הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה בנאס"א: שיגור החללית נדחה בשל מזג האוויר הסוער
בסוכנות החלל הסבירו כי ינסו לשגר את החללית בשנית בשעות הצהריים של יום שבת הקרוב, מתוך תקווה שמזג האוויר ישתפר עד אז. ההחלטה הסופית לבטל את השיגור התקבלה פחות מחצי שעה לפני המועד שתוכנן תחילה

בצורת של תשע שנים הייתה אמורה להסתיים היום עם שיגורה של חללית מאוישת ממרכז החלל של נאס"א בפלורידה, אולם מזג האוויר הסוער שנרשם במדינה הביא לדחייתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חללית הדרגון 2.0 על גבי טיל פאלקון 9, הבוקר בפלורידה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, חברת SpaceX הייתה אמורה לבצע את טיסת חלל המאוישת הראשונה בתולדותיה. מעבר להתרגשות הגדולה שקיימת בחברה שנוסדה ע"י אילון מאסק, מדובר בפעם הראשונה שבה חיילים משוגרים לחלל מאדמת ארצות הברית מאז ה-8 ביולי 2011, אז יצאה לדרך המשימה האחרונה של תוכנית מעבורת החלל.

 

 

כיאה לשיגור כה היסטורי, שני האסטרונאוטים שנבחרו למשימה הם ותיקים ובעלי ניסיון רב: מפקד החללית הוא דאג הרלי - לשעבר טייל בחיל הנחתים ומי שהטיס את המעבורת בשתי משימות (לרבות STS-135, המשימה האחרונה). לצדו ישב רוברט בהנקן, טייס בעצמו שגם הוא שותף לשתי משימות של מעבורת החלל (הוא אף ביצע פעילות חוץ-רכבית במשך כולל של 37 שעות).

שני האסטרונאוטים ישוגרו באמצעות החללית דרגון 2.0, שפותחה ע"י SpaceX, ושתשוגר על גבי טיל פאלקון 9 (גם הוא מתוצרת SpaceX).

השיגור עצמו היה אמור לצאת לדרך לקראת השעה 4:33 אחה"צ (שעון חוף מזרחי, 1:33 בצהריים בחוף המערבי, 11:33 בלילה בישראל) במרכז החלל ע"ש קנדי בקייפ קנברל, אולם פחות מחצי שעה לפני השיגור, הוחלט לדחות את המשימה.

כעת, בנאס"א ו-SpaceX סימנו את יום שבת הקרוב, ה-30 במאי, כתאריך היעד החדש. לפני התכנון, השיגור יחל בשעה 3:22 בצהריים (שעון חוף מזרחי, 12:22 בצהריים בחוף המערבי ובשעה 10:22 בלילה בישראל).

שני האסטרונאוטים שישוגרו מחר: הרלי (משמאל) ובהנקן (צילום: נאס"א)

 

כבר אתמול דווח כי מה שמעורר דאגה רבה זה מזג האוויר שנרשם באזור קייפ קנברל. ג'ים ברידנשטיין, מנהל סוכנות החלל נאס"א (אשר מפקחת על השיגור), הסביר אמש כי לא יהסס לבטל את השיגור אם מזג האוויר יסכן את האסטרונאוטים. לדבריו, הוא אמר לשני האסטרונאוטים כי "אם תרצו שנפסיק את השיגור מכל סיבה, רק תגידו. שניהם אמרו לי 'אין צורך'".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE