הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת קורונה נוספת נחשפת: ניסיון לעקוץ את עיריית ניו יורק ב-45 מיליון דולר
תושב ניו ג'רזי פנה לעירייה במטרה למכור מסכות N95 של חברת 3M, וזאת למרות שלא היה מפיץ מורשה ולא החזיק במסכות עצמן. למרבה המזל, בעירייה תיאמו מול החברה ובכך הבינו שמדובר בהונאה. כעת, כנגד החשוד הוגש כתב אישום חמור שעלול להוביל ל-30 שנים מאחורי סורג ובריח

רשויות החוק הפדרליות הגישו כתב אישום חמור כנגד תושב ניו ג'רזי, שעל פי החשד עמד מאחורי ניסיון להונות את ניו יורק ב-45 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי משרד התביעה הפדרלי במנהטן, החשוד - רונלד רומנו בן ה-58, תושב העיירה מנלפן (Manalapan) - ניסה למכור מסכות N95 של חברת 3M במחירים הגבוהים פי 4 מהרגיל, וזאת חרף העובדה שאינו מפיץ מורשה, ושהוא כלל לא החזיק במסכות שאותן ניסה למכור.

 

 

"רומנו שיקר בנוגע לסמכות שניתנה לו למכור את המסכות, כמו גם בנוגע לכמויות האדירות של הציוד שכביכול יש ברשותו. הנאשם ידע שעיריית ניו יורק הייתה בעיצומה של מאבק נואש להשיג ציוד זה לטובת עובדי בתי החולים, פרמדיקים ושוטרים. אם לא די בכך, הוא ביקש למכור את הציוד במחירים מופקעים", נמסר מג'פרי ברמן, התובע הפדרלי במנהטן.

מעבר לניסיון להונות את ניו יורק, מסתבר כי רומנו אף ניסה למכור מסכות לרשויות בריאות הציבור בפלורידה, הפעם במחירים הגבוהים פי 5 מהרגיל.

 

סגן הנשיא פנס וד"ר דבורה בירקס, מתאמת כוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה, בעת ביקור במפעלי 3M (צילום: AP)

 

רומנו, שבמקצועו עוסק כמוכר בסוכנות של כלי רכב משומשים, עלול להישלח ל-30 שנים מאחורי סורג ובריח, וזאת בתנאי שיורשע בכלל הסעיפים בכתב האישום: הונאה מרחוק, קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק והפרת חוק הייצור לצורכי ביטחון משנת 1950.

בנוסף, כנגד רומנו הוגשה תביעה אזרחית מצד חברת 3M - יצרנית המסכות - וזאת על רקע העובדה שהציג את עצמו כמשווק ומפיץ מורשה של החברה. ראוי לציין כי עיריית ניו יורק לא שילמה לרומנו ולו סנט אחד, וזאת לאחר שאנשי העירייה יצרו קשר עם ראשי 3M והבינו כי מדובר בהונאה.

"הונאות קורונה" כפי שכונו, הפכו לשכיחות ביותר בחודשים האחרונים. בשלהי חודש אפריל דיווחנו על הפרשה שבה מעורב ישראלי בשם ירון אורן-פינס, מהנדס חשמל במקצועו החשוד שקיבל קרוב ל-70 מיליון דולר ממדינת ניו יורק כדי לספק כ-1,450 מכונות הנשמה. למרות שהמדינה העבירה את התשלום כמעט באופן מיידי ועל אף שאורן-פינס דרש סכום הגבוה פי 3 מהמחירים של מכונות ההנשמה המתקדמות ביותר, ניו יורק לא קיבלו ולו מכונה אחת.

 

אורן-פינס קיבל כ-70 מיליון דולר עבור המכונות, אך ניו יורק טרם קיבלו אפילו אחת (צילום: טוויטר / רויטרס)

 

כעבור כשבוע נודע כי אותו ישראלי ניסה למכור אלפי מסכות N95 לקליפורניה, אך המזימה סוכלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE