הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״הקומדיה של ג'רי סטילר תחיה לנצח״: נפרדים מפרנק קוסטנזה
הקומיקאי האגדי שהחזיק בין היתר בתפקידי קאלט בסדרות ״סיינפלד״ ו-״מלך השכונה״, הלך אתמול לעולמו ויחקק לעד בזכרוננו כקומיקאי מהשורה הראשונה ובעיקר כאדם אדיב וטוב לב לכל הדעות

ג'רי סטילר הלך לעולמו ביום שני ה-11 במאי, בגיל 92. ״עצוב לי לבשר שאבי, ג'רי סטילר, הלך לעולמו מסיבות טבעיות״, הודיע בנו, בן סטילר, באותו היום. ״הוא היה אבא וסבא נהדר, והבעל המסור ביותר לאן במשך כ-62 שנים. הוא יחסר מאוד. אוהב אותך אבא״.

 

 

לסטילר הייתה קריירה בת שישה עשורים. הוא התחיל כשחקן ולקח חלק בכמה מהופעות ברודווי הנחשבות ביותר כמו  ״The Ritz״ של מקנאלי בשנת 1975 ו - ״Hurlyburly״ דרמה אפלה של דיוויד רבה. מעבר לברודווי שיחק ליצן שייקספירי ב-״The Threepenny Opera״, וכמו כן עשה כמה סרטי קאלט כמו ״The Taking of Pelham One, Two, Three״ (1974) ו-״Hairspray״ (1988).

אך ג'רי סטילר ידוע בעיקר כקומיקאי, בעיקר בזכות שתי פריצות משמעותיות שהיו לו לאורך הקריירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קומיקאי דגול. מקור: דיאן בונדרף (פוקס ניוז)

 

מר סטילר ואשתו, אן מירה, הכירו בתחילת דרכם כשחקנים בשנת 1953, והתחתנו זמן קצר לאחר מכן. ב-1959 הם החלו לעבוד עם קבוצת תיאטרון אימפרוביזציה, ובשנת 1961 כבר כבשו את ניו יורק בצמד קומי במועדונים ועד מהרה הופיעו בתוכנית ״המופע של אד סאליבן״. הצמד הצליח מאוד והם הופיעו בכל מקום, ממועדונים לטלוויזיה, רדיו, תוכניות אירוח ועוד. 

שנים לאחר מכן הצמד הפסיק להופיע, רק שאז ג׳רי כבש את כולם מחדש באחת הקומדיות המצליחות ביותר של כל הזמנים, הסיטקום ״סיינפלד״ (Seinfeld). הוא גילם את פרנק קוסטנזה, אביו של ג'ייסון אלכסנדר, ואף היה מועמד לאמי בשנת 1997 עבור התפקיד הזה.

 

הצמד הכי מצחיק של שנות ה-60, ג׳רי סטילר ואן מירה. מקור: NBCU via Getty Images 

 

העונה הראשונה של ״סיינפלד״ החלה בשנת 1989, אלא שסטילר עשה את הופעת הבכורה שלו רק בעונה החמישית. הוא לקח חלק בקצת פחות מ-30 פרקים מתוך 180. כאמור התפקיד של פרנק קוסטנזה לא היה שלו מלכתחילה, היה זה שחקן אחר שהופיע בתפקיד זה לפרק אחד בלבד בשם ג'ון רנדולף, והוא גילם את תפקיד ׳קונסטנזה׳ כאדם כנוע ושקט אל מול אישתו. ברגע שסטילר לקח את התפקיד אף אחד לא זכר מה היה קודם וגרם לכולם להתאהב. 

על פי פרסום של Esquire, סטילר סיפר בעבר איך שינה את התפקיד לחלוטין. ״ביום הרביעי לצילומים אמרתי ללארי דיוויד, ״זה לא עובד. אני יכול לעשות זאת בדרך שלי?״. הסצנה החלה ואסטל התחילה לצרוח עליי, ״אתה זה שהרס את החיים שלו! אתה לא מודל לחיקוי טוב! אתה אבא מחורבן!״ רק שהפעם עניתי לה בחזרה, "את זאת שהכנת לו כריכים והבאת לו למיטה! את זאת שפינקת אותו והתייחסת אליו כאל תינוק!״. כל הצוות פרץ בצחוק״. ומשם זה היסטוריה.

 

אסטל האריס, ג'ייסון אלכסנדר, ג'רי סטילר ״סיינפלד״. מקור: Shutterstock

 

In Memorium

In memoriam R.I.P.

Posted by Seinfeld's Best Bits on Monday, May 11, 2020

 

כמובן שהקולגות מ״סיינפלד״ הביעו את כאבם וחלקו את תנחומיהם עם משפחת סטילר. ״חדשות כל כך עצובות שחברי האהוב, ג'רי סטילר, הלך לעולמו. הוא היה אולי האיש החביב ביותר שהיה לי הכבוד לעבוד לצידו. הוא הצחיק אותי כשהייתי ילד וכמו גם כל יום שהייתי איתו. שחקן נהדר, אדם נהדר, חבר מקסים. RIPJerryStiller# אני אוהב אותך ... כן הערצתי את האיש הזה״, סיפר ג'ייסון אלכסנדר.

 

 

ג'רי סיינפלד אמנם היה תמציתי, אבל כמו שאנחנו כבר יודעים הוא טוב במילים ומשפט אחד יכול להגיד המון, ״הקומדיה של ג'רי סטילר תחיה לנצח״.

 

ג'וליה לואי דרייפוס פרסמה סצנה של השניים מהסדרה וכתבה, ״האמת שזה קרה כל הזמן עם ג'רי סטילר. הוא היה כל כך מצחיק ובן אנוש כה יקר. אהבנו אותו. RIP ג'רי סטילר״.

 

 

חודשים מספר לאחר הפרק האחרון של ״סיינפלד״ ב-14 במאי 1998, החל לשחקן כבר את התפקיד הבא שלו בסיטקום ״מלך השכונה״ (The King of Queens) ברשת CBS.

סטילר גילם את ארתור ספונר, תפקיד קצת יותר רגוע מאשר ב״סיינפלד״, שהוא למעשה אבא של אשתו (ליה רמיני) של הדמות המרכזית (קווין ג'יימס). הסדרה נמשכה 9 עונות שבכולן הוא השתתף. במהלך הסדרה אשתו האמיתית, אן מירה, הגיחה לכמה פרקים והם אף התחתנו בפרק סיום הסדרה. עבור המבוגרים שביננו זה היה פלאשבק מרגש במיוחד לימי הצמד הקומי משנות ה-60.

 

קווין ג'יימס, ליה רמיני וג'רי סטילר ״מלך השכונה״.

 

ליה רמיני פרסמה בחשבונות הסושיאל שלה אתמול, ״התמזל מזלי שעבדתי עם ג'רי סטילר, שיחקתי את בתו במשך 9 שנים בסדרה ״מלך השכונה״, אבל אני אפילו ברוכה יותר שיצא לי להכיר אותו, את האיש, את הבעל, את האבא, את הסבא. אני רק מתנחמת בידיעה שאן וג'רי, הצמד הגדול של הקומדיה של ׳סטילר ומירה׳ עכשיו שוב יחד. אני אסירת תודה לנצח על הזכרונות, השיחות האבהיות מחוץ למסך ועל כל השנים המלאות בצחוק וטוב לב שהביע אלי ואל משפחתי… אתה תחסר מאוד לג'רי. המחשבות והתפילות שלנו איתכם איימי ובן״.

 

 

קווין ג'יימס גם כן כתב כמה מילים, שיתף תמונה שלו עם סטילר ואמר, ״אחד האנשים החביבים, האוהבים והמצחיקים ביותר שהטיבו אי פעם לכדור הארץ הזה. תודה לך על כל כך הרבה זיכרונות מדהימים. אני אוהב אותך ומתגעגע אלייך. תנוח על משכבך בשלום״.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

One of the most kind, loving, and funny people to ever grace this earth. Thank you for so many incredible memories. I love you and miss you. Requiescat in pace.�

A post shared by Kevin James (@kevinjamesofficial) on

 

רשימת האומנים שהתייחסו לטרגדיה עוד אורכה, בניהם האומנים קלי ריפה, לין-מנואל מירנדה, האנק עזריה, ריקי ג'רוויס, פיטר גלאגר, ויליאם שאטנר, מייקל מקיין ועוד חברים רבים שרכש ג'רי בתעשייה לאורך השנים.

אין ספק שכל תפקיד שגילם סטילר היה בלתי נשכח, כל אחד כזה נחקק בזיכרון של הצופים לתמיד. הוא היה קומיקאי בנשמה. וכמו שאומרים, או שיש לך את זה או שלא, במקרה של ג'רי סטילר התשובה מובנת מאליה. ג׳רי תמיד ישאר דמות משמעותית מאוד בתעשייה ההוליוודית ויזכר כאגדת קומדיה ייחודית.

 

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE