הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלעדי: איראן ניסתה לחבל באספקת המים של אזרחי מדינת ישראל
איראן תוקפת את ישראל בשעתה הקשה ביותר ובכל דרך אפשרית - לפני כשבועיים סוקל ניסיון חדירת סייבר למערך המים של ישראל במטרה לשתק שני אזורים במדינה. כך לפי בכירים אמריקנים

דיווח חדש של הוושינגטון פוסט טוען שאיראן ניסתה לפרוץ למערכות המים של ישראל במטרה לחבל באספקטים חשובים של תשתיות המים הארציות בשטחה.

האשמות לגבי מבצעי סייבר איראניים אינן חדשים, במיוחד לא לאור הדיווח כי סוכנים איראנים ניסו לחדור למבעבת גילייד בארה"ב באחרונה.

בתוך כך, ניסיון כה קיצוני לשתק את התשתית היסודית של ישראלי עלול להיחשב כצעד מלחמתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"איראן מקושרת לניסיון סייבר מהחודש שעבר שהרשויות האמריקניות סוברות כי כוון לאספקת המים של שני מיקומים שונים בישראל בדיוק בזמן בו המדינה נאבקת בעצירת נגיף הקורונה". כך לפי בכירי מודיעין הבקיאים בפרטים.

נסיון תקיפת הסייבר דווח בתאריך ה-24 באפריל. המקור המדווח הם "בכירים בממשל טראמפ" שנחשפו לתקרית שחיפשה ליצור אירוע "מערער יציבות" שיאיים על יכולת הגישה של אזרחי ישראל למים נקיים. 

לפי הדיווח "ההאקרים ביקשו לשתק את שליטת המחשבים על זרימת המים וזרימת מי השופכין בשני אזורים בישראל", לפי הבכירים האמריקנים "ממשלת ישראל זיהתה את המתקפה בזמן אמת. והחוקרים מצאו כי התוקפים השתמשו בכתובות IP משטח ארה"ב ואירופה - טקטיקה ידועה של אויבי המערב".

התקיפה באה בעוד ישראל נמצאה עדיין בהסגר כמעט מלא.

צמד המחוזות שהיו תחת המטרה האיראנית לא צויינו בשמם אך הם משרתים מגוון של מכונים רפואיים, אזורי מסחר, ובתים פרטיים, אליהם מספקים מים טריים.

 

 

 

"המתקפה התגלתה על ידי עובדי רשות המים הישראלית אשר התריעו לסוכנות הסייבר הישראלית. ממשלת ישראל מסרה כי המתקפה התגלתה במהרה והובסה מבלי לגרום נזק למלאי המים. עובדים הורו לשנות את סיסמאות הבקרה של המערכת", כך לפי הדיווח.

בתוך כך, עדיין אין זה ברור אם בכלל אילו ראיות יש לישראלים המוכיחים מעורבות של טהראן וכי שירותי המודיעין שלה הם שעמדו מאחורי המעשה.

במקרים רבים הנוגעים לדיווחים על מתקופות איראיניות כנגד ישויות חיצוניות - דווקא פרטים וקבוצות אחרים פועלים בשם איראן.

בכל הנוגע לאירן, וושינגטון וירושלים ימהרו להצביע ישירות אל הרפובליקה האיסלמית וסוכנים מטעמה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE