הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהלת מחלקת בריאות הציבור מזהירה: "קליפורניה מתקדמת מהר מדי עם פתיחת עסקים"
ד"ר שרה קודי מכהנת בתפקיד הבכיר במחוז סנטה קלרה, ולדבריה ההחלטה לאפשר לעסקים ומוסדות דתיים לפתוח את שעריהם "מגבירה את הסיכוי להתפשטות נוספת של מחלת ה-COVID-19". עוד הסבירה כי "הקצב שבו השינויים הללו מתבצעים הוא זה שמדאיג אותי"

קליפורניה מאפשרת לעסקים להיפתח מחדש בקצב מהר מדי, כך טוענת ד"ר שרה קודי - מנהלת מחלקת בריאות הציבור במחוז סנטה קלרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר שרה קודי, לצד לקוחות שממתינים מחוץ לחנות במדינה (צילום: איי. בי. סי. 7 / Getty Images)

 

ד"ר קודי הינה אחת מהגורמים האחראים על ההנחיה שניתנה לתושבי אזור המפרץ, לרבות המחוזות סן פרנסיסקו, קונטרה קוסטה, מארין, אלמידה, סן מטאו וכמובן סנטה קלרה, להסתגר בבתים.

לכן, צריך להתייחס לאזהרותיה ברצינות המלאה: לדבריה, ההחלטה שהתקבלה ע"י מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה ביום שני האחרון היא זו שמעוררת דאגה יותר מכל: "ההודעה לפיה בסמכותן של מחלקות בריאות הציבור בכל מחוז לאפשר התקהלויות של עד 100 איש באירועים דתיים, פוליטיים או תרבותיים מגבירה את הסיכוי להתפשטות נוספת של מחלת ה-COVID-19", היא אמרה.

עוד הסבירה ד"ר קודי כי אפילו נשא בודד של הנגיף עלול לחשוף עשרות אנשים לקורונה, דבר שבתגובה עלול להביא לעומס עצום על מערכת הבריאות (דבר שקרה בתחילת המשבר, בעיקר במוקדים כגון ניו יורק).

 

 

ראוי להבהיר כי ד"ר קודי ושאר בכירי מחוז סנטה קלרה אינם מחויבים לפתוח מוסדות דתיים וכדומה. למעשה, כאשר החוק במדינה נוגד את החוק ברשות המקומית (במקרה הזה, מחוז), החוק הנוקשה ביותר תקף. ולמרות זאת, ד"ר קודי מסבירה שמדובר בהרבה מעבר ל-1.9 מיליון התושבים שגרים בסנטה קלרה.

"מאז תחילת חודש מאי, קליפורניה מתרחקת יותר ויותר מהסדר, ושינויים משמעותיים בהנחיות מפורסמים בתדירות שהולכת ועולה. הקצב שבו השינויים הללו מתבצעים הוא זה שמדאיג אותי", אמרה ד"ר קודי.

לדבריה, מומלץ להמתין לפחות 14 ימים (התקופה שבה תסמיני הנגיף עלולים להופיע) לאחר הקלה מסוימת בהנחיות, וזאת במטרה לראות כיצד ההחלטה השפיעה על כמות החולים והמאושפזים. מעבר לכך, ד"ר קודי ממליצה להמתין לפחות 21 ימים מרגע החלת השינויים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב לזכור כי אזור מפרץ סן פרנסיסקו הפך למוקד הקורונה בתחילת המשבר, אולם מאז נרשם שיפור ניכר. למעשה, נכון לאתמול, שיעור התמותה בששת מחוזות המפרץ עומד על 6 על כל 100 אלף תושבים.

לשם השוואה, בלוס אנג'לס הנתון עומד על 21 על כל 100 אלף, וברחבי קליפורניה על 10 על כל 100 אלף. בניו ג'רזי (126 על כל 100 אלף תושבים) וניו יורק (149 על כל 100 אלף תושבים) נרשם שיעור התמותה הגבוה ביותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE