הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוקד הקורונה העולמי: נחצה רף 100 אלף קורבנות המגפה בארה"ב
חודשים ספורים נדרשו על מנת שארצות הברית תרשום 100,271 מקרי מוות בעקבות הידבקות בנגיף, נתון גבוה יותר מסך הנופלים מלחמות וייטנאם וקוריאה. גם בהשוואה לעונת השפעת ניתן לראות כי הקורונה גבוהה כמעט פי 2 מהשנה הקטלנית ביותר. כאשר מוסיפים למשוואה את הכאוס הפוליטי שנוצר, לכולם כבר ברור כי ארה"ב נמצאת במשבר שתשנה אותה לנצח

פחות מארבעה חודשים עברו ממקרה המוות המאומת הראשון כתוצאה מקורונה בתוך גבולות ארצות הברית, ומוקדם יותר היום (רביעי) המדינה רשמה אבן דרך עגומה נוספת: יותר מ-100 אלף קורבנות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP / רויטרס / Shutterstock)

 

אכן ראוי לציין כי 100,271 הרוגים מתוך מדינה שבה גרים כ-328 מיליון איש מהווים רק 0.03% מכלל האוכלוסייה. נתון זה הפך לפופולרי ביותר, בעיקר בחוגים שבהם מתעקשים להתכחש למציאות הקודרת.

מאידך, חשוב לזכור כי כמות המתים כתוצאה מקורונה גבוהה כמעט פי 2 מכמות החיילים האמריקאים שנהרגו במהלך עשרים שנות מלחמת וייטנאם - 58,209. למעשה, גם אם מחברים את אליהם את כלל הנופלים במהלך מלחמת קוריאה (36,516) עדיין מדובר בפחות קורבנות מאשר הקורונה, שכאמור איש לא הכיר את הנגיף רק לפני חודשים בודדים.

גם בהשוואה לקורבנות השפעת ברחבי ארצות הברית בתשע השנים האחרונות (להזכירכם, עונת השפעת מתחילה באוקטובר ומסתיימת במרץ - כלומר, כחצי שנה) ניתן לראות כי הקורונה קטלנית הרבה יותר:

עונת השפעת הקטלנית ביותר בעשור האחרון הייתה ב-2017/2018, אז מתו כ-61 אלף אמריקאים, כך על פי נתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). גם עונת השפעת 2014/2015 הייתה יחסית קשה, ובמהלכה מתו בארה"ב כ-51 אלף בני אדם.

 

דגלים שהורדו לחצי התורן לקראת חג הממוריאל דיי, בשבוע שעבר בוושינגטון די. סי. (צילום: AP)

 

כזכור, עד סוף חודש אפריל, רשויות הבריאות בארצות הברית סברו שקורבן הקורונה הראשון מת במדינת וושינגטון ב-26 בפברואר, אולם לאחר מכן התברר בדיעבד כי אישה בשנות ה-50 לחייה שמתה בקליפורניה ב-6 בפברואר היא קורבן הקורונה הראשון. מאז, בממוצע מתו בכל יום 900 בני אדם.

בנוסף, יתכן ש-100,271 מקרי המוות (כפי שדווח ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס) במדינה אינם משקפים את תמונת המצב המלאה, שכן חלק מהקורבנות מתו בביתם ולא בבית החולים. מעבר לכך, חלקם מעולם לא אובחנו כנשאי הנגיף באופן רשמי בטרם הלכו לעולמם. אם לא די בכך, קיימים פערים בצורות הדיווח בין המדינות השונות (פלורידה, למשל, אינה מחשבת מקרי מוות כאשר למת יש כתובת נוספת מחוץ למדינה - דבר שכיח בקרב האוכלוסייה המבוגרת בפלורידה).

על אף הנתונים הקשים, בכל אחת מ-50 מדינות ארצות הברית (כמו גם בוושינגטון די.סי.) כבר החלו להקל בהנחיות שניתנו לתושבים, ויותר ויותר עסקים פותחים מחדש לאחר חודשים ארוכים.

 

עשרות מיליונים נותרו ללא עבודה, שרשרת אספקת המזון נפגעה קשות (צילום: Shutterstock)

 

ברביעי באפריל, ארצות הברית חצתה את רף 10 אלף הקורבנות - ורבים הצביעו על כך שרק 38 ימים עברו מאז מקרה המוות הראשון (כאמור, בדיעבד התברר כי מקרה המוות הראשון התרחש שבועות קודם לכן, כך שבפועל מדובר על קצת פחות מחודשיים לאחר מקרה המוות הראשון).

צריך לומר את האמת: תחושת חוסר הוודאות הורגשה היטב, גם בבית הלבן. כזכור, הנשיא טראמפ אמר באותו היום כי "השבוע הקרוב יהיה קשה במיוחד, יהיו הרבה מקרי מוות".

פחות משלושה שבועות לאחר מכן, ארצות הברית כבר רשמה 50 אלף מתים כתוצאה מהקורונה. 12 ימים לאחר מכן - כמות הקורבנות כבר עלתה ל-70 אלף, ושישה ימים לאחר מכן ל-80 אלף.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

100 אלף המתים הפכו לחלק מסטטיסטיקה בלתי נתפסת, אך חשוב לזכור כי מדובר באבות ואמהות, בנים ובנות, סבים וסבתות, דודים ודודות, חברים, בני/בנות זוג ועוד.

כעת, בזמן שהלוויות נערכות במתכונת וירטואלית, עשרות מיליונים נותרו ללא עבודה והכאוס הפוליטי רק הולך ומתעצם, דבר אחד ברור: כמו לאחר מלחמות או פיגועי ה-9/11, גם לאחר מגפת הקורונה ארצות הברית תשתנה לנצח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE