הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליונים ממתינים לקבלת הסיוע הממשלתי, אך יתכן שהם כבר זרקו את הכסף לפח
ברחבי ארה"ב דווח על תושבים שזרקו לפח מעטפה ובה כרטיס דביט עם כספי סיוע החירום, ועל כן רשות המסים נאלצה לפרסם הבהרה. אחד התושבים שזרק את הכרטיס סיפר: "לא היה סימון של הממשלה, והכתובת של השולח הייתה מנברסקה"

ברשות המסים האמריקאית (IRS) עומלים בימים אלה על שליחת כספי הסיוע לכ-4 מיליון תושבים. בשונה מעשרות המיליונים שכבר קיבלו את הכסף באמצעות העברה בנקאית או צ'ק, מדובר בקבוצה יחסית קטנה באוכלוסייה שממתינה לקבל את הכסף באמצעות כרטיסי "דביט" מיוחדים.

הבעיה הגדולה היא שאותם כרטיסי דביט נשלחים במעטפות לבנות רגילות, ומחברה בשם "Money Network Cardholder Servicers". התוצאה? רבים השליכו לפח את המעטפה כי סברו שמדובר בדואר זבל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / IRS)

 

תומאס ובוני מור - בני זוג מפלורידה - הם רק מקרה אחד מתוך רבים. בשיחה עם התקשורת המקומית, הם סיפרו על השתלשלות האירועים: "חשבנו שאנחנו נקבל צ'ק, לא כרטיס דביט. בעלי פתח את המכתב, קרא את זה ושאל אותי, 'את רוצה את זה?'. אמרתי לו, 'הדבר האחרון שאני צריכה זה עוד כרטיס מזויף', אז הוא חתך את הכרטיס וזרקנו את זה לפח. אחרי זה חיטטנו בפח וניסינו 'להרכיב את הפאזל', אבל לא הצלחנו", הם סיפרו.

 

 

שכן שלהם, שביקש שלא יזוהה בשמו, דיווח על מקרה דומה. הוא אף ציין כי המכתב היה נראה לו חשוד מהרגע הראשון: "לא היה שום סימן שזה מכתב רשמי מהממשלה, והכתובת של השולח הופיעה בעיר בנברסקה. זה לא נשמע לי כמו הממשל הפדרלי", הוא אמר.

בעקבות הדיווחים, בלשכה להגנת הצרכן (Consumer Financial Protection Bureau) פרסמו הודעת הבהרה. לצד תמונת כרטיס הדביט, הוסבר כי "אם קיבלתם כרטיס מסוג זה, אנא מכם אל תזרקו אותו לפח".

בשל המצוקה הכלכלית שרבים חשים בימים אלה, ב-IRS מבקשים מהציבור הרחב לפנות אל מוקד מיוחד במידה שכרטיס הדביט לא הגיע ליעדו. את המוקד ניתן להשיג במספר 1.800.919.9835

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE