחר, ולהעביר את השיח הבא למרחב הדיגיטלי. 

אז לשאלתינו, האם המדיה החברתית עובדת לטובתינו בעידן הקורונה או שמא אלינו להיזהר?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המדיה החברתית חלק בלתי נפרד מההתמודדות הנפשית עם הקורונה.

 

הצד הטוב של המדיה החברתית בעידן הקורונה

אין ספק כי המדיה החברתית משמשת ככלי משמעותי מאוד בהעברת מסרים לכמה שיותר קהל ובמהירות יתרה. בין אם מדובר בטרנד חדש, אירוע כלשהו וכלה במגיפה עולמית כמו נגיף הקורונה.

כמו כן, במידה שרוצים לרתום קבל רחב לאמץ נהלים חדשים וערנות בנושא מסויים, גם פה, המדיה החברתית יכולה להוות כלי מצויין. לכן גם בתקופת הקורונה המדיה החברתית משמשת כלי להעביר מידע לקהל הרחב לגבי הדרך להישמר בתקופה זו, טיפים לבטיחות ושמירה על התפשטות מינימלית של המחלה.

הדרך המקובלת ביותר היום לשמירה על התפשטות המגיפה מוכרת לכולנו במונח ״ריחוק חברתי״. כפי שאוניברסיטת ג׳ונס הופקינס מסבירה, ״הגדלת המרחק בין אנשים באופן מכוון, יכולה למנוע התפשטות של מחלות״. הודות לריחוק החברתי, שמירה על ההיגינה וההנחיה להישאר בבתים, משפיענים רבים, סלבריטראים ואנשי מפתח בתעשייה, ניצלו את ההזדמנות והפלטפורמה שלהם בכדי להעביר את המסר לציבור הרחב.

אותם בעלי כוח במדיה החברתית, כמו טום הנקס שבעצמו גם חלה והבריא מהמחלה, וידוענים רבים אחרים, השתמשו בכוח הוירטואלי שבידם כדי להבהיר את רצינות המצב, החשיבות להיענות להנחיות וכמו גם הראו דוגמא אישית בשמירה על ההנחיות ושיתוף החיים החדשים ברשתות החברתיות.  

בין אם נרצה להודות בכך או לא, נראה כי לדמויות אלו הציבור נוטה להקשיב הרבה יותר.

 

מימין: גל גדות, טום הנקס ואישתו ריטה הם חלק מסלבריטאים רבים הנחשפים ברשת בימים אלו.

 

הצד הרע של המדיה החברתית בעידן הקורונה

למרבה הצער, כמו בכל דבר, למדיה החברתית יש השפעה שלילית בדיוק כמו שיש לה השפעה חיובית. אומנם למדיה החברתית יש את היתרון להפצת מידע באופן רחב מאוד, אך מה קורה כאשר המידע המופץ שגוי?

כמו בכל נושא שקיים ברשת, בין הרבה אמיתות של דברים ישנם גם פיסות מידע שיקריות. לא כמו בכל נושא אחר, בעניין הקורונה, כשכל העולם עדין מנסה לפענח את המציאות החדשה, הפצת מידע שגוי יכול להוביל לבהלה רצינית בחברה.

היבט נוסף לעניין, במידה ותפיצו מידע שגוי, הפלטפורמות עצמן יכולות לסמן אותכם כחשבון ספאם ולמחוק לכם תכנים. לאחרונה היה ״באג״ שכזה בפייסבוק, שלטענת מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, זו הייתה שגיאה שנגרמה על ידי מערכת איתור הספאם של הפלטפורמה. 

אך בכל זאת, אל תחכו לבאג הבא. חשוב שתשימו לב לתכנים אותם אתם מעלים, כדי שלא יווצר מצב שהחשבון שלכם יסומן כספאם או לא אמין בתכניו, אפילו אם זה רק בפני העוקבים שלכם, שיש שיגידו זה חמור אף יותר.

אם כך,בין אם יש לכם פרופיל עסקי או פרופיל פרטי, תשתדלו להימנע מלפרסם תוכן שעלול למזער את חשיבות המצב, או מידע שלא בדקתם מספיק בכדי לדעת את רמת האמינות שלו. הדבר יכול לגרום לבהלה שאין בה כל אמת, או אף להכניס את העסק שלכם לצרות בעיקבות זאת.

 

 

לסיכומו של עניין

המדיה החברתית היא כלי נהדר בעידן הזה, ואפשר להשתשמש בו בכדי להפיץ מידע חשוב, לשמור על אחדות, ולהגביר עירנות לנושאים חשובים כמו בתקופתנו כיום, לגבי נגיף הקרורונה. רק אל נא תשכחו לשים לב לכוח המונח בידיכם מאחורי המקלדת והתוכן שאותו אתם משתפים. והשתמשו ברשת החברתית שכדי לעשות טוב ולהפיצו החוצה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE