הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוורים דוהרים בירוק - הרבעון הטוב ביותר בוולסטריט מזה 22 שנים, בנאסד"ק מזה 33
הבורסה השלימה רבעון חלומי עבור המשקיעים אשר הבינו שהטריוליונים שהפד רכש באג"חים- מציפים את שוק ההון בכסף קל. כמובן, שהמשך חוסר הלימה עם המצב המקרו כלכלי האובייקטיבי יוציא לבסוף את הדובים מחדש מהכלובים

בדומה למדד הצרכנים שזינק נכון לנתוני אמצע יוני לשיאים חדשים מזה 9 שנים, גם 2 מערכות הבורסה האמריקאיות נסקו ברבעון האחרון לשיאים שלא נראו עשורים.
בשורה התחתונה, מי שקנה מניות או צמודי מדד בחודש אפריל ומחזיק או מימש את קניותיו כיום קצר רווח משמעותי ביותר.
88 רבעונים הבורסה האמריקאית לא ראתה גאות כזו, והמשקיעים לטווח הקצר קצרו רווחים יפים במיוחד.  
מדדי יום שלישי שסגרו את הרבעון, הביאו למהפך רבעוני דרך לזינוק כמעט חסר תקדים תוך כחודשיים, אחרי שהרבעון נפתח עם שיא השפל של חודש שאפריל. בשורה הסופית, מדד אס אנד פי זינק ב-20% 
אם בוולסטריט הזינוק הרבעוני לא נראה כך מזה 22 שנים, בנאסד"ק זה כבר עומד על 33. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



זינוק בעקבות קניית אג"חים חסרת תקדים בידי הבנק הפדרלי המרכזי לצורך ייצוב המשק.



באופן פרטני ניתן לומר שגורם ייחודי שמניע את דהירת השוק בנאסד"ק  בצורה חסרת תקדים, שונה במובנים מסוימים, ממה שמוביל עליות רבות בוול-סטריט; האמונה שהייצור המעשי של חברות טכנולוגיות העילית -ההיי-טק, מושפע הרבה פחות ממשבר הקורונה לעומת התעשיות המסורתיות ונותני השירותים. כל זאת, היות והגמישות של אופי התשומות בהיי-טק ודומיה (ייצור ופיתוח מערכות בממשק אדם- מחשב נטו, בעיקר) שבמקרים רבים ניתן לבצע גם מהבית מבלי להפריע לאיכות התוצר הסופי הרבה יותר מסיבית.
מכאן גם השקעות רבות עברו יותר מאי פעם מתעשיות רגילות ושירותים להשקעות במניות טכנולוגיית-עילית. 
כאמור זו אמונה מסוימת, שיש לה כמובן חיזוקים ועוגנים במציאות, אבל ברור שקשה מאוד לומר אם אכן לאורך זמן למצב מקרו כלכלי, גם בה לא יפגע בסופו של דבר.

ובאשר לחגיגות השוורים בחודשיים האחרונים גם בבורסה הרגילה; אם יש מישהו החושב שהמשקיעים יודעים איזה סוד כמוס אופטימי אובייקטיבי במיוחד שנעלם משאר הציבור לגבי העתיד הכלכלי האמריקאי? - ספק רב שכך הדבר. מה שנכון להיום, מניע באופן מלאכותי (להבדיל ממצב רגיל חיובי שאיננו משברי) יש לומר את מנוע הבורסה מעלה, אלה הזרמות הכספים הדרסטיות  של הבנק הפדרלי המרכזי (הפדרל רזרב) בסכומי חסרי תקדים של טריליונים לתוך השוק, בעיקר באמצעות קניות אג"ח בהיקפים חסרי תקדים. הפד, כמובן מתערב בשוק בזמן משבר הקורונה הכלכלי המסיבי, בניסיון לייצב את השווקים ולמנוע קריסה של חברות ענק (המעסיקות מיליונים) ולמנוע לפחות בשלב זה סחרור שיגביר מיתון ויגביר את מגמת המשבר הכלכלי שמקורו בנגיף הקורונה שיוצא לעולם ע"י סין.


שוורים בע"מ.


הצפי של חלק מהאנליסטים הוא שהפד ימשיך להזרים בזמן הנוכחי עוד כסף לשוק דרך קניות אג"חים, ויתכן שנראה עוד עליה מסוימת בקרוב.
מנגד יש להבין את המשמעות האובייקטיבית של המציאות המקרו כלכלית. ככל שקיים נתק לאורך זמן בין המצב הכלכלי האמיתי של המשק,  לבין מצב הבורסה - כך למשל במידה ועסקים, בהם ומפעלים יצרניים, ימשיכו לסגור את שעריהם (או להתייעל בצורה רווחית)  בגלל הגל השני של הקורונה וכך התוצר ימשיך להפגע וכן מדד האבטלה לא ישתפר בצורה רצינית- בסופו של דבר, גם הבורסה תצנח למצב הריאלי הלא פשוט שבו הכלכלה האמריקאית בדומה לרוב מדינות העולם מצויות בה.


כמובן ששיפור אמיתי במצב הכלכלי, למשל דרך ייעול חברות, כמו למשל כוונתו אילון מאסק להעביר את מפעילי הרכב שלו מקליפורניה לטקסס שם להבדיל יש לו סיכוי טוב לחזור לרווחיות רבה, לצד עובדים חדשים מסורים מהמדינה הדרומית, יכולים אם זו אכן תהיה מגמה באופן אמיתי לשמור על כוון חיובי.





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE