הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במהלך ביקורת פתע: כאלף עסקים מואשמים בהפרת נהלי הקורונה
לפי נתוני מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס, מדובר הפרות נמצאו ב-62% מהעסקים שנבדקו, עלייה לעומת כ-40% בסוף השבוע הקודם. העבירות השכיחות ביותר הן אי-חבישת מסכה בתוך בית העסק, ואי-שמירה על ריחוק חברתי של שישה רגל

פקחי מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס מצאו יותר מאלף הפרות של "מדיניות הקורונה", כך עולה בתום מבצע ביקורות פתע שנערך ברחבי המחוז במהלך סוף השבוע האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פקחי בריאות במהלך פשיטה השבוע באזור דאון טאון לוס אנג'לס

 

כ-1,600 עסקים במחוז לוס אנג'לס זכו לביקורת פתע, ולפי מנהלת מחלקת בריאות הציבור - ד"ר ברברה פרר - ההפרות השכיחות ביותר הן אי-חבישת מסכה בתוך בית העסק, ואי-שמירה על ריחוק חברתי של שישה רגל (כשני מטר).

עוד הסבירה ד"ר פרר כי "גיבשנו נהלים ומדיניות כדי לאפשר לאותם עסקים להיפתח מחדש, ועליהם להכיר את הנהלים ולדאוג לאכיפתם בתוך החנות".

 

 

כזכור, גם בסוף השבוע הקודם - הראשון שבו התאפשר למרבית העסקים בקליפורניה להיפתח מחדש - נערכו ביקורת פתע. בזמנו דווח כי הפרות נמצאו ב-162 מתוך כ-400 עסקים, או כ-40% מכלל בתי העסק שנבדקו. העובדה שהשבוע נמצאו הפרות ב-62% מהעסקים שנבדקו מעוררת דאגה רבה.

חשוב להבהיר כי עסקים אלה נענשו בחומרה: מעבר לכך שחלקם נסגרו במקום, כתבי אישום הוגשו בשבוע האחרון כנגד 60 עסקים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מעבר לכך שהרשויות בלוס אנג'לס ממשיכות לעקוב אחר עסקים שנפתים מחדש, בכוונת משרד התביעה המחוזי להעמיד לדין בעלי עסקים רבים בחשד שפתחו את חנויותיהם בניגוד לחוק (כלומר, כבר בשבועות הראשונים של המשבר). בין היתר, מדובר בחנויות למכירת טבק וסיגריות ("סמוק שופ"), מכוני יופי, מכוני עיסוי ועוד.

רוב וילקוקס, דובר משרד התביעה בלוס אנג'לס, הוסיף כי כלל העסקים שנגדם הוגשו כתבי אישום, קיבלו לפחות אזהרה אחת שבה התבקשו לסגור את העסק. עוד הסביר כי בעלי העסקים עלולים להישלח לעד שישה חודשי מאסר, ולהידרש לשלם קנס כספי של עד אלף דולרים.

במחלקת בריאות הציבור סירבו לומר אם ימשיכו לבצע מבצעים לאכיפת נהלי הפתיחה, אך לפי ההערכות לא תהיה ברירה מלבד להמשיך בקיומם, לפחות עד שקליפורניה תעבור לשלב הבא בתוכנית היציאה מהמשבר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE