הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
׳יום האפייה הבינלאומי׳: 8 טיפים לאופה המתחיל
אפייה נשמעת כמשימה בלתי אפשרית עבור רבים. ירידה לפרטים, מדידות מדויקות, ממש שיעור כימיה קטן, זה מה גורם לרבים לוותר על התענוג. רק שזה לא באמת כל כך קשה. לכבוד יום האפייה הבינלאומי שחל היום אספנו עבורכם 8 טיפים לאופה המתחיל, בהצלחה!

׳בישול זו אומנות, אבל אפייה זה מדע׳, כמה מכם שמעו את המשפט הזה בעבר? כנראה שרובכם, בעיקר אלה שוויתרו על אפייה בגללו. אמנם זה נכון, באפייה נחוץ הרבה יותר דיוק ואולי קצת יותר ידע מאשר בבישול, אבל זה ממש לא כל כך קשה כמו שזה נשמע.

אז אם יש לכם חלום שכזה, ובא לכם להתחיל להגשים אותו, היום זה היום בשביל זה. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שאתם צריכים לדעת לפני שמתחילים שיהפכו את כל החוויה להרבה יותר מהנה ואפילו פשוטה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפייה זה מדע - אבל לא תורה מסיני

 

1. הכינו את כל המצרכים מראש

כדי לחסוך זמן תוך כדי האפייה ובעיקר כדי לא לשכוח אף מרכיב, כי באפייה זה מאוד קריטי, הכינו מראש את המצרכים והכלים שאתם צריכים לפני שאתם מתחילים. זה יצור לכם שטף עבודה נכון ותהלייך האפייה יהפוך הרבה יותר מרגיע ופשוט. 

 

2. מצרכים בטמפרטורת החדר

כשאתם נתקלים במתכונים בהם מבקשים במפורש שהמצרכים יהיו בטמפרטורת החדר, יש לזה סיבה ואתם לגמרי צריכים לקחת את זה בחשבון. 

לצורך העניין חמאה, כשהיא מוצקה וקשה מדי היא מתמוססת שונה מאשר כשהיא מרוככת. חשוב לשים לב לזה. כמו גם עם ביצים, יש להם התנהגות שונה כאשר הם יוצאים ישר מהמקרר או שהיו בחוץ בטמפרטורת החדר.

 

הכנה מראש היא המפתח להורדת הלחץ ודיוק התהליך

 

3. קרא את המתכון לפני ועקוב אחר השלבים בקפידה

זה אולי נשמע לכם מיותר, אבל זה עניין אקוטי באפייה. אם אתה לא מבין שלב אחד במתכון ועשית מה שהיה נראה לך לנכון וזה בעצם לא כל כך נכון, הלכה לך העוגה. כך שחשוב לקרוא את המתכון מראש ולהבין את כל השלבים. מעבר לכך, זה יעזור לך לא לפספס אף שלב כי אתה כבר יודע מה אמור להיות, פספוס של שלב אחד יכול להביא לעוגה אחרת לגמרי, לא כזאת שהייתם רוצים. בסופו של דבר, זה רק יחסוך לכם זמן ויבטיח תהליך נכון.

 

4. מדדו את המצרכים מראש

אפשר להתחיל להבין כי הרבה באפייה נכונה מותנה בהכנה מראש וזאת כי כל פרט חשוב. מדדו את המצרכים מראש לפי המתכון והניחו על השיש, כך כשתגשו לאפייה עצמה לא תצטרכו להתעסק בזה ותימנעו מטעויות.

 

מדידות נכונות זה שם המשחק

 

5. למדו איך למדוד נכון

זה הטיפ החשוב ביותר באפייה. כפי שהזכרנו בהתחלה, אפייה זה מדע, אז אכן הכל צריך להיות מדוד על הנקודה. חשוב ביותר לעשות את המדידות כמו שצריך עם כלים המתאימים לכך. לצורך העניין לא כל כוס שיש לכם במטבח היא במידות הנכונות אליהן התכוונו במתכון. 

טיפ מדידה חשוב -  מצרכים יבשים כמו קמח, אורז או כל מרכיב יבש אחר, הם בדרך כלל אלו הגורמים לבעיות, לכן אותם מומלץ למדוד עם כוס מדידה מיוחדת וכף. כלומר, מלא את החומר בכוס ווודא עם הכף מלמעלה שהחומר נכנס בדיוק במידה הרצויה.

 

6. סובב את התבנית בזמן האפייה

מקם את התבנית בתנור הכי קרוב אליך שאפשר. בזמן האפייה סובב מידי פעם את התבנית בתוך התנור כדי להבטיח שכל הצדדים מקבילים מספיק חום. 

וודא כי אתה ממתין מספיק זמן עד שהעוגה מתקבעת ואז תסובב אותה, בערך שני שליש לתוך התהליך, זה מה שיכול לקבוע האם העוגה שלכם תצנח או לא.

 

הטריק הכי ישן בספר ועדיין כל כך נחוץ

 

7. מבחן הקיסם

זה אולי הטיפ הפופולרי ביותר באפייה, והוא אכן חשוב ביותר. לאחר שהכנסתם את העוגה לתנור וחיכתם מספיק זמן, כדי לבדוק האם היא מוכנה השתמשו בקיסם. הכניסו קיסם לאמצע העוגה ושלפו אותו, אם הקיסם רטוב אז העוגה צריכה עוד קצת זמן, אך אם הוא יוצא נקי זה אומר שהעוגה מוכנה!

 

8. תן לה להתקרר

כשהעוגה כבר מוכנה הריחות מפתים והמראה מגרה, אבל כדאי שלא לגעת בה ממש באותו רגע של ההוצאה מהתנור. המתינו בין 5-10 דקות, לאחר מכן הפוך את התבנית כדי לשחרר את העוגה על משטח קר. היפוך העוגה לשם הקירור משטיח את השטח העליון של העוגה מה שיעזור לכם בשלב ההקצפה והקישוט מלמעלה.

 

בהצלחה!

 

השלב הכי כיפי בתהליך - קישוט העוגה

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE