הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
באופן רשמי החל מהיום: 500 דולר מענק לכל שוהה בלתי חוקי בקליפורניה
תוכנית הסיוע השנויה במחלוקת הושקה היום ברחבי המדינה המוזהבת, אולם האתר שבו ניתן להירשם אליה חווה עומסים גדולים משעות הבוקר. כזכור, משלמי המסים במדינה יממנו את התוכנית, לפחות באופן חלקי. המושל ניוסאם: "אנחנו מרגישים תחושת הכרת תודה עבור אלה שחיים תחת איום הגירוש ועדיין פועלים כדי לענות על צרכים החיוניים של עשרות מיליוני התושבים"

קליפורניה הפכה היום (שני) למדינה האמריקאית הראשונה המחלקת סיוע כספי ישיר למהגרים שאינם נמצאים במדינה באופן חוקי, וזאת על רקע מגפת הקורונה שגרמה לפגיעה קשה למשק האמריקאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, לפני כחודש הוצגה התוכנית ע"י מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, שהסביר כי במסגרתה אדם בוגר שאינו בעל מעמד חוקי יוכל לקבל סיוע חד פעמי של 500 דולר, כאשר כל בית יוגבל בעד אלף דולר (כלומר, שני בוגרים שמגישים בקשה לקבלת הסיוע). עוד הסביר המושל כי התוכנית תמומן באופן חלקי ע"י משלמי המסים במדינה (כ-75 מיליון דולר), ושאר הסכום (כ-50 מיליון דולר) גויס באמצעות תרומות פרטיות.

בזמנו אמר ניוסאם כי "אנחנו מרגישים תחושת הכרת תודה עבור אלה שחיים תחת איום הגירוש ועדיין פועלים כדי לענות על צרכים החיוניים של עשרות מיליוני התושבים". המושל אף ציין כי כ-10% מכלל כוח העבודה של קליפורניה הינם מהגרים לא-חוקיים, ולדבריו הם עומדים מאחורי כ-2.5 מיליארד דולר ששולמו כמס הכנסה ומסי קנייה.

לפי ההערכות, כ-150 אלף שוהים בלתי חוקיים ברחבי קליפורניה יהנו מההטבה כספית. חשוב לזכור כי מדובר באותם אנשים שאינם יכולים לקבל דמי אבטלה או כספי סיוע החירום שאושרה ע"י הקונגרס.

הבוקר אף הושק אתר ייעודי שבו ניתן להגיש בקשה לקבלת הסיוע, אולם מאז שעות הבוקר קיים עומס עצום על האתר - שלעיתים קרובות בכלל אינו עולה. בנוסף, המושל ניוסאם הבהיר כי ניתן יהיה להגיש את הבקשות לקבלת הסיוע עד ה-30 ביוני, או עד שייגמר תקציב התוכנית.

 

המושל ניוסאם (צילום: AP)

 

החלטת המושל להעניק דמי אבטלה לשוהים בלתי חוקיים עוררה לא מעט כעס, בעיקר בחוגים שמרניים במדינה הליברלית. אחד מהם - מלכ"ר בשם "המרכז לחירות אמריקאי" (Center for American Liberty) - אף תבע את קליפורניה בגין התוכנית. במסמכים שהוגשו לבית המשפט העליון של קליפורניה בסקרמנטו, הארגון דורש לשהות את המהלך בטענה שהחוק המקומי והפדרלי אוסר העברת דמי אבטלה לשוהים בלתי חוקיים. 

חרמיט דילון, מנכ"ל "המרכז לחירות אמריקאי" ועורך דינו במקצועו, מסר כי "רק הרשות המחוקקת יכולה להחליט כיצד לתקצב את כספי משלמי המסים, לא מדובר בקרן אישית של המושל", הוא כתב. עם זאת, כשבועיים לאחר הגשת התביעה, ביהמ"ש העליון בקליפורניה דחה אותה על הסף, ובכך סלל את הדרך לקראת השקת התוכנית הבוקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE