הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוזות דרום פלורידה מיישרים קו: החופים ייסגרו לקראת יום העצמאות האמריקאי
עד כה הודיעו ראשי 3 מחוזות, מיאמי-דייד, בראוורד ומונרו, כי לא יאפשרו לציבור הרחב להגיע לחופים, וזאת על רקע העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה במדינה, בייחוד בשבועות האחרונים. ראש מחוז בראוורד: "עלינו לעשות ככל הניתן על מנת להגן על עצמנו, על הקהילה ועל הכלכלה שלנו"

תושבי דרום פלורידה אשר יבקשו להעביר את סוף השבוע הבא - יום העצמאות האמריקאי - בחוף הים, צפויים לחוות אכזבה קשה, וזאת לאחר שהרשויות המקומיות החליטו להורות על סגירתם של מרבית החופים על רקע העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

באופן רשמי, יום העצמאות האמריקאי יחול ברביעי ביולי - יום שבת הבא. אולם בפועל, סוף השבוע החגיגי יחל כבר ביום שישי, ויימשך עד השעות המאוחרות של יום ראשון.

הבוקר (שני) הודיעו ראשי מחוז מונרו (דרום-מערב פלורידה, כולל הפלורידה קיז) כי הם מיישרים קו עם השכנים, והחופים שלהם ייסגרו ביום חמישי הקרוב בשעה 5:00 אחה"צ, ויפתחו מחדש רק בבוקר יום שלישי, ה-7 ביולי.

 

 

שעות בודדות קודם לכן אמר דייל הולנס, ראש מחוז בראוורד, כי לדעתו יש להורות על סגירת כלל החופים בבראוורד. בסופו של דבר התקבלה החלטה לסגור את החופים במחוז החלה משעה 12:01 בלילה שבין שישי לשבת (כלומר, דקה לאחר חצות הלילה), ועד השעה 11:59 בליל יום ראשון.

 

 

ראוי לציין כי עוד בטרם התקבלה החלטה ברמת המחוז, שלוש ערים בתחומו - פורט לודרדייל, הלנדייל ביץ' ולודרדייל ביי דה סי - כבר החליטו לסגור את החופים בתחומן החל מיום שישי הקרוב, ועד בוקר יום שני.

 

 

"מה שאנחנו רואים בפלורידה, ובייחוד באזור שלנו, גורם לנו לדאגה עמוקה. עלינו לעשות ככל הניתן על מנת להגן על עצמנו, על הקהילה ועל הכלכלה שלנו", הסביר הולנס.

 

האם רשויות נוספות בדרום פלורידה יבחרו ליישרו קו ולסגור את החופים? (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לסגירת החופים בבראוורד, כבר ביום שישי האחרון חתם ראש מחוז מיאמי-דייד, קרלוס חימינז, על צו מנהלי שיביא לסגירת החופים החל מיום שישי, ועד יום שלישי הבא.

דין טרנטליס, ראש עיריית פורט לודרדייל, הסביר כי ההחלטה שהתקבלה ע"י חימינז ביום שישי האחרון תרמה להחלטה שלו ושל עמיתיו בהלנדייל ביץ' ולודרדייל ביי דה סי: "ברגע שמיאמי-דייד קיבל החלטה, לא הייתה לנו ברירה מלבד להבין כי המבקרים הרבים שתכננו להגיע לשם יגיעו אלינו, ועל כן קיבלנו את ההחלטה".

 

 

כזכור, ביום שישי האחרון הפכה פלורידה לאחת משתי מדינות (ביחד עם טקסס) המחייבות ברים ואתרי בילוי נוספים להיסגר באופן מיידי, וזאת לאחר שיותר מ-32 אלף חולי קורונה - כרבע מכלל המקרים במדינה - אובחנו בשבוע החולף. ההחלטה התקבלה כחודש ימים לאחר שהתאפשר לברים (ועסקים אחרים כמו בתי קולנוע וכדומה) להיפתח מחדש עם מגבלה של 50% מהקיבולת הרגילה (חוץ מהברים בשלושת המחוזות שהפכו למוקד הקורונה במדינה - מיאמי-דייד, בראוורד ופאלם ביץ' - שנותרו סגורים).

בהודעת מחלקת העסקים והפיקוח המקצועי של פלורידה, הוסבר כי "הוחלט על הקפאת כלל הרישיונות למכירת אלכוהול לצריכה בבית העסק". חשוב להסביר כי בניגוד לטקסס, בהודעה זו לא הובהר אם לברים מתאפשר לפעול באמצעות משלוחים ואיסוף עצמי. מה שכן ברור זה שברים לא יוכלו להיפתח בפלורידה עד להודעה חדשה.

 

השנה לא צפויים מופעי זיקוקים (צילום: Shutterstock)

 

אמש התקבלה החלטה דומה מצד רשויות הבריאות בקליפורניה, שם גם נרשם זינוק חד במספר החולים בקורונה בשבועות החולפים. ד"ר סוניה אנגל, מנהלת מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה, הסבירה כי הצו יחול על המחוזות לוס אנג'לס, פרזנו, קרן, סן חואקין, טולייר, קינגס ואימפריאל.

עוד הסבירה ד"ר אנגל כי בשמונה מחוזות נוספים - קונטרה קוסטה, סנטה קלרה, סקרמנטו, ריברסייד, סן ברנרדינו, ונטורה, סנטה ברברה וסטינסלאוס - נעשתה פנייה לרשויות הבריאות המקומיות, וזאת במטרה שהן יבחרו ליישר קו ולהורות על סגירתם של ברים ואתרי בילוי הומי אדם נוספים.

"הנגיף ממשיך להתפשט בקליפורניה, ובחלקים מסוימים אנחנו רואים את קצב ההתפשטות עולה באופן משמעותי", הסביר ניוסאם, "לכן חשוב ביותר שננקוט בצעדים שנועדו לבלום את התקדמות הנגיף, בייחוד במחוזות שבהם נרשמו העליות הגדולות ביותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE