הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי הדלק בקליפורניה ממשיכים לעלות, בעלי רכבים חשמליים יחויבו במס נוסף
זכר להצעת חוק שאושרה לפני שלוש שנים, במהלך הלילה הדלק התייקר ועלה לשיעור מיסוי כפול מהממוצע הלאומי. ולמרות זאת, מחירי הדלק במדינה המוזהבת אינם הגבוהים בארה"ב; במקביל, נרשמה התייקרות בחידוש רישיון הרכב עבור מכונית עם אפס פליטת מזהמים

שיעור המסים על דלק בקליפורניה עלה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ל-50.5 סנט על כל גלון שנרכש - הסכום הגבוה ביותר מבין חמישים מדינות ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כאשר מוסיפים גם שיעורי מיסוי נוספים (למשל, פדרליים) הסכום כבר מטפס ל-79 סנט על כל גלון. מעבר לכך שגם כאן מדובר בסכום הגבוה ביותר בארה"ב, שיעור המיסוי בקליפורניה (50.5 סנט) כפול מהממוצע הלאומי (25 סנט), כך על פי מכון הנפט האמריקאי (API).

סיבת ההתייקרות היא חוק שחוקק ע"י הסנאט המקומי ב-2017, ובהמשך נחתם ע"י המושל דאז, ג'רי בראון. בזמנו הוסבר כי מטרת החוק היא לגייס סכום של כ-5 מיליארד דולר בכל שנה כדי לממן פרויקטים גדולים כגון הרחבת כבישים. בפועל, החוק הביא לגל קבוע של התייקרות במחירי הדלק בקליפורניה: 12 סנט בנובמבר 2017, 5.6 סנט בקיץ שעבר, וכעת 3.2 סנט נוספים.

החוק משנת 2017 אף יביא לשינוי משמעותי שנכנס לתוקף החל מהיום: חידוש רישיון הרכב עבור מכונית עם אפס פליטת מזהמים תעלה 100 דולרים. המטרה, כפי שהוסברה עם אישור הצעת החוק, היא שגם בעלי מכוניות חשמליות יסייעו לגייס את 5 מיליארד הדולר בכל שנה (היות שהם לא מתדלקים, הם לא משלמים מסים על דלק אך בכל זאת משתמשים בכבישים).

ולמרות הכל, אולי בכל זאת יש סיבה לאופטימיות לתושבי קליפורניה: הם כבר לא מחזיקים בתואר המפוקפק של "המדינה עם הדלק היקר ביותר". כיום, מחיר הדלק הממוצע בקליפורניה עומד על 3.07 דולר לגלון, קצת פחות מ-3.21 הדולר לגלון שתושבי הוואי נדרשים לשלם.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE