הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפשר לאכול יותר ולרדת במשקל? מסתבר שזה אפשרי
בימים אלה כולנו בבתים כל היום, ובואו נודה כי את רוב היום אנחנו מעבירים במחשבה על הארוחה הבאה. לפתע נוספו ארוחות הביניים לתפריט שלנו, והחשש לעלות במשקל הפך למוחשי יותר. אבל האמת שזה לא חייב להיות ככה. אפשר לעשות את זה אחרת ולמנוע את העלייה במשקל הצפוייה

משבר הקורונה הכניס את כולנו לבתים, רובנו גם בלי עבודה, כך שאין הרבה תעסוקה במהלך היום, מעבר לריצות אחרי הילדים או צפייה ממושכת במסכים. נראה כי את רוב היום אנחנו מבלים באכילה. בארוחת בוקר כבר חושבים מה נאכל בצהריים, בצהריים על הקינוח או מנת הביניים הבאה ובכלל נראה כי כל היום סובב סביב אוכל, וזה קצת מובן.

בכל זאת חשוב שנעשה את זה נכון כדי לא לצאת מהבידוד במשקל עודף שאף יכול להשפיע על בריאותנו יקרת הערך בימים אלה. 

מסתבר שלמצב בו אתם מרגישים שבעים אבל לא אכלתם הרבה קלוריות יש שם, צפיפות קלוריות, ולא רק זה, זהו גם הכלי המרכזי לירידה במשקל.

במילים אחרות, הכוונה לכמות הקלוריות (האנרגיה) המצויה בכמות אוכל ספציפית. לצורך העניין יש מאכלים המכילים כמות קלוריות גבוהה בכמות קטנה של מזון וכאשר נאכל כמות מוגזמת מאותו מזון נצרוך יותר קלוריות ממה שהיינו רוצים. אך לשמחתינו, זה גם עובד הפוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפשר לאכול יותר ועדין להנות מתהליך הירידה במשקל 

 

אם כן המטרה שלנו בתהליך הירידה במשקל, או שמירה על המצב הקיים, היא לצרוך מזון בעל צפיפות קלוריות נמוך אך שעדיין יהיה משביע, מזין וטעים כמובן, כך נוכל לצרוך יותר ממנו אבל בלי החשש לעלות במשקל.

אספנו עבורכם כמה מזונות בעלי צפיפות קלורית נמוכה כך שתוכלו לאכול הרבה יותר ועדיין לשמור על המשקל ואפילו להשיל כמה קילוגרמים.

ירקות

אין אחד שאמא שלו לא ניסתה לדחוף לו כמה יותר ירקות לצלחת בילדות, ופעם נוספת, אמא צודקת. ירקות רבים מכילים כמות מים גבוהה מה שלרוב גורם לתחושת השובע ולא רק זה, הם דלי קלוריות ואף חלקם ללא קלוריות בכלל. כלומר הצפיפות הקלורית בירקות היא נמוכה במיוחד.

שלבו את הירקות בתפריט שלכם בכל דרך יצירתית העולה על דעתם. הוסיפו ירקות לפסטה, הורידו נפח ממנת הבשר או הפחמימות בארוחה והגדילו את כמות הירקות, אפילו הכינו נשנושי ירקות כדי למלא את הזמן בין הארוחות.

 

הפתרון להכול - ירקות ופירות

 

חלבון ומוצרי חלב

מוצרי חלב או מאכלים עתירי חלבון מכילים סיבים תזונתיים המועילים ביותר לגופנו, מעבר לעובדה שהם בלי צפיפות קלורית נמוכה ביותר. כמובן, שיש כאלה העולים על האחרים. המזונות המומלצים הם קטניות, דגים (בדגים הלבנים יש צפיפות נמוכה יותר), עופות, מוצרי חלב ללא שומן או סוכר וכמובן ביצים שהם למעשה מזון טבעי עתיר חלבון.

פחמימות

נראה כי פחמימות הם הגורם מספר אחד לשבירת דיאטה. אבל אפשר גם אחרת. אין צורך לוותר על פחמימות, האמת שזה גם ממש לא בריא, אבל כן אפשר לצרוך פחמימות אחרות. פחמימות המיוצרות מדגנים מלאיםה הן גם משביעות הרבה יותר וגם מתעכלות בגופנו מהר וטוב יותר. 

מוצרים כמו לחם מחיטה מלאה, פסטה מקמח מלא, שיבולת שועל, אורז חום, תפוחי אדמה וירקות שורש.

 

שומנים שדווקא בריאים לנו

 

פירות

פירות בדומה לירקות, מכילים סיבים תזונתיים וכמות מים רבה, לכן הצפיפות הקלורית שלהם נמוכה יחסית. אך יש לזכור כי ברובם יש גם הרבה סוכר, שלמרות שהוא טבעי אם צורכים יותר מידי אפשר להגיע לכמויות סוכר לא רצויות ואף מזיקות לגופנו. לכן חשוב לשמור על מינון, אבל עדיין אתם יכולים להתפנק על משהו מתוק וטעים שהוא אפילו טבעי לחלוטין.

פירות טריים, ללא חומרים משמרים או תוספות כאלה ואחרות, הם המומלצים ביותר כיוון שהם מכילים צפיפות קלורית נמוכה. אך לעומת זאת, פירות יבשים, פירות יער וכדומה אלה בעלי צפיפות גבוהה יותר בשל כמות הסוכר הטבעי שבהם, לכן מומלץ לשים לב יותר לכמות שאנו צורכים מהם.

שומנים

שאנחנו שומעים את המילה ׳שומנים׳ הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה עלייה במשקל. אך למעשה יש שומנים שהם למעשה מאוד בריאים לנו ואפילו בעלי צפיפות קלורית יחסית נמוכה. כמובן שאם אנו נצרוך אותם במידה אין כל סיבה לדאגה.

אגוזים, זרעים, שמנים (כמו שמן זית), זרעי פשתן, אבוקדו ואפילו סלמון, כל אלה מכילים שמנים בריאים שיכולים להיטיב עם גופנו.

 

שורה תחתונה, חשוב לשמור על מידתיות. מה שאפשר להחליף בתפריט למזון קצת יותר בריא, כמו פחמימות כאלה ואחרות או מוצרי חלבון בריאים יותר, חשוב לשנות. אפשר להסיק כי באופן גורף במאכלים הטבעיים הצפיפות הקלורית תהיה נמוכה יותר כך שנוכל לאכול הרבה יותר אבל עדיין לא לעלות במשקל.

 

* התוכן בכתבה אינו מהווה חוות דעת חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE