הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסוקים בשמי פיונגיאנג, רכבות נעצרו, קניות בהלה של מזון ומצרכים: העולם מחכה במתח לידיעה מוצקה מצפון קוריאה
המצב מתוח בצפון קוריאה מאז הסגר החלקי שהוטל על העיר ביום שישי. במקביל כתבת NBC צייצה כי בכירי מודיעין אמריקני הודיעו לה על מותו של קים לפני כשישה ימים - הציוץ נמחק לאחר זמן קצר

חרושת השמועות אודות מותו של קים ג'ונג און נכנסה להילוך גבוה מאז היום בו נעדר המנהיג בתאריך ה-11 באפריל, לפני למעלה משבועיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(אילוסטרציה)

כפי שדיווח הניו יורק טיימס ביום א, שתיקתה של צפון קוריאה אודות המנהיג חריגה בהחלט בהתחשב בכך שהשמועות עושות להן כנפיים על כך שהרודן מת או מצוי במצב צמח בעקבות ניתוח לב כושל כפי שפירסמו ב-HKSTV ההונג קונגי ובטיימס של יפן.

"צפון קוריאה עדיין שולחת מתנות ואיחולים למנהיגים זרים ולפועלים מבית בשמו של קים, והתקשורת עודנה משדרת תעמולה המשבחת את מנהיגותו" מדווח הניו יורק טיימס.

אחד הרגעים המוזרים עד עתה מבחינת כלי התקשורת נרשם כאשר קייטי טור הכתבת הבכירה והותיקה של NBC צייצה ומיד מחקה, כי שני בכירים אמריקאיים דיווחו לה על מותו של קים כבר לפני כשישה ימים. 

במקביל, הוושינגטון פוסט מדווח על בהלת קניות חירום בבירה הכוללת חומרי ניקוי, מכשירי חשמל, אלכוהול ומוצרים מיובאים. 

במקביל מדווח הפוסט כי מסוקים נצפו חגים בגובה נמוך מעל הבירה, וכי הרכבות במדינה ומחוץ אליה (סין) חוו הפרעות - מה שמאשר כי ייתן והשמועות על אירוע בקנה מידה היסטורי מתרחש ברגעים אלה בבירה המבודדת.

אנו כאן ב-Hebrewnews עקבנו מן הרגע הראשון בדריכות ובעניין מרובה אחר המתרחש מאחורי מסך הערפל בפיונגיאנג.

היינו ראשונים לפרסם בעברית על כל אחד מהשלבים בהשתלשלות האירועים שהתרחשה בחמשת הימים האחרונים במסגרת סדרה בת שש כתבות שהחלה בהשמועות הראשונות אשר דיווחו ב-20 בינואר על כך שקים מצוי בסכנת חיים, נמשכו בהרחבה וניתוח עומק של שמועות ראשוניות אלו, וביומיים האחרונים בידיעות מתפרצות מרויטרס על נסיעת הצוות הסיני לטיפול בו, ואמש מהטיימס של יפן על הדיווחים כי קים מצוי במצב של צמח לאחר ניתוח לב כושל.

כשקים חלה ונעדר ב-2014 לא נשלח צוות מיוחד מסין להעריך את מצבו או לנסות להציל את חייו, לפחות לא ככל הידוע.

סקירת המקורות עד עתה להלן:

בתקשורת היפנית דווח כי קים במצב צמח.

בדרום קוריאה טוענים לעסקים כרגיל.

המודיעין האמריקני : "ייתכן כי קים חולה אך לא ניתן לוודא".

טלוויזיה הונג-קונגית HKSTV : "קים מת".

בינתיים הוושינגטון פוסט מדוויח כי הצפון קוריאנים עצמם נמצאים במצב של חרדה מוגברת לאור התחושה ש"משהו קרה".

סיפור הכיסוי שמפיצה התקשורת הצפון קוריאנית הוא שקים פשוט יצא אל הכפר להתבודד על מנת להתגונן מפגעי נגיף הקורונה. הסיפור הרשמי יחד עם מספר הדלפות, כולל אחת לכאורה מרופא סיני בעל ידיעה ממקור ראשון כי קים הלך לעולמו, מקשה כרגע על קבלת תמנה מדויקת - כשזו תתקבל נהיה כאן לעדכן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE