הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העבודה מהבית כבר לא זמנית: 5 טיפים איך לעשות את זה נכון
משבר הקורונה הביא איתו הרבה שינויים לחיינו, אחד מהם זו העבודה מהבית. לפני חודשיים רוב נכבד מהאוכלוסיה החל לעבוד מהבית ולפי המומחים נראה שנישאר במצב הזה עוד הרבה אחרי המשבר. אז איך עושים את זה נכון?

רבים החלו לעבוד מהבית רק בעקבות המגפה העולמית, אך מה שכדאי שרבים יתחילו להפנים זה שככל הנראה המצב הולך להישאר ככה עוד הרבה אחרי שהמשבר יחלוף. חברות רבות יאלצו לעבור למצב עבודה מהבית, כך כדאי שתחשבו על דרך להפוך את הלפטופ בשולחן האוכל או הפינה הקטנה שהקדשתם לשם המלאכה לקצת יותר נעימים לעבודה ובעיקר למשהו קצת יותר קבוע. 

מחקר שנעשה בדרום קליפורניה מעריך כי עד סוף המשבר רבע מהאמריקאים יעבדו מהבית, זה אומר יותר מ-75 מיליון אזרחים, שזה המון.

״אתה רק צריך לוודא שיש לך חלל ייעודי שבו אתה יכול לשכפל את סביבת העבודה שלך מהמשרד שהיה לך, דומה ככל האפשר״, כך מסבירה בפשטות מומחית הטכנולוגיה ג'סיקה נזירי למערכת CNN. "שולחן מטבח יעשה את העבודה, כל עוד זה מיקום רגוע והמסך שלך יהיה בגובה ובמרחק כמו שצריך״, אומרת ג'סיקה ועוד מוסיפה כי במידה ואתה מרגיש שעבורך הדברים הולכים להישאר בצורה הזאת כדאי לחשוב על רכישת שולחן עבודה, לא צריך משהו יקר במיוחד, משהו פשוט שיהיה נוח ונעים לעבודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תתחילו להתרגל לסביבת העבודה הביתית.

 

אז נגיד שכבר מצאת שולחן מתאים למשימה, הלפטופ מוכן והכי חשוב, נפשית אתם מוכנים לעבודה. הנה כמה טיפים איך להפוך את העבודה שלך פרודוקטיבית יותר ולאפשר לעצמך סדר יום עבודה יעיל בבית.

 

סדר וארגון

מעבר לשולחן עבודה שחשוב שיהיה לכם (כמו שציון מעלה גם שולחן פינת האוכל הוא פתרון) חשוב מכך זה מה יש עליו. מחקרים רבים מוכיחים כי שולחן עבודה מסודר יעזור לכם להיות בפוקוס ואף לבצע את העבודה טוב יותר. אז השתדלו שלא יהיו על השולחן דברים מיותרים כמו השלטים של הסלון, קערות נוי גדולות או רבות מידי וכדומה.

הכינו עבורכם פינה מסודרת שהיא מבחינתכם ״המשרד״ שלכם בבית, כך שרק ענייני עבודה יהיו שם וכך תצרו הפרדה בין הזמן שלכם בעבודה לזמן פנאי בבית.

עצה נוספת, הוסיפו לשולחן העבודה שלכם איזה עציץ קטן או קישוט נוי רגוע כשדי לתת לעצמכם תחושה נעימה יותר, כאילו אתם ממש במשרד  ״האמיתי״ שלכם. 

 

תגיעו לעבודה

נכון שאתם בבית והדבר הכי מעודד בזה זו האופציה להסתובב על היום בטרנינג וכפכפים, אבל יש חשיבות מאוד גדולה ללבוש שלנו מעבר לרצון להרשים אנשים בעבודה. קודם כל היו מוכנים לשיחת זום של הצוות או עם הבוס. חשוב להישאר בעיניהם מקצועי ככל האפשר מהבית.

דבר נוסף זה נטו עבורם. אתם לא חייבים לנעול עקבים ואיפור ואת כל הסיפור, אבל לצאת מהפיג'מה וללבוש בגדים כמו שצריך יוסיף לתחושת הרצינות לעבודה, ממש כאילו יצאתם למשרד.

אתם יכולים להישאר בכפכפים, זה בסדר.  

 

הכינו את הלו״ז למחר מראש. סדר בלו״ז עושה סדר בראש. 

 

לו״ז מסודר

הרי זה קל כל כך להישאב לשגרת הבית, בייחוד אם מתגוררים איתך עוד אנשים בבית. משיחה פה, ארוחה שם, עוד איזה סמול-טוק ונגמר היום מבלי שסיימת את המשימות שלך בעבודה. לכן חשוב לווסת זמן לכל דבר, שהכול יהיה מסודר לך מראש כך לא תוכל להתפזר.

לכן, סדרו לעצמכם לו״ז מסודר כבר לילה לפני. בבוקר עברו על רשימת המשימות, תעדפו אותן ושבצו גם את פעילות הפנאי שלך בתוך הלו״ז באופן מסודר.

 

הימנעו מהסחות דעת מיותרות

כפי שצויין בסעיף הקודם, הפיתויים בבית הם רבים מידי. בין אם זה צפייה בטלוויזיה, או שיחת טלפון שבדיוק נכנסה, לסדר את הבית וכדומה. אז כדי שלא תתפתו לשאר הפעילויות בבית החליטו על חוקים מסוימים כך שלא יהיו להם הסחות דעת בזמן העבודה.

למשל החליטו כי הטלוויזיה נשארת כבויה למשך שעות העבודה, עד חמש לצורך העניין. כמו גם שיחות טלפון (הכוונה לשיחות מחברים ומשפחה, לא שיחות עבודה), קבעו זמן ביום כמו הפסקה שכזאת שבה יש לכם זמן קצוב לחזור לכל השיחות וההודעות או כמובן רק לאחר שעות העבודה.

 

הקפידו על הפסקות בין המשימות כדי לשמור על חשיבה צלולה.

 

תקחו הפסקות (!)

אולי זה הדבר החשוב ביותר. נכון שסביבת העבודה, שעות העבודה והפוקוס שלך בעבודה חשובים מאוד, אך חשוב לא פחות זה לקחת מידי פעם הפסקה ופשוט לנשום. כמובן  שמומלץ אפילו להכניס את זה ללו״ז שלכם.

צאו לריצה או הליכה בשכונה.

הכינו לעצמכם איזה משקה קר ומפנק וקחו את הזמן להנות ממנו.

השקיעו זמן איכות עם בני הבית שלכם. שימו איזה פלייליסט שאתם ממש אוהבים ותרקדו להנאתכם.

כל דבר שיגרום לכם להשתחרר מעט ולנקות את הראש.

כמובן תשתדלו שלא להגזים, גם הפסקה של 20-30 דקות יכולה לעשות פלאים, הרי כאשר אתה נותן למוח שלך קצת מנוחה אתה נותן לו זמן להתאפס מחדש, לאגור כוחות ולחזור איתך לעבודה רענן ואפקטיבי.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE